امدادرسانی به بیش از ۱۲۴۹۷ آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان/۹۹ منزل مسکونی تخریب شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۲ روستا و ۱۴ شهرستان استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی هستند.

امدادرسانی به بیش از ۱۲۴۹۷ آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستانراشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: با توجه به استقرار بالگرد‌های جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی در منطقه و باز شدن برخی از راه‌های مواصلاتی خوشبختانه روند امدادرسانی با سرعت بیشتر در حال انجام است.

راشکی گفت: ۹۹منزل مسکونی در شهرستان‌های زاهدان، دلگان، میرجاوه سراوان، هیرمند، سیب و سوران، فنوج و نیکشهر  تخریب شده است.

او افزود: در همین راستا از تاریخ ۲۱ دی ماه تا کنون تعداد ۲۸۴۳ خانوار آسیب دیده در سیلاب اخیر توسط نیرو‌های هلال احمر استان امدادرسانی شدند.

راشکی افزود: ۲۱۲ روستا و ۱۴ شهرستان استان درگیر سیلاب و آبگرفتگی توسط ۱۱۸۰ نیروی نجاتگر هلال احمر در قالب ۲۸۶ تیم عملیاتی و بکارگیری ۱۶۳ خودرو امدادی و عملیاتی ارایه خدمات شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت:۶۵۰ خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان به تعداد ۲۵۹۰ نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند. همچنین تعداد ۶۳۶ دستگاه چادر امدادی، ۹۶۶ تخته موکت، ۳۶۷۷ تخته پتو، ۵۱۳۶ کیلوگرم نایلون، ۲۱۰ شعله والور نیز در بین آسیب دیدگان توزیع شده است.

او ادامه داد:تا کنون ۸ خودرو در مسیر‌های سیلابی گیر افتاده بودند با کمک نیرو‌های امدادی رها سازی شد و همچنین ۲۲ نفر در شهرستان‌های کنارک، سرباز، دلگان،چابهار در رودخانه‌ها گرفتار شده بودند که با کمک نیرو‌های امدادی نجات پیدا کردند.

رسول راشکی گفت: ۶۵۰ خانوار سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان به تعداد ۲۵۹۰ نفر در چادر‌های امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند. همچنین تعداد ۶۳۶ دستگاه چادر امدادی، ۹۶۶ تخته موکت، ۳۶۷۷ تخته پتو و ۵۱۳۶ کیلوگرم نایلون، ۲۱۰ شعله والور نیز در بین آسیب دیدگان توزیع گردیده است.

او همچنین گفت: تعداد ۱۹۷۹ بسته غذایی، ۲۵۱۶ قوطی کنسروجات، ۵۵۰ کیلو گرم برنج و ۳۳۸ کیلو گرم قند و شکر، ۳۹۳ کیلوگرم حبوبات و همچنین چای و روغن و فانوس از دیگر اقلام توزیعی بین آسیب دیدگان است.

راشکی افزود:با توجه به بارش بارندگی های شدید در سطح استان و وقوع سیل و آب گرفتگی جمعیت هلال احمر استان اقدام به برپایی سه کمپ استراری کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: با استقرار ۲ فروند بالگرد جمعیت هلال احمر و ۲ فروند بالگرد نیروی زمینی و با ۲۷ سورتی پرواز در روز گذشته امدادرسانی در مناطق آسیب دیده و صعب العبور با سرعت بیشتری انجام گرفت.

 

انتهای پیام/گ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار