عواملی که سبب افزایش طلاق زوجین می‌شود‌

یک جامعه شناس گفت: فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی اسلامی باعث افزایش آمار طلاق در جامعه می‌شود.

عواملی که سبب افزایش طلاق زوجین می‌شود‌به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، منصوره ایزدی اظهار داشت: فاصله گرفتن از فرهنگ ایرانی - اسلامی و نفوذ فرهنگ غرب در جامعه باعث افزایش آمار طلاق در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بیشتر آسیب‌های اجتماعی ریشه در خانواده دارد، تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی، بیکاری، اعتیاد و بحث انحرافات اخلاقی در جامعه ما بیشترین علل طلاق را به خود اختصاص داده اند.

این جامعه شناس با اشاره به اینکه عدم شناخت کافی زوجین نسبت به یکدیگر می‌تواند پس از ازدواج زمینه ساز طلاق باشد، خاطرنشان کرد: آموزش و مهارت قبل از زندگی مشترک و تکیه به آموزه‌های دینی می‌تواند نقش مهمی در تحکیم مبانی خانواده ایجاد کرده و باعث کاهش آمار طلاق در جامعه شود.

این مدرس دانشگاه یادآورشد: آشنایی از طریق فضای مجازی، دوستی‌های خیابانی و ازدواج بدون مشورت و نظر خانواده معمولا به طلاق ختم می‌شود بنابراین نیاز است مسئولین فرهنگی در جهت ارتقای فرهنگ جامعه برای کاهش آمار طلاق در جامعه تلاش کنند.

ایزدی با بیان اینکه نمی‌توان به قطع یقین گفت که کدام یک از ازدواج‌های سنتی یامدرن بهتر است، گفت: با توجه به آمار‌ها امکان انتخاب اشتباه در هر دو روش ازدواج وجود دارد، ولی بی شک آگاهی خانواده‌ها از روابط دختر و پسر، کمک به آن‌ها و مشاوره قبل ازدواج بهتر از دوستی پنهانی است.

ایزدی با اشاره به اینکه استفاده از اینترنت و ماهواره در جامعه امروز به معضلی بزرگ تبدیل شده و نهاد خانواده را تهدید می‌کند، اظهار کرد: ماهواره بنیان خانواده را سست، طلاق و خیانت را امری عادی جلوه می‌دهد تا جایی که برخی را برای برپایی جشن طلاق سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: جوانان و خانواده‌ها در بحث ازدواج به تفاوت‌های فرهنگی و اختلافات سطح خانواده‌ها باید توجه جدی داشته باشند چرا که یکی از مهمترین عوامل که در آینده باعث طلاق می‌شود همین مورد است.

این جامعه شناس به راهکار‌های کاهش آمار طلاق اشاره و تصریح کرد: مشاوره قبل ازدواج، داشتن هم فکری خانوادگی زن و مرد، داشتن شناخت خانوادگی، جلوگیری از ازدواج در سن کم، نداشتن توقع زیاد، ساده زیستی از راهکار‌های کاهش طلاق در جامعه است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار