آغاز شمارش پرندگان آبزی و کنار آبزی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از آغاز شمارش پرندگان مهاجر خبر داد و گفت : در این سرشماری ضمن پایش منابع آبی، سلامتی پرندگان نیز مورد بررسی و دقت قرار می گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، سید اسدالله هاشمی مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه سرشماری پرندگان آبزی، کنار آبزی و مهاجر استان در آبگیرها، رودخانه‌ها، تالاب‌ها و منابع آبی استان آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه ساله به منظور بررسی روند تغییرات جمعیت گونه‌ها در سطح استان، به خصوص حاشیه رودخانه‌ها توسط کارشناسان این اداره‌کل از ۲۰ دی تا ۲۰ بهمن پرندگان آبزی و کنار آبزی در ۷ شهرستان استان شمارش می‌شوند.

هاشمی افزود: همه ساله پرندگان بومی و مهاجر به سواحل رودخانه‌های استان مهاجرت می‌کنند و تا وقتی که شرایط اقلیمی مساعد باشد در این سواحل باقی می‌مانند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه افزود: منابع آبی استان مکانی مناسب و مساعد برای زیست و بازتوانی پرندگان است امسال پیش بینی می‌شود بدلیل فراوانی بارش‌ها این تعداد پرندگان با افزایش مواجه باشند.

هاشمی روش شمارش را مشاهده مستقیم با استفاده از دوربین و تلسکوپ بیان کرد و گفت: منابع آبی استان اعم از رودخانه‌ها، دریاچه پشت سد ها، آبگیر‌ها، تالاب‌ها و منابع آبی استان از تاریخ ۲۰ دی ماه لغایت ۲۰ بهمن به مدت یک توسط کارشناس و محیطبان با استفاده از دوربین و تلسکوپ شمارش می‌شوند.

او گفت: با توجه به فراوانی نزول رحمت الهی در سال جاری و مهاجرت بیشتر پرندگان به استان از مردم تقاضامندیم، همانگونه که در آئین اسلام اشاره و توصیه شده، پناه دهنده خوبی برای پرندگان و حیات وحشی باشیم که به ما پناه می‌آورند.

انتهای پیام/ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.