رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

۲۰۵ واحد تولید کفش و دمپایی قم به شهرک صنعتی کفش ودمپایی انتقال می یابند

سیجانی گفت:در استان قم ۲۰۵واحدتولیدکفش و دمپایی وجودداردکه مجوز انتقال به شهرک صنعتی وتخصصی کفش ودمپایی داده می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ظهر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد گفت: با توجه به نامگذاری سال ۹۸ به نام سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، برنامه عملیاتی در استان قم از سوی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تدوین شد که ۳۰ برنامه عملیاتی در دستور جلسه ثابت قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: یک اقدام ویژه که در استان قم اجرا شد اعطای کارت ویژه ملاقات به واحد‌های تولیدی بالای ۱۰۰ هزار نفر اشتغال در قم بود که برای دیدار با استاندار در نظر گرفته شد و مورد توجه واحد‌های تولیدی قرار گرفت تا از نزدیک مشکلات واحد‌های تولیدی خود را با مسئولان مطرح کنند.

سیجانی تصریح کرد: سال گذشته در قالب سه‌شنبه‌های اقتصادی ۶۸ واحد صنعتی و گردشگری مورد بازدید قرار گرفت و در ۹ ماهه امسال هم ۶۰ واحد از سوی اعضای این کارگروه مورد بازدید قرار گرفته شد و در این میان ۵۲ واحد راکد شناسایی و ۱۴ واحد هم احیا شد.

او ادامه داد: در استان قم ۲۰۵ واحد تولید کفش و دمپایی وجود دارد که قرار است برای ساماندهی بیشتر آن‌ها تا ۳ سال آینده مجوز انتقال به شهرک صنعتی و تخصصی کفش و دمپایی داده شود که اکنون ۵۰ واحد شناسایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بیان کرد: بعضی واحد‌های تولیدی با پیگیری مسائل بانکی و تأمین اجتماعی آن‌ها حل شده است، ولی بعضی مشکلات ملی است و در حیطه اختیارات ما نیست.

سیجانی افزود: استان قم که از نظر مساحت یک درصد کشور است در زمینه‌های تولید و صنعت حرفی برای گفتن دارد و این استان در زمینه تسهیلات رونق تولید رتبه ۱۱ کشور را به خود اختصاص داده است

در ادامه این جلسه رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان قم گفت: قم استانی است که کم‌تر با معضل بیکاری روبرو است و بیشتر کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی رشد خوبی در زمینه فعالیت و صادرات دارند؛ اگر هم مشکلی باشد با کمک بخش خصوصی حل شده است.

حسن آقاجانی افزود: در سال ۹۲ حدود ۱۷ میلیون دلار صادرات به کشور عراق داشتیم و قم ظرفیت خوبی در زمینه صادرات دارد؛ در زمینه صادرات مشکلاتی وجود دارد که ملی است و باید با همکاری مسئولان ملی برطرف شود تا بتوانیم بازار‌های بیشتری را کسب کنیم.

او ادامه داد: با توجه به نوسانات ارزی و تغییر ناعادلانه دلار و هم‌چنین مشکل مالیات ارزش افزوده، بعضی واحد‌های تولیدی با چالش روبرو هستند در همه جای دنیا صادرکنندگان را تشویق می‌کنند این در حالی است که در کشور ایران صادرکنندگان را با مالیات سنگینی بی‌انگیزه می‌کنند؛ هم‌چنین تلاش شود زیرساخت‌های شهرک صنعتی برطرف شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار