کد خبر: ۷۲۰۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر : ۷۲۰۹۲۰۵
گمانه‌زنی اسپوتنیک؛

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به بررسی شک و شبهه‌هایی پرداخت که در خصوص فیلم منتشرشده از سوی نیویورک‌تایمز وجود دارد.

گزارش تحلیلی اسپوتنیک درباره فیلم نیوریورک تایمز و علت سقوط هواپیمای اوکراینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی به بررسی فیلم ۱۹ ثانیه‌ای که پس از سقوط هواپیمای اوکراینی از سوی نیویورک تایمز منتشر شد، پرداخت.

در گزارش خبرگزاری اسپوتنیک آمده است: فیلم ۱۹ ثانیه‌ای که هفته پیش از سوی نیویورک تایمز منتشر شد و در آن لحظه اصابت یک موشک ایرانی به یک هواپیمای مسافربری را نشان می‌دهد، شک و شبهه‌های بسیاری را در شبکه‌های اجتماعی برانگیخته است. این پرسش‌ها در خصوص برنامه‌ریزی شده بودن زمان و شرایط دقیق ضبط لحظاتی است که هواپیما مورد اصابت قرار می‌گیرد.

این روزنامه در تاریخ ۹ ژانویه (پنجشنبه هفته پیش) و یک روز پس از آنکه هواپیمای مسافربری اوکراین نزدیک تهران ساقط شده بود، این داستان را برجسته کرد و نوشت: ویدئویی که نشان می‌دهد هواپیمای اوکراینی بر فراز ایران مورد اصابت قرار گرفته است.

اسپوتنیک در ادامه نوشت: (در پی این حادثه) تمامی ۱۷۶ نفری که سوار این هواپیما بودند، کشته شدند. دو روز بعد ستاد کل نیرو‌های مسلح ایران اعلام کرد که یکی از واحد‌های پدافند هوایی به سوی این هواپیما شلیک کرده و به اشتباه آن را یک موشک کروز دشمن تلقی کرده است.

بیشتر بخوانید: ارسال سیگنال از هواپیمای اوکراینی پیش از اصابت موشک متوقف شده بود

یکی از شواهد بی چون و چرا، چگونگی توصیف این فیلم از سوی «کریستین تریبرت» (Christiaan Triebert) روزنامه نگار نشریه نیویورک تایمز در یک پیام توییتری است. تریبرت در این روزنامه، در بخش تیم تحقیقات تصویری فعالیت دارد. او در همان توئیت از یک ایرانی به نام «نریمان غریب» تشکر کرده که این ویدئو را برای نیویورک تایمز فرستاده و فیلمبرداری که می‌خواسته ناشناس باقی بماند.

این فیلمبردار ناشناس، فردی است که کلیپ ۱۹ ثانیه‌ای را گرفته است؛ (کلیپی) که نشان می‌دهد یک موشک، پرواز شماره ۷۵۲ را اندکی پس از برخاستن از فرودگاه امام خمینی حوالی ساعت ۶:۱۵ صبح هدف قرار می‌دهد. این فرد که در زمان فیلمبرداری ساکت است و تنها سیگار می‌کشد (دود سیگار در تصویر مشخص است) در حومه پرند و در حالی که به شمال غربی نگاه می‌کند، این تصاویر را ضبط کرده است. مشخصات جغرافیایی این فرد از سوی نیویورک تایمز و با استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای مورد تأیید قرار گرفت. اما روش سریعی که این منبع فنی نیویورک تایمز استفاده کرده، پرسشی را ایجاد کرده که چگونه فیلمی که به ظاهر اتفاقی گرفته شده، حاوی چنین دقتی است.

اسپوتنیک در ادامه این گزارش می‌نویسد: اما پرسش مهمی که بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی در حال پرسیدن آن هستند، این است: چرا فرد فیلمبردار در یک منطقه صنعتی متروکه خارج از تهران حوالی ساعت شش صبح ایستاده بود و با دوربین تلفن همراه در حال فیلمبرداری از یک زاویه ثابت تاریک در آسمان بود؟ هواپیمای مسافربری به سختی قابل مشاهده است؛ اما فرد فیلمبردار آماده فیلمبرداری از یک رویداد غم‌انگیز، ثانیه‌ها پیش از رخ دادن آن است. این اقدام، به شکلی قوی، نمایانگر نوعی پیش آگاهی است.

به نوشته گزارشگر اسپوتنیک، عجیب‌تر این است که با وجود آنکه اتفاقی وحشتناک مشاهده شده، اما فردی که دوربین را در دست دارد، آرام و بدون استرس ایستاده و هیچ سخنی که بیانگر شوکه شدن وی باشد و حتی کوچکترین ناراحتی (از سوی او) دیده نمی‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است: اما بعد مشخص شد «نریمان غریب» فردی که این فیلم را دریافت کرده و از سوی نیویورک تایمز مورد تصدیق قرار گرفته بود، یک مخالف ضد حکومت ایران است که در ایران زندگی نمی‌کند و در پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی، مسأله تغییر رژیم را تبلیغ می‌کند.

کریستین تریبرت، کارشناس فیلم روزنامه نیویورک تایمز که با نریمان غریب از نزدیک در این ماجرا همکاری داشته، قبلا به عنوان محقق ارشد در سایت «بلینگ کت» (Bellingcat) فعالیت می‌کرد. بلینگ کت خود را یک پروژه روزنامه نگاری تحقیقاتی مستقل و آنلاین می‌خواند؛ اما برخی منتقدان این پایگاه را بازوی رسانه‌ای برای بخش اطلاعاتی- نظامی غرب می‌دانند. وبسایت بلینگ کت یکی از طرفداران بزرگ روایت‌های رسانه‌ای بوده که دولت‌های روسیه و سوریه را در جریان سرنگونی پرواز MH۱۷ بر فراز اوکراین در سال ۲۰۱۴ و نیز حملات با تسلیحات شیمیایی متهم کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک در بخش دیگری از این گزارش می‌نویسد: این گمانه زنی منطقی به نظر می‌رسد که در ساعات اولیه هشتم ژانویه، حادثه‌ای مصیبت بار به وقوع پیوست. این سرنگونی تنها ۴ ساعت پس از حمله ایران به پایگاه‌های آمریکا رخ داد. آن حملات در انتقام ترور پهپادی یک فرمانده ارشد ایران، سردار (شهید) قاسم سلیمانی در تاریخ سوم ژانویه بود. در پی آن، سامانه‌های پدافندی ایران در بالاترین سطح هشدار برای ضد حمله احتمالی نیرو‌های آمریکایی بودند. چندین گزارش نشان می‌دهد رادار‌های پدافندی ایران، هشدار‌هایی در خصوص ورود جنگنده‌های دشمن و موشک‌های کروز را در صبح هشتم ژانویه (چهارشنبه هفته گذشته) تشخیص داده بودند. اما اینکه چرا تمامی پرواز‌ها لغو نشده بود شاید به این دلیل باشد که هواپیما‌های مسافربری، بطور عادی از سوی رادار و نیز سیگنال‌های دیگر، از اهداف نظامی قابل تشخیص هستند. هر چند با فناوری‌های جنگ الکترونیک که آمریکا در سال‌های اخیر آن را توسعه داده، کاملا امکان پذیر است که رادار‌های طرف مقابل فریب داده شوند. یکی از این فناوری‌های جنگ الکترونیک که از سوی پنتاگون توسعه داده شده است، می‌تواند سیگنال‌های فریبنده‌ای را بر روی سیستم راداری دشمن در خصوص نزدیک شدن یک کلاهک جنگی نشان دهد.

این خبرگزاری در پایان نتیجه‌گیری کرده و گفته است: آنچه ما می‌گوییم این است که آمریکایی‌ها از سناریوی وضعیت در آستانه جنگی سوء‌استفاده کردند؛ بطوری که آن‌ها پیش بینی کرده بودند سیستم دفاعی ایران در حال آماده باش است. علاوه بر این، یک حمله بوسیله جنگ الکترونیک به رادار‌های نظامی ایران می‌تواند اطلاعات یک هواپیمای مسافربری را به شکل یک هدف تهاجمی نشان دهد.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
انتشار یافته: ۲۱۸
در انتظار بررسی: ۰
داود ترکمن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
سلام
ظاهرا یک فیلم دیگر هم همین نییورک تایمز پخش کرده مبنی بر شلیک دو موشک که من در سایتها نگاه کردم ولی جالبیش این است که سمت راست تصویر تاریخ برج ۱۰سال ۲۰۱۹ را ثبت کرده
باتشکر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
همه اتفاقات توطئه امریکا و اسراییل هستش . ما خودمون بی کفایت نیستیم. بی عرضه نیستیم. بی مسولیت نیستیم . همه کارتها را اونا انجام می دن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
به نام خداوند بخشنده و مهربان
( و مکر و مکرالله والله خیر الماکرین)
شک نکنید که ترامپ و سیاستهایش در جهان مفتضح خواهد شد .بالآخره دستهای آنها در این حادثه توسط خداوند سبحان آشکار خواهد شد . ان شاء الله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
دوتا موشک شلیک کردن
و طرف موشک دومو فیلم گرفته
حالا با این حرفا مردمو بازم گول بزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
تو بافهم و باهوش
محمد313
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بله شما راست میگی
هواپیمای مسافربری یه باره اف 35 نه، اف 2035 شده و به اون موشک اولی جا خالی داده!!! فیلمبردار هم با آرامش گفته بذار از این صحنه آرامش بخش فیلمبرداری کنم!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
محمد ۳۱۳ عالییی بود خخخخخخخ❤❤❤
علی علی کرمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
یک ملت وقتی کارش به جایی برسد که ببیند هیچ چاره‌ای ندارد جز این‌که مردن شجاعانه را به جان بخرد، دیگر هیچ چیز در مقابل او تاب ایستادگی ندارد شهادت این دوستان هنوز هم راه بی پایان مقاومت در مقابل استکبار جهانی است
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
آره بذار دشمنا فک کنن ما هیچ چاره ای جز این نداریم
واقعا همین الآن میخوام از همون مردنا به من هم برسه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
نیویورک تایمز که فیلم سقوط زودترازهم به دستش رسیده بطور مشکوک حالا ادعا می کنه هواپیما سیگنال متوقف کرده بود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اگه آمریکا میتونست رادارهاروفریب بدهد خوب میتونست موشک های ایران که به پایگاههای آمریکایی شلیک شده روهم فریب بدهد وبه مکانهای حساس عراق یاکشوردیگری هدایت کند وایران روتومشکلات قراردهد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
از این جنایتکارا بر میاد
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
تحقیق و برسی
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
والله این کار نفوذیهای از خدا بی خبر و دشمنان این ملته که چنین مصیبتی درست شد. بیاییم به جای تو سر هم کوبیدن متحد بشیم در مقابل آمریکای جنایتکار و مزدوران ملعون داخلییشون که تعدادشون هم کمه اما جنایتکارند. بگیرید ابن نفوذیها و رسواشون کنید. اما بین خودمون وحدت و همدردی و برادری داشته باشیم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
پهپاد آمریکایی بوده که روی تجهیزات پدافند اختلال انداخته تا موشک بهش نخوره. خورده له هواپیمای مسافربری
لیلی اسدی
|
United States
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
به نظر من هواپیما ۷۵۲همون عدد ۵۲هست ک ترامپ گفته بود میخوام بزنم ۵۲
پاسخ ها
محسن عصیانی
| France |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
اره با بمب افکن بی 52
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اگه قرار بود چند موشک شلیک بشه که فقط یک نفر فیلم نمی گرفت .یک ملت فیلم میگرفتند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
باسلام یه سوال دارم توجنگ الکترونیک امریکا میتونه ازاین همه ایفون که توکشورمون هست استفاده بکنه؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
کاملا مثخصه اپراتور موشک انداز سیستمشو کداشته رو اتوماتبک بعدشم کرفته خوابیده و اصلا متوجه هیچ چی نبوده و الا موشک دوم چرا شلیک شده درشرایط که اگر پشت دستکاه بوده دیده هواپبما ویا بقل اونها موشک کروز ممورد هدف فرار گرفته جرا موشک دوم شلیک کروه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
پس اگه اینطور باشه اگه جنگی بشه می‌تونه موشک نزده رو به رادار القا. کنه و سامانه شلیک بی خود انجام بده یا ده موشک رو صد تا کنه بطور مجازی که خوب نیست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
بی شک اقدام خرابکارانه آمریکا و نفوذی های داخلی بوده ، چه بسا توسط هواپیماهای مسافری ساخت آمریکا از مناطق حساس عکس برداری شود یا از مقاماتی که داخل هواپیما در حال سفر هستند شنوم شود و ... باید قبل از اتفاقات بعدی احتمالی تمام هواپیماهای مسافری از همه نظر بازرسی شوند و فکری به حال سیستمهای الکترونیک آنها شود .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چرا این عدد اینقدر مشکوکه؟؟؟
۵۲ که ترامپ گفته بود و ۷ که ۷ روز پس از شهادت سردار سلیمانی بود ...
چرا باید یه نفر ساعت ۶ صبح بره تو بیابون و با خیال راحت فیلم بگیره...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
حاج اقا ۷۳۷درسته
شما بهتره مشکوک نشی هیچوقت!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بوئینگ 737 پرواز 752
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
احتمالا ماشین حمل اون اختلال گر که این فاجعه رو به بار آورده نزدیک همین شخص فیلم بردار یا دست خود فیلم بردار بوده که اگر دوربینی اون اطراف وجود داشته باشه باید از این سامانه ردی باشه و شاید هنوز هم تو همون منطقه مترکه باشه اون تجهیزات .شاید هم چیز سبکتری باشه مثل تفنگ شکار پهباد که به سمت سامانه تور ام نشانه رفته باشه .نمیدونم ولی حتما یک چیزی هست
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دشمن بی رحم و قلدور است جنگ در ویتنام را بررسی کنید به آتش کشیدن جنگل ها با ماده سمی نا شناخته تا امروز برای نسل بشر بمباران اتمی ژاپن با آن همه کشته دشمن اتاق فکر مخربی دارد این سقوط هواپیما تازه اولش است تسخیر وتصرف بدونه تلفات جایی که ایران به کفته سردار حاجی زاده می تواند عملیات سایبری انجام دهد دشمن چرا که نه توکل به خدا وایمان واقعی می تواند مشکل را حل کند آسمان ایران عزیز برای دشمنان کاملا نا امن است.
سرباز وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
ای کاش اون شب همه پروازها لغو میشد اجازه پرواز نمیدادن جون177مسافر بی گناه ای کاش ای کاش.خدالعنت کنه آمریکا خبیث کار اونا بوده
N..kh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اصلا این حرف ها از ریشه بی اثاث میباشد فقط دشمن سفاک بخاطر شکست فجیع و سیلی محکمی که خورده میخواهد با این حرف های احمقانانه که به ملت خودش و هم پالیکی هایش میخورد وبس ملت هوشیار باشید مخصوصا جوانان ما همه یک دشمن داریم و ان امریکاهای خوک صفت هستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یا سلام
اگر فقط به فقط جواب یک سئوال داده بشه همه چیز مشخص میشه!!!!
چه کسی در شرایط آماده باش کامل اجازه پرواز داده !!!؟؟؟
اگر این مشخص بشه همه چی معلوم میشه !!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مگه میشه الکی یکی شب روبه آسمان هواپیمای که دیده نمیشه با گوشی برخورد موشک فیلم بگیره ظرف چند ثانیه .....
اگه مشکل جناحی راست . چپ در کار باشه عامل این اتفاق بسیار بد باشه مشخص بشه نفوذ در کاره چیه ......این باشه جنایت وحشتناکی است
آررنتال
|
Germany
|
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اینو ما خودمون میدونستیم‌ کار آمریکا بود و کشور های دیگه ای از این حمله الکترونیکی خبر نداشتن بطوریکه اسراییلیها هم متوجه شدن که کار آمریکا بوده و چنان از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکاییها ترسیده بودن که از این اتفاق چنان وحشتزده و دستپاچه از حمله ایران بودن و میدونستن ایرانیها متوجه علت این سقوط میشن و از اونجایی که نمیتونستن مستقیم به ایران بگن که ما در این کار دخیل نبودیم چون این خودش میشد یه اقرار که کار آمریکا بوده واسه همین یه موتور 937 و روی زمین آتش زدن که به ایران این پیام و بدن که ما دخالت نداشتیم و هدف انتقام نباید ما باشیم حمله سپاه به پایگاه آمریکا بطور کلی نگرش و تصور جهان و نسبت و ما و قدرت نظامی مون و عوض کرد فقط مونده این ترامپ که آخرش یه کاری دست آمریکاییها میده
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
این جریان از اولش کاملا مشکوک بود ولی بااین حال پدافند سپاه مسیولیت انرا کاملا پذیرفت ...ولی ایا اگر روزی مشخص شود که دست همان کسانی که تنها انها میتوانستند از این قضیه خوشحال شوند رو شود ،ایا باز هم هستند کسانی که بیایند و محکوم کنند ؟!
که خداوند حکیم است ....
و ایا برای ایرباس که توسط امریکا زده شد که هنوز عذر خواهی نکردند و حتی مدال هم دادند ،......آن ها کجایند ؟!
تاریخ بالاخره گواهی میدهد ،ولی چشمانی که خودرا بخواب زده اند ،باز بهانه ای دیگر میاورند ...
پاسخ ها
ایران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بله کاملا درسته
ان شاءالله بزودی دستشون رو میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کاملااااا مشخصه هواپیما دستکاری شده بوده و مورد داشته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
وقتی اتفاقی میافته بعد از آن با ایجاد ابهامات و حواشی میخوان اصل ماجرا به حاشیه بره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
بله این حرفتون دو پهلو هست اما راست میگی دشمن با نفوذی هایی که داره شدیدا دارن برعلیه کشور فعالیت میکنن. که خطرناکه. مردم باید هشیار باشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
صد در صد کار آمریکا بوده است سپاه هرگز اشتباه نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چه کسی به سپاه عصمت داده؟ سپاه هم ممکنه اشتباه کنه، این حرف که سپاه اشتباه نمی‌کنه توقع بیهوده و بیش از حد به‌وجود نمیاره؟
طالب حق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یک مثالی هست که میگه تفرقه بنداز و حکومت کن
الان وضع مردم ما همینه در همچین وضعی برادر برادر خودشو میکشه
نظر من اینه که پدافند هک شده و هواپیما موشک کروز تشخیص داده شد
خدا میدونه وقتی عکس جان باختگان رو دیدم نتونستم تحمل کنم همشونو ببینم اینقدر ناراحت شدم و عصبانی چرا اجازه پرواز در چنین موقعیتی دادن اصلا چرا اجازه ورود هواپیما بوئینگ با اون همه تعداد سقوط بر اثر نقص فنی دادن
اون هم هواپیمایی که ساخت دشمن ملت ماست
دسیسه پشت دسیسه مردم اگاه باشید بر هم زدن اتحاد ما هدف امریکاست
هر روز با ی حقه میان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
پافند هک شده چیه اخه؟؟
تور ام ۱ اصن شبکه ایی نیست که هک بشه. در ضمن جنگ الکترونیک یا جمینگ میاد کل ppi یه رادار رو بهم میریزه.
محمد315
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اونقدر ما در رسانه ضعیف هستیم که تازه تازه دارن میگن GPS /هواپیما 30 تانیه خاموش شده منم قبلش به هر کی میگفتم میخندیدن
چون هرچی شبکه های اینترنشنال و بی بی سی و من وتو .صدای آمریکا اول گفتن اونو باور کردن همه چی هم جور بود هی من گفتم این عادی نیست انگار برنامه ریزیه هی میگفتن دولت داره دروغ میگه
من میگفتم 30 روز اینا فرصت دارن تا اعلام کنن میگن چرا دیر گفتن میخواست لاپوشونی کنن گفتم از اوکراین دارن میان از هواپیما سازی میان اینا میگفتن بی بی سی گفته نه جعبه سیاه میدن نه راه میدن ووووو وای از دست رسانه وای وای
اگر سواد رسانه ای نداشته باشی انگار الان بی سواد بی سوادی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یعنی اگر آن ویدئو نبود بنا نداشتند که واقعیت را بگویند.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سلام دوست عزیز بد نیست آدم کمی فکر کنه مگه تو فیلم نوع هواپیما یا محلش مشخصه یا کی زده اگه میگفتن چهار تا تروریست با همکاری آمریکا اینکارو کردن و چون هواپیما نزدیک بوده راحت زدنش و چهار نفر قاچاقچی رو هم اعدام میکردن چی؟ خیلی مرد بودن که اعلام کردن شما هم کمی از فکرت استفاده کن بد نیست یه وقت زنگ میزنه هااا
حمدا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
میگفتن زمانی که ستون پنجمی و نفوذی دستگیر میشد ولله ساعت شش میاد فیلم بگیره مگر دستور داشته باشه انهم باخونسردی تمام مطمئنم این ایرانی نبود ه اگر بود یه دادی ناراحتی می کرد اما سپاه خودش سپر کرد تا زمان روشن شدن حقایق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
حامی آمریکای تروریست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
داشتن بررسی می کردن.
حتی بعد از سقوط هواپیما بلافاصله جلسه گذاشتن.
ربطی به ویدیو نداره.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
قبل از مرگ مردم در بندرعباس و سیستان و بلوچستان و در اوج سیل گفتم به دادشان برسین فیلتر کردی
بعد از مرگ مردم چه فایده نکنه باید ۲۰ میلیون آدم بمیره تا کمک بفرسنن یا بعد از مرگ سهراب نوشدارو بخوره تو سر تون
خدا ازتون نگذره
از کارکنان yjc هم نگذره چرا قبل از مرگ مردم و در حالی که مردم به کمک نیاز داشتن متن رو فیلتر کردین شاید یک آدم می خوند می رفت کمک هیچ کس نمی مرد
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
یعنی شما بصورت حضوری در صحنه سیل بودی ویا با امکانات شخصی توانسته بودی خساذات سیل را رصد کنید ؟ البته موضوع مورد نظر شما ارتباطی به این خبر ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سوالی تو ذهنمه که چرا فطر می خواست به ایران کمک کنه که به قربانیان این حادثه غرامت پرداخت کنه .قطر این وسط چه کاره است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کی گفته قطر میخواست غرامت رو بده ؟؟!
قطر چون پایگاه امریکا اونجا هم هست اومده بود بگه من بی طرفم
ایرانی
|
Netherlands
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
شما چرا هنوز دارید به دروغگویی ها اون ادامه میدید، مگه شما جز این مردم نیستید، الان یه فیلم دیگه اومده که دو موشک به فاصله سی ثانیه شلیک شده، دروغگوهای .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خب این فیلم ها از کجا اومده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خخخخخخخخ خوب شمایی که اون فیلم هارو دیدین :))) به تاریخشم نگاه کردین؟؟؟؟؟؟ سال 2019 بوده تاریخ فیلم برداری :) کجایی اصلا میدونی؟ اون فیلم ماله 3 ماه پیش بوده. :))
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
پرفسور جان تاریخ فیلم تو مانیتور ۲۰۱۹ هست یعنی سه ماه پیش در ضمن سمت شلیک موشک ها را هم در نظر بگیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
از یه دوربین مداربسته یک گارگاه
للی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
یا اشنباه در هدف گیری بوده که بدترین حالت اش ویا دخالت جنگهای الکترونیک بوده که باعث کم شدن مسولیت پدافند سپاه میشود به هر حال پذیرش کامل مسولیت بدترین حالت ممکن برای سپاه بوده است از ان پایین تر وجود دارد؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
ايراني ! ايراني كه نيستي ولي اينو بدون دو تا موشك يا ده تا موشك چه فرقي ميكنه وقتي هواپيما خودش رو موشك نشون ميده پدافند بايد بزندش ميفهمي ؟
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
ببینید اگه امریکا نفوذی داشته تو پدافند که وای به حال این مملکت .چون هر لحظه امکان داره یکی از مقامات و هرهواپیمایی این کشور هدف قرار بگیره. ضمنا عصر قجر نیست که هیچ کس از هیچ چی خبر نداشته باشه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
بنظر من قبلا هم گفتم رابطه معنی داری بین پرواز 752و (52 )نقطه ای که ترامپ تهدید کره بود هست شاید حتی این انفجار هواپیما از قبل طراحی شده شاید بمبی داخل هواپیما کار گذاشته بودند و موشک اصلابه هواپیما اصابت نکرده بهرحال همه اینها قابل پیگیری هست
پاسخ ها
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
نظر این رفیقمون جای تامل داره. آمریکایی ها اهل یه همچین کدها ومعماهایی هستند. مثل 11 سپتامبرکه شکل اون ساختمانها مثل 11بود وشاید بی ربط نباشد عدد52 ترامپ با پواز752 جای آن عددخالی هم 7روز پس از ترور شهید سلیمانی باشد واین یک کد برای گیرنده آن فیلم در آن محل دقیق باشه. درتاریخ کودتای 28 مرداد آمده گوینده خبرbbc اعلام کرد الآن ساعت دقیقا12 نیمه شب ب وقت تهرانه واین کد عملیات کودتای آمریکایی بود. والبته همه اینها یه فرضیه است .شاید درست شاید هم غلط باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
آخرین صحبت خلبان هواپیما این است : همه چیز خوب است و می خواهم خلبان خودکار را بکار اندازم " .
در توییت ترامپ هم نیم ساعت قبل از پرواز هواپیما دو بار نوشته شده ، همه چیز خوب است
زهره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
شماره پرواز ۷۳۷ بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اولا که موشک اصابت نکرده موشک ها جانبی بودن. ینی نزدیک هدف میترکن دوما کنتر رافئی پور ببینید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
خانم زهره شماره پرواز تو متن هم هست. 752
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
شما اول شماره پروازو چک کن بعد کارشناس شو ۷۳۷درسته مهندس!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ و پرواز شماره ۷۵۲ ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تو‌ رو قران شما دیگه حرف از مشکوک نزنین که آدم خندش میگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خیلی ساده ای عزیزم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
آره خیلی ساده ایم چون وقتی گفتن موشک خورده باور نکردیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
برو بشین خونه ننه بزرگت هی بخند.بیسواد. تو اصلا میدونی جنگال چیه؟جمینگ چطور؟
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
شما متخصص الکترونیک وفضای سایبر هستید ؟؟؟ اکر اعتماد ندارید میتوانید تحقیق کنید که جنک هایااکترونیک وسایبری واتفاقات اخیر در سوریه وچند نقطه دیگر چگونه بوده است ودرضمن به این سوالات پاسخ دهید که چرا امریکا اولا رسما و بلافاصله ورود هواپیماهای غیر نظامی خود را به فضای ایران منع میکند دوم چرا ترامپ ادعای جواب دادن به حمله موشکی را منتفی اعلام کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
انقدر بخند تا كبود شي
هرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
متاسفانه با ید عرض کنم هستند جوانانی در داخل کشور که فکر میکنند با این جاسوسی کردنها میتوانند ضربه ای به حکومت اسلامی ایران که واقا حکومتی مردمی و بر پایه دین اسلام پایه ریزی شده و هیچ دشمنیی با حتی امریکا ندارد .متاسفانه این جوانان فکر میکنند اگر حکومت تغییر کند برا ی آنها گل وبلبل میشود اما نه این را بدانید جاسوس همیشه فرد پستی شناخته میشود حتی اگر دشمنی که فرد براش جاسوسی میکند او را به یو خودفروخته نگاه میکنند نه قهرمان .پس بهتراست بخاطر چند دلار ناقابل خیانت به کیان خود نکنند انشاالله امریکا را از متطقه بیرون میکنیم
علی گلبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
من اولین روزی که گفتن هواپیما بویینگ بوده به اینموضوع شک کردم ،دوست خلبانم گفت تمامیه هواپیماهای ساخت امریکا در دنیا تحت کنترل همیشگیه امریکاست حتی بعد از واگذاری ،کنترل یک بویینگ و ارسال کد غلط برای اونها آسونترین کاره ،مخصوصا اینکه این اتفاق اطراف تهران و نزدیک پادگان نظامی بوده تایید کننده برنامه ریزی شدنش بوده و البته احتمال همکاری عده ای در داخل هم متصوره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خدا کنه که امریکاوحامیانش به چنان بلایی گرفتار بشن که دیگه ایران روفراموش کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
این ها را کنار هم بگذارید : 1 . مرکز پدافند کشور شلیک کروزهایی از جنوب کشور را تایید می کند درحالیکه موشک کروزی در کار نبوده 2 . همان موقعی که فرماندهی پدافند متوجه می شود کروزی در کار نیست و می خواهد آن را اعلام کند ارتباطش با واحد پدافندی قطع می شود 3 . بوئینگ اکراینی دقیقا در همان زمانی بلند شده که واحد پدافندی حساب کرده آن کروزها اگر از جنوب کشور حرکت کرده باشند الان باید در حومه یا بالای تهران باشند یعنی دقیقا زمان یکسان و جالبه در لحظه شلیک بوئینگ در ارتفاع یک موشک کروز هم بوده (500 تا 600 متر) و اپراتوری که ارتباطش با مرکز فرماندهی هم قطع شده زیر 10 ثانیه فرصت تصمیم گیری داشته 4 . خبر نیوزویک آمریکا که 30 ثانیه قبل شلیک ، شناسایی دهنده بوئینگ از کار افتاده یعنی 30 ثانیه قبل شلیک این هواپیما اصلا کد شناسایی هواپیمای مسافربری ارسال نمی کرده 5 . در لحظات آخر ارتباط خود بوئینگ با برج مراقبت هم قطع می شود 6 . یک نفر صبح الطلوع در ظلمات شب ، دوربینش که کیفیتش هم بالاست بسمت هوا گرفته و دکمه ضبط را هم زده !!!! و عه !!! یکهو شانسی اتفاق را در قاب دوربینش می بیند !!! بعد طرف که چنین فاجعه ایی را می بیند اصلا نشانه ایی از ترس در نحوه فیلم برداریش هم نمی بینیم ! بعد همین فیلم قبل از اینکه دست ایرانی ها بیافته بشمر 3 دست نریمان غریب کارمند شبکه من و تو می رسه و این شخص سریع دست کاخ سفید و شخص ترامپ ! یعنی اول فیلم حادثه را از آنور دیدیم !!! بیایم همه بگیم توهم توطئه اس و همه این ها شانسی جور دراومده !!! واحدهای مثل 8200 اسرائیل و پایگاه های آمریکا مثل العدید قطر و ... هم پیگیر فعالیت های شمارش دلفین های خلیج فارس هستند سفرهای مقامات ارشد قطری به تهران اونم در زمان فعلی هم صرفا از سر دلتنگی بوده !!!
