همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز برگزار شد

همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با محوریت بررسی راهکار‌های بروز و ظهور خشونت در حریم خانواده و اجتماع به همت اداره کل امور فرهنگی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی روز سه شنبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امیر عباس سلطانپور دبیر اجرایی همایش پویایی و نشاط با بیان اینکه این همایش با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسئولان شهرستان‌ها، هنرمندان، معتمدان، ریش‌سفیدان، اصحاب قلم و رسانه، خیران و مددکاران اجتماعی و مشاوران و روانشناسان فعال در این حوزه در همایش پویایی و نشاط حضور دارند.

او با اشاره به محور‌های همایش پویایی و نشاط، گفت: افزایش انسجام و نشاط اجتماعی، اشتراکات و همبستگی و ارائه راهکار به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در زمینه خشونت از جمله محور‌های این همایش است.

اوخاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد افزایش برخی رفتار‌ها در استان هستیم که تناسبی با جایگاه آذربایجان شرقی ندارد.

او تاکید کرد: اگر بتوانیم راهکار‌های ارائه شده در همایش‌های تخصصی را به سمت خانواده‌ها و بطن جامعه پیش ببریم و دستگاه‌های متولی نیز در زمینه فرهنگی و اجتماعی احساس تکلیف کرده و برنامه عملیاتی از بطن مدرسه تا خانواده و جامعه تدوین کنند، استان ما به جایگاه شایسته در حوزه اجتماعی و فرهنگی می‌رسد.

سلطانپور با اشاره به راهکار‌های ایجاد نشاط و پویایی در جامعه بیان کرد: اولویت ما آموزش و فرهنگ سازی بوده و هرچه بتوانیم در این دو حوزه کار کنیم، گام‌های موثرتری برداشته می‌شود، به طوریکه فرد از بدو تولد و وارد شدن به آموزش و پرورش و جوامع بزرگ‌تر، خودش را در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی دغدغه‌مند احساس می‌کند.

اودر خاتمه متذکر شد: با رصد راهکار‌های ارائه شده و برنامه‌های تدوین شده می‌توانیم تا چند سال آینده شاهد بهبود روند نشاط و پویایی در جامعه باشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار