درخواست دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از دیوان محاسبات کشور

۶۰۰ نفر از دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خواستار توقف کسر ۴۵ درصد از حقوق خود بابت غذا و خوابگاه شدند.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان، با اعلام ارسال نامه دانشجو معلمان به دیوان محاسبات کشور گفت: در این نامه ۶۰۰ نفر از دانشجو معلمان درخواست توقف کسر ۴۵ درصد از حقوق خود بابت غذا و خوابگاه را داده‌اند.

او تاکید کرد: براساس مستندات قانونی که به نهاد‌های نظارتی و تصمیم گیری ارائه کردیم، دانشجو معلمان مشمول، حداقل دریافتی کارکنان دولت شدند و احکام آن‌ها در سال جاری صادر شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد: از سوی دیگر مبحث عدم تعلق عیدی به دانشجو معلمان که براساس تعهدات قانونی از بدو ورود به دانشگاه فرهنگیان در استخدام آزمایشی آموزش وپرورش هستند و با توجه به دریافت حداقل حقوق باید، عیدی را هم دریافت کنند، بود، که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته و ارائه مستندات قانونی، این مطالبه به حق دانشجو معلمان نیز برقرار شد.

او گفت: در حال حاضر بنا به اظهار دانشجو معلمان بابت استفاده از غذا وخوابگاه دانشجویی ۴۵درصد از حقوق آن‌ها کسر می‌شود، که محمل قانونی ندارد.

حاجی بابایی افزود: این مطالبه قانونی معلمان فردا را که در تخصصی‌ترین دانشگاه برای تربیت فرزندان این کشور به تحصیل اشتغال دارند را نیز با ارائه مستندات قانونی پیگیری می‌کنیم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان تاکید کرد: توجه به جوانان وتلاش برای کاهش دغدغه‌های آنها، ایجاد زمینه‌های اشتغال و ازدواج جزء اولویت ما در برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سالانه است، که این موضوع مهم در خصوص دانشجویان، دانشگاه فرهنگیان با توجه به لزوم توجه به تربیت تخصصی و پرورش صلاحیت‌های عمومی وحرفه‌ای آن‌ها باید مدنظر برنامه ریزان قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم پیشکسوت
۲۳:۳۳ ۲۴ دی ۱۳۹۸
معلم کوچولوها! این تازه اولشه. بیایید سر کار میبینید چه خبره. هر روز دنبال یه راه میگردن که از حقوقتون کم کنن. تازه باید یه مقدارم کنار بذارید. چون هر از گاهی میبینن چند ماه بهتون زیاد دادن که یهو شب عید کم میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۲۴ دی ۱۳۹۸
من حاضرم به صورت تمام رایگان برای فرزندان عزیز کشورم بعنوان معلم خدمت کنم، خودمم کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک با معدل ۱۸ هستم.
معلمی عشق است، شغل نیست که بر سر قیمتو دستمزدش چونه بزنید، خب اگر میدونستید در معلمی پول نیست چرا معلمی را انتخاب کردید میرفتید شغلی انتخاب میکردید که درآمد بالایی داشت.
یا علی
آخرین اخبار