پاسخ ها
Far
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دو موشک شلیک شده .موشک اول به هدف میخوره ترانسپورتر قطع میشه سی ثانیه بعد موشک دوم به هدف میخوره علت قطع شدن ترانسپورتر شلیک اول هستش.اون فرد که فیلم گرفته احتمالا از شلیک اول هشیار شده دوربینا روشن میکنه و در واقع فیلم برخورد موشک دوم را میگیره. اپراتور عجله کرده و تحت فشار بوده همین.احتمال دخالت آمریکا خیلی کمه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
احسنت دوست عزیز.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
far عزیز:
شما هم ظاهرا اونجا بودین و مطمئنین چه اتفاقاتی افتاده دیگه چه خبر بود؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
(far)اگراون شخص پس از برخورد موشک اول شروع به فیلم برداری کرده باشه ..پس باید وقتی شروع به فیلم برداری میکنه هواپیما دراثر برخورد موشک اول درحال سوختن باشه .. درصورتی که ابتدای فیلم هیچچچ اثری از اتش و هواپیمای در حال اتش گرفتن نیست .. اسمان کاملاتاریکه ..خجالت بکشید از خودتون.. برجنایت امریکا و مزدورانش سرپوش نذارید ...چرا همه چیز رو بنفع امریکا توجیح میکنید؟؟؟؟لعنت بر رژیم تروریست امریکا و مزدورانش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
پهپاد آمریکایی بوده که روی تجهیزات دو طرف اختلال انداخته
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
نظرات باید تخصصی و واقعی باشد ونه بر اساس احتمالات که هر دو بخش نظرات مثبت ومنفی را شامل میشود اما چطور همان حمله اول ( اکر صحت داشته باشد) نتوانسته هواپیمای مسافربری کم حجم وضربه پذیر را ( نسبت به هواپیماهای شکاری) را سرنگون کند وچطور دو موشک هواپیما را در وهله اول نابود نکرده است زیرا این موشکها برای سرنگونی جنگنده هایی با سرعت فرار بالا و بدنه بسیار محکم وکوچک وسطح مقطع راداری کم است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
در لحظه شلیک بوئینگ در ارتفاع یک موشک کروز هم بوده (500 تا 600 متر) این درست ولی شما فقط ارتفاع رو میگی. سرعت هم در نظر بگیر. بشین پشت ppi یه رادار متوجه میشی وقتی یه کروز شلیک میشه به دو اسکن نرسیده از صفحه رادار محو میشه. سرعت یه هواپیمای مسافربری تو ارتفاع کم اصن قابل مقایسه نیست. در ضمن بعید بدونم تور ام وان که نه هیچ سامانه راداری تو ایرانرفک نکنمif دیتکتور داشنه باشه که دوست و دوشمن رو تشخیص بده. البته سامانه های بومی ندارن .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
مطمئنا کار خود آمریکا است.
هرجا جنایتی باشه نام آمریکا و اسرائیل می درخشد.
سفیر انگلیس تو اغتشاشات هم همینو تایید میکنه.
Far
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
شلیک دوم باعث آتش سوزی میشه نه شلیک اول برای همین اول فیلم چیزی از آتش در هواپیما دیده نمیشه .شلیک اول فقط باعث قطع ارتباط و خراب شدن ترانسپورتر میشه باعث میشه سی ثانیه آخر قبل برخورد موشک دوم که باعث آتش گرفتن هواپیمامیشه ارتباط قطع بشه.اینا فقط حدس منه که بنظرم به واقعیت نزدیک تراست .این شما ها هستید که با این حرفا پدافند کشور که این همه براش زحمت کشیده شده زیر سوال می برید و باعث بزرگتر جلوه دادن آمریکا میشید
ودر خدمت آمریکا حرف میزنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
استاندارد سامانه های کوتاه برد شلیک دو موشک به سمت هدف است .هواپیمای مسافربری کم حجم تراز یک جنگنده نیست و بزرگتر است ولی آسیب پذیر تر است آسیبی که به هواپیما می رسه بستگی به حجم کلاهک انفجاری داره ودر مورد موشک تور ام یک خیلی بزرگ نیست و بستگی به این هم داره که ترکش ها کجای هواپیما بخوره که جای حساس هواپیما بخوره یا نه. شاید همون موشک اول اگر موشک دومی در کار نبود در ادامه باعث سقوط میشد .که ظاهرا باعث اسیب به هواپیماشده که به گفته خود امریکایها سی ثانیه قبل از برخورد موشک دوم ارتباط قطع شده که احتمالا به خاطر برخورد موشک اول هستش که ارتباط قطع شده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
باشگاه خبزنگاران جوان = دروغ دروغ دروغ
پاسخ ها
زهره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اب تو آسیاب دشمن نریز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سلام بوقچی ملکه چه شده ؟خیلی سوختی تو این چند مدت ؛بهت توصیه می کنم برا خودت پماد سوختگی نه تانکر سوختگی آماده کن تازه این اول سوزش شما بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
تروریست (آمریکا) پرستا به هول ولا افتادن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
انقدر دروغ شنیدین و گفتین که همه رو به کیش خود پندارید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
واقعا دروغگو
عبدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
با سلام. به امید خدا همه فرضیه های ممکن بررسی بشه و دلیل قطعی حادثه معلوم بشه و از این رهگذر ما بعنوان ملت متحد ایران هم بیشتر متوجه دشمنان واقعی مون بشیم هم با وحدت در کنار هم برای زندگی بهتر تلاش کنیم. خدا رحمت کنه همه جان باختگان رو و صبر بده به همه بازماندگان و اینکه خدا به ما توفیق قدردانی از همه اونایی که برای ایران و ایرانی زحمت می کشند رو بده...
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کاملا مشخصه که دست دشمنان مردم ایران تو کاره!!!با این کارشون بدون جنگ مردم و سپاه و رو به جون هم انداختن تا سپاه که نیرویه مردمیه و برایه مردم کشور عزیزمون بسیار کار کرده,بره زیر باد انتقاد و قدرت و بتونن از سپاه بگیرن!!ولی مردم ما باهوش تر از اینن و دوست و دشمن و خوب شناختن! مرگ بر ضد ایرانی
فردین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
من که از روز اول گفتم ولی شماها منعکس نکردین
نجیبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
همه اینها دسیسه امریکا و مزدوران انها هست میخوهند سپاه رازیر سوال ببرند ااما مردم ما بیدار هستن و توطیه خاینان را خنثی خواهند کرد مرگ بر امریکا وتمامی خاینان.
بیدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سه موضوع فکر منو مشغول کرده وکسی هم درفکر شفاف کردنش نیست!
1- چرا هواپیمای اوکراینی زیگنالهای شناسائی خودش را حدودا 20 ثانیه قبل از برخورد موشک خاموش کرده ویا خاموش شده بوده؟
2- چرا در این بیست ، سی ثانیه اختلالات ارتباطی و یا بهتر بگیم پارازیت فضای مخابراتی را قفل کرده بوده ؟
3- حکمت فقط 52 سایت برای بمباران ایا کدی را بیان میکند: چرا نگفته صدتا ویا 500 تا ؟
ایا ارتباطی بین اعداد 52(سایت) و 752 شماره پرواز)وجود دارد؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
1. سیگنال هاشو خاموش نکرده. با برخورد موشک اول خاموش شده.
2. چیزی قفل نشده بوده بلکه با برخورد موشک ارتباطش قطع شده.
3. به خاطر 52 گروگان آمریکایی که سال 58 تو سفارت اسیر شده بودن.
