فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان خبر داد؛

توزیع اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده به طور منظم و بر اساس نیاز هر منطقه در میان مردم توزیع شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، سردار سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده به طور منظم و بر اساس نیاز هر منطقه در میان مردم توزیع می  شود.

او افزود: اقلامی از جمله لوازم گرمایشی، پتو، نان، خرما، تن ماهی، لوازم بهداشتی و دارو از روز گذشته به منطقه ارسال شده و ۶ محموله دیگر نیز در راه رسیدن به جاسک است تا در هر منطقه در میان مردم توزیع شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: قرار است تا بازگشایی راه‌های موصلاتی نیاز‌های اولیه شهروندان با استفاده از بالگرد سپاه، ارتش و هلال احمر به مناطق ارسال شود.

سردار اباذر سالاری در خصوص رسیدگی به مناطق سیل زده هرمزگان، افزود: روز گذشته (۲۵ دی ماه) به همراه سردار تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مناطق سیل زده بندر جاسک هرمزگان بازدید به عمل آمد.

او گفت:پیش از بازید از این مناطق، در جلسه‌ای با حضور فرماندار جاسک، مدیر عامل هلال احمر و سرداران سپاه، مقرر شد تمام امکانات استان برای خدمات رسانی به مناطق سیل زده مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان افزود: برای بازگشایی راه‌های مواصلاتی ماشین و ابزار آلات مورد نیاز از سراسر استان به این مناطق اعزام شده است و تا زمان وصل