خیر چه ارتباطی؟! شما از دنبال کننده های نظریه توطئه هستی مگه که هر چیزی رو به یه چیز بی ربطی مرتبط می دونی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
پهپاد آمریکایی همون لحظه توسط پدافند شناسایی شده و اختلال انداخته روی پدافند تا در بره. موشک شلیک شده هم منحرف شده و به هواپیمای مسافربری خورده
عبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اگردوموشک شلیک شده پس چراهواپیما درموشک اول صدمه ندیده بااینکه این موشکها خطا نمیرن که بگی اولی خطارفته نه اقایک موشک شلیک شده وافسری هم که پشت پدافندبوده یک هدف دیده مگر میشود الکی یک موشک چندمیلیاردی رادوبارسریک هدف بزند وموشکی هم شلیک شد چون حرارتی است به بدنه نخورده به موتورهواپیماخورده
پاسخ ها
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
موشک حرارتی نیست .راداری است .استاندارد موشکهای پدافند ی کوتاه برد در واقع شلیک دو موشک به سمت هدف است .موشک مجاورتی هست ودر کنار هواپیما منفجر میشه ترکشهای به هواپیما میخوره و در شلیک اول ترانسپورتر قطع میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
این موشک ها که ساخت روسیه بوده نزدیک هدف منفجر میشن و ترکش ها به هدف میخوره نه خود موشک اگر هم هدف رو رد کنه در فاصله ای روی هوا منفجر میشه
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کی گفته صدمه ندیده. ارتباطش قطع شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
این اطلاعات دقیقو نکنه از موساد گرفتی
بی خبر از دنیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
به فرض اینکه تمام فرضیات این مقاله درست باشه !!! با یه تصمیم ساده می‌شد نقشه دشمن رو نقش بر آب کرد. لغو تمام پروازها کار سختی بود؟؟؟ چرا نمیخواید قبول کنید بی تدبیری باعث این اتفاق شد. حالا هی بگید فلانی مقصر بوده. مگه اصل اتفاقی که افتاده تغییر میکنه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اصلش که تغییر نمیکنه اما الان که دارن سرتا پای نظام رو میزنن چرا اون شدیدا تغییر میکنه!!! اولا شرایط جنگی هستش و نباید هواپیمایی پرواز کند. دوما سردار حاجی زاده با کد گفت که اقا دیگه ما قبول کردیم و ابروم رو با خدا معامله کردم . بدونین که اتفاقاتی افتاده که دولت احتمالا ایجاد کرده و اینکه گفته میشه دولت کار رو طوری به جلو خواهد برد که مجبور به مزاکره با امریکا بشیم از روی عمد!!
دکتر نصیروندگرمیلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سلام.قطعا این حادثه مشکوک است و باید تاثیر جنگ الکترونیک در این حادثه مورد بررسی قرار گیرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چرا مطالب رو جوری میگید .که خواننده فکر میکنه حق با شماست .حداقل آخر مقاله بگید .اینها فقط فرضیه اثبات نشده است .ونظر مقاله نویس یا هر کس دیگه ای هست....هنوز هیچ چیز اثبات نشده
مدیر پایگاه مخاطب گرامی در بخش‌های مختلف این مطلب نام منبع ذکر شده است و با ادامه تحقیقات و روشن شد ابعاد این سانحه، گمانه‌زنی‌های منبع مذکور قابل تایید یا رد خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
برادر گرامی، شواهد طوری است که این ظن رو تقویت میکنه. ما هم نگفتیم که حتما اینطوریه. شما خودت رو ناراحت نکن شاید هم طوری باشه که شما مایلید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
وقتی چند بار دارن اسم میارن و میگن فلان نشریه یعنی نقل قول کردن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
حقیقت برای کسانی که خواهان شنیدنش هستن از همون روز اول معلوم بود . این حادثه غمبار هست حتما و صد در صد . منتها غمبارتر زمانیه که شما روایت دشمن ملت رو به روایت حافظان ملت ارجح دونستین . حتما که روزی حقیقت مشخص خواهد شد و شما اونروز با این همه کینه و تهمت الکی واقعا چکار میخوای بکنی؟
محمد315
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
نام منابع رو گفتید آدرس سایت رو بذارید ما بدونیم از کجا اومده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
فیلم‌بردار فرضیه است ؟ اثبات نشده ؟
تو جواب بده در یک منطقه غیر مسکونی یک نفر دوربین به دست،آماده
از کجا خبر داشت قراره موشک شلیک بشه؟فیلمبردر اصلأ کجاست؟
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
واقعا کاش اعلام کنند که مسئولیت لغو پروازها به عهده کدام نهاد یا شخص بود؟ مگر می شود برای یک مانور نظامی که چند وقت پیش برگزار شد پروازها لغو شود ولی در شرایط بسیار حساس جنگی که آماده باش کامل هستند هیچ اتفاقی نیافتد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اونهم بعد از هشتک پراکنی در بیابان که از ساعت 11 رفتن تو پناهگاه و سوله ی خالی زدن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
قطعی نمیدانم ولی ظاهرا مس
ئول لغو پروازها رییس جمهور یا هیئت دولت بوده.
مرگ بر انگلیس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
این فیلمبردار از کجا می دونست که در اون لحظه هم موشک شلیک میشه و هم هواپیما قراره پرواز کنه؟ ؟ ؟ ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دو موشک به هواپیما شلیک شده و این فیلم مربوط به موشک دوم می باشد. در واقع فرد پس از شنیدن صدای موشک اول، شروع به فیلم برداری می کند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دقیقا سوال همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
فیلمبرداری از روی صفحه متنیتور بعد از واقعه صورت گرفته و قیلمبردار هنگام تصویر گرفتن سر و صدای داخل اتاقش هم میاد اما تصویر مربوط به دوربین محوطه است لذا نمیشه نتیجه گرفت فیلمبردار موقع حادثه منتظر وقوع بوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
عزیزم اینا توجیح نیست اگر کار انگلیسه پس بدتر شد
شایدم بعدا بمب اتم تو رادار بشه هواپیمای 737
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اقاااااااااااااااااااااااااااا این فیلم ماله سال 2019 هستش چه قدر شما بی سوادین !!!!! نمیبینی اون تاریخ بالا رو!! 2019/10/17؟؟؟؟ کجایین شما مغزتون تسخیر شده؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
پهپاد آمریکایی بوده که موشک شلیک شده پدافندو منحرف کرده اون هم خورده به هواپیکا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
خب آقای با سواد شاید تاریخ دوربین تنظیم نبوده .تو اون تاریخ تو هیچ کجا سقوط نداشیم
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سلام خبرنگاران جوان عزیز من رو هم فراموش نکنید
چند روز پیش من هم یاداور شدم در مورد این فیلم تحقیق بشه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
باشه عباس
العبد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
وقتی که بیانیه نیروهای مسلح رو از زیر نویس شبکه خبر خوندم گفتم خدایا هیچ کار تو بی حکمت نیست اما این چه امتحان سختیه که آبروی جبهه ی حق زیر سوال رفته گفتم شاید مغرور شدیم شاید آیه ۱۷ سوره انفال رو فراموش کردیم اما انشا الله خدا ما رو لحظه ای به خودمون واگذار نکنه و مشخص بشه به همه مردم دنیا که باز در این جنایت دست آمریکایی ها مستقیم توی کار بوده ولی در هر صورت شیطنت های آمریکایی ها مسبب اصلی این اتفاقاته
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
فیلم 19 ثانیه ای برخود موشک دوم یا سوم! به هواپیما هست.
خود دوستان چرا تعداد موشک های شلیک شده رو اعلام نمی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
تروریست پرست ها بد جور به درغگویی افتادن.
یک موشک بوده که به پهپاد آمریکایی حاضر در آسمان شلیک شده اونم با اختلال رادیویی باعث انحرفا موشک به سمت هواپیما شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خیر اینطور نیست. در آستانه شلیک موشک دوم فرد شروع به فیلم برداری میکند. دو موشک شلیک شده نه یک عدد.
پاسخ ها
هدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
من جایی خوندم که موشک دوم ب صورت خودکار پرتاب میشه برای اطمینان .
ر واقع این کژ خصوصیت پدافند تور هست. اینطور نیس ک دوبار خودمون موشک بزنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خدا هرکسی رو که به ایران خیانت میکنه و برای پیروزی دشمنان ایران تبلیغ و تلاش میکنه رسوا کنه ..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
بازهم دروغی دیگراز طرف شما ..مساله این نیست که چند موشک شلیک شده...اگر اون شخص بعد از برخورد موشک اول شروع به فیلم برداری کرده پس در لحظه شروع فیلم برداری باید هواپیما درحال سوختن و اتش گرفتن باشد ..در حالی که در شروع فیلم هواپیما درحال سوختن نیست و اسمان کاملا سیاه و همه چیز طبیعی هست ..موضوع شک برانگیز این هست که شخص در حال فیلم برداری از اسمان قبل از برخورد موشک با هواپیماست نه بعد از اصابت موشک..
فرزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
هواپیما بعداز شلیک دوم اتش میگیره نه شلیک اول
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خب نفوذیهای عامل خرابکاری اینارو ک میخونن فلنگو میبندن که
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
شفافیت بیشتر بشه اینکه حالا یه موشک شلیک شده یادوتا .یا چیزی که ازاون به عنوان شلیک دوم صحبت میشه انفجار مخزن بنزین هست .شفاف بودن بهتره
پاسخ ها
مرجان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
با سلام .اینکه اعلام شده دوتا موشک که اولی مجاورتی عمل کرده و دومی با فاصله زمانی کم بصورت خودکار شلیک شده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
متاسفانه این فاجغه اتفاق افتاده وهمه انسلنهایی که اندک تفکری بکنند میدانند که وقتی آماده باش جنگی وتحدید صورت گرفته هرپرنده ای در آسمان ظاهر شود یعنی دشمن است چون نیروهای خودی میدانند پرواز هرپرنده ای احتمال سرنگونی دارد باید صبرکنیم جعبه سیاه هواپیما باز شود تا همه چیز روشن شود احتمای حمله الکترونیکی از سوی دشمن دورازانتظار نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
موقعی ترامپ گفته ایران رو میزنه همه چشمها به اسمونه
واقعیت رو ندیده و کمرنگ نکنید یک طرفه به قاضی نرید
هومن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
دیگه سقوط کرد تموم شد رفت.کسی زنده نمیشه با این حرف و حدیث ها.
پاسخ ها
زهره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
ولی ملت هوشیار میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
سرعت کروز با هواپیما یکیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خیر در شرایط عادی. اما وقتی Mechatronics engineering پیش میاد و روبروی یک ابر قدرت در این حوزه هستید و پایگاهش را هم شخم زدیم ، به نظرتان چرا امریکا به ظاهر هیچ کاری نکرد.مطمین هستم یک چیزهایی بوده چون خودم تو این زمینه کارشناسی ارشد دارم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اره موتور کروز جت هست و با موتور موشک فرق داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اینجور که میگن هواپیما در حال اوج گیری بود ه ‌. اگر اینجوری بوده پرفایل حرکتش با کروز فرق میکنه چون کروز نزدیک هدف اوج نمی گیره
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چرا نظر من تائید نمیشه خبری که اوردم کم چیزی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خداوند ریشه آمریکا واذناب جنایتکار داخلی وخارجی را بکنه بی آبروهای رذل
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اقا مىگن دو موشک زدن به هواپيما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
چرا با یک دوربین معمولی دید در شب یا هر چی اپراتور وقتی مشکوک شد نگاه نکرد مسیر خلاف جهت تهران یا شهر و دور شونده بود و حداقل با آن فاصله نوع هدف مشخص بود...
ارم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چرا هیچ مسئولی استعفا نداد این بی نظمی بزرگ در نیروی نظامی غیر قابل بخشش هست ، نباید به هیچ هواپیمایی اجازه پرواز میدادن
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
بله مشکوک هست . کدام آدم معمولی ساعت 6 صبح از هواپیماها با موبایل فیلم میگیره .
البته دو موشک شلیک شده که کمتر اشاره شده.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
که چی
حتی اگر جنگ سایبری هم باشد باز هم مقضر پدافند ناکارآمد است که تحت تاثیر جنگ سایبری قرار گرفته و این امر در کلیت مسئله تغییری ایجاد نمی کند
پاسخ ها
زهره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
جنگ سایبری اگه باشه دیگه کاری از سیستمها برنمیاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
وقتی متخصص این حوزه نیستی لطفا هیس !!. لحن شما کاملا مشخص هست که صاحب نظر نیستید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
در هر صورت آمریکای جونش تبرعست چه مقصر باشه چه نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
به نظر شماها كلا ايران مقصره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چرا فیلمو نزاشتید؟
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
فیلمش که همه جا پخش شده. برو ببین شاخ در میاری از تعجب.
یارو شش صبح داره از اسمان سیاه فیلم میگیره که یهو موشک میخوره به هواپیما!!!
هرمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
فیلم را که همه دنیا در اینستاگرام دیده اند دیگر نیازی نبوده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
اقای شاخ دراورده. فیلم مربوط به شلیک موشک دومه. طرف سی ثانیه وقت داشته گوشی رو دربیاره از هواپیما فیلم بگیره که موشک ذوم اصابت میکنه
عاطفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خدایا هر چه زودتر طبل رسواییشون (آمریکاییها) به صدا در بیاد، اون وقت تواین آب که خودشون گل آلود کردن تک تکشون غرق بشن، امیدوارم بعداز این همه دلیل ومدرک ونظر کارشناسای خارجی که هیچ تعلق خاطی به ایران وایرانی ندارن بعضیا نگن دارن خودشونو بی گناه جلوه میدن!!!!
پاسخ ها
Ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
طبل رسوایی در اومده اما متاسفانه تو ایران افراد زیادی هستند که منافعشون در اینه که هوای اون طرف رو داشته باشن ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مگر نگفتن که رادار آمریکاییها رو از کار انداخته بودن حتی نتونسته بودن یکی از موشکها رو بزنن؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
سامانه پدافند ی ظاهرا آمریکایی ها نداشتن البته بگفته برخی ها با از روی تصاویر ماهواره ای. البته رادار بوده که مال ترافیک هوایی پایگاهشان بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
این کار خدا بی حکمت نبوده
شاید اگه این هواپیما سقوط نمی کرد اتفاقی تلخ تر و بدتر از این رخ می داد و هزاران نفر کشته و مجروح می شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خفه شو احمق
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یزن یکی را بکش و بگو حکمت خداست و گرنه کل خانواده ات کشته میشن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
واقعا که چه مزخرفاتی میگید لطفا هر کاری رو به خدا نسبت ندید خدا رحیم تر از این حرفاس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
درسته
ناشناس
|
Belgium
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
حضرت امام فرمودن آمریکا شیطان بزرگه..واین یعنی اینکه مقابله با شیطان باید بر اساس علم و آگاهی و دستورات خداوند باشه,استقامت مقابل شیطان,افزایش علم و دانش و راههای و یادگیری راههای مقابله با اون
NnRI
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
" " "

از زحمات شما در راستای شفاف سازی این حادثه غم انگیز ممنون هستم..
از سپاه پاسداران که همیشه در راه اسلام و آبادانی پیش قدم بوده اند و از آبروی خون شهدا را بر دوش خود دارند خواهش دارم که هرچه سریع تر دلیل اصلی رخ دادن این فاجعه فراموش نشدنی را پیدا کرده و از طریق رسانها به گوش ملت برسانید.. عده ای در نادانی و شوک به سر میبرند..
سرباز ولایت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
تا وقتی که عاملان نفوذی در کشور هست منتظر چنین حوادثی باید بود. ما باید کمر همت ببندیم و شر نفوذی های داخلی را کم کنیم. اول داخل باید اصلاح بشه و شر دشمنان بیرونی بزارید به عهده دلاورمردان سپاه و ارتش تمامی رزمندگان جان بر کف
پاسخ ها
مدافعه وطن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
موافقم با حرفت
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
این حرفا باعث جنگ داخلی میشه که دشمن هم همین قصد رو داره
ناشناس
|
Belgium
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
ایکاش پروازها لغو میشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
ممکن بود موشک امریکایی هواپیما روبزنه چرا تو همچین موقعیتی پروازها لغو نشده.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یه آدم عادی هم میدونه وقت جنگ هیچ پروازی نباید بشه که بود اما امان از کرم های داخل درخت
وطنم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
درسته که این مسافران بی گناه، طعمه قدرت طلبی آمریکا شدند، ولی خدا کنه، ثابت بشه کار آمریکا بوده، اونوقت ببینم این رژیم پرروی بی آبروی دروغگو باز هم میخواد توی خاورمیانه بمونه؟!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
لغو‌چی؟
ناشناس
|
Belgium
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
و آمریکا قاتل دومین هواپیمای مسافربری ایران...وقتی امام خمینی فرمودن آمریکا شیطان بزرگه بی دلیل و از سر کینه نبود که فرمودن,,,ب
ناشناس
|
Belgium
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
لعنت بر ترامپ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
درود بر سربازان شجاع و جان بر کف بخصوص حاجی زاده عزیز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
با کمک منافقین داخلی هستش .کی اجازه داده بود هواپیما پرواز کنه.. گرفتین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مردم ایران کمی صبر بگذارید اطلاعات در فاصله نچندان دور علت اصلی را گزارش می کند سپاه بی گناااااه است دست آمریکا در میان است (مرگ بر آمریکا)
صمد.ج.ب ازتبریز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چطور ترامپ ادعا کرد داعش را اوباما آورد،وروزی فرا خواهد رسید رئیس جمهور بعدی افشا خواهد کرد که ترامپ هواپیمای اوکراینی را زده است فقط اجازه دهیم گذر زمان قضاوت کند.جنایات آمریکا یکی دوتا نیست.وروزی نیست که جنایت نکرده باشد و این خوی وحشیگری امریکاست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
واقعا هم جای سوال داره .مگه این اقا دیوانه بوده که به صورت اتفاقی از اسمان تاریک شب فیلمبرداری کرده باشه .حتما دوربینش روشن بوده و اماده ثبت فیلم که توانسته این لحظه ی دردناک و کوتاه مدت رو فیلم برداری کنه .و حتما از وقوع این حادثه اطلاع داشته جای شک نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
معلومه کار امریکای جنایتکار بوده
صداشون در نمیاد
سرباز وطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
امکان صدرصد حمله سایبری بوده از جانب آمریکا خبیث چرا کارشناسان پی نمیبرن این موضوع اسلن امکان نداره پدافند ما هواپیمای مسافر بری بزنه یه مشگلی هست این وسط ...لطفا پیگیر باشید .
سرباز زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
یکی بیاد به بعضی مردم معترض حالی کنه.خود نشریه های امریکایی میگن امریکا تو این حمله دخیله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
البته اون کلیپ ۱۹ ثانیه نبوده و احتمال زیاد برش خورده فیلم چون که به محض شروع فیلم برداری موشک به هواپیما میخوره این امکان نداره ولی این که فیلم بیشتر از این بوده و طرف به انتظار صحنه دلخراش چون که فیلم زیاد تابلو نباشه که کسی در انتطار بوده برش خورده که مثلا اتفاقی جلوه دهد که این هم غیر ممکن است ۰۰۰۰
ناشناس
|
Serbia
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مگه نمی گن دوتا موشک بوده .خب اون فیلم شاید برای موشک دوم بوده هرکس اولی رو ببینه شروع به فیلم برداری می کنه این عجیب نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
لعنت به هر چی خائن وطن فروشه
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
با سلام این که راز نیست یک فتنه هست.
چرا نمی خوایم باور کنیم جنگ الکترونیک بوده چرا؟
از این کارها زیاد انجام دادن پدافند سوریه هواپیمای ایلوشین روسی رو هدف قرار داد اشتباه بود نه سوتر بود.
یارو ۶ صبح دوربین گوشیشو و برداشته درست گرفته تو نقطه برخورد علم غیب داشته ؟
جنگ که حتما نباید موشک و توپ و تفنگ باشه.
الان هم در جنگیم . جنگ رسانه ای شدید . از گناهان کبیره ی نابخشودنیست که در جنگ پشت به میدان کنیم. یا حق...
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کار خود امریکای بزدل بود
درود برسپاه و سردار حاجی زاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
کار آمریکای خبیث بود که کدهای هواپیما رو هک کرد و کاملاً مشخصه دسیسه بود ولی ایران باید پروازها رو کنسل می کرد یعنی به ایران رکب زدن لعنتی ها و ایران رودست خورد که در نزد افکار عمومی زیر سئوال بره....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
مرگ بر آمریکا قاتل مسافران هواپیمای کراین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چرا هیچ مسئولی نمیاد توضیح بده،همش خبر میذارین،ما سردر گمیم،چراتکلیفو روشن نمیکنین؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چنانچه این موارد تایید بشن
سپاه عزیز باید در انتقام این عزیزان چندتا دیگ از پایگاه های آمریکارو موشک باران کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
آنها (آمریکا) با یک جنگ الکترونیکی باعث جنایت جنگی شدند خودشون خوب میدن کار خودشونه ولی خواستند با یک جنگ الکترونیکی همه چیز رو سره سپاه خراب کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
خیر چون در رادارهاشون تشخیص دادن که موشکی شلیک شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
اون تشخیص موشک کروز تو رادارهای مرزی در جنوب بوده نه تور ام ۱ داخل تهران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
چرا اولین کسانی که گفتند هواپیما توسط موشک سقوط کرده آمریکائیها بودند؟ چون کار خودشون بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
شما که مگید حتی یک تیر هم نتوانستند شلیک کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
با ماهواره ای که دارای دید فرو سرخ هست دیدن.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
محض اطلاع بگم که این نریمان غریب همون فردیه که تاثیر زیادی در تحریم شدن اپهای بانکی از سوی شرکت اپل داشته !

این وطن فروش رو نباید ایرانی بدونیم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
این ملعون ک میگن فراری بوده، اون موقع ایران چه کار میکرد؟
ثاقبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
این رو هم انعکاس بدید که حمله‌ی سایبری سپاه بعد از حمله‌ی موشکی مانع اصلی حمله گسترده آمریکا به ایران و ترس اونها از این اقدام بود. و اگه این نمایش قدرت صورت نمیگرفت بعید نبود که آمریکا حملاتی به نقاطی که قبلا اعلام کرده بود انجام میداد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
باشه باشه.نمایش قدرت اونکه فرماندت میگه سامانه یکپارچمون دها موشک کروز اعلام کرده.دچار خود بزرگ بینی شدین.همینم ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
وجودشو ندارن.تا کی باید بگیم تا شما باور کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
حتماً پای نفوذی ها در میان هست. دو هفته قبل از ترور سردار سلیمانی ترور سردار حاجی زاده در سوریه ناموفق بود و همراه با ترور سردار سلیمانی ترور سردار شهلایی در یمن هم ناکام ماند. اینا از کجا میدونن که این افراد در چه زمانی کجا هستن؟ حتماً خبر میدن دیگه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
ای کاش بتونن این فیلم بردار را بگیرن...واقعا اون موقع صبح تو هوای سرد مشغول فیلم برداری از اسمون بودن چه معنا میده!!!!
پاسخ ها
محسن عصیانی
| France |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
نگهبان بوده داداشم
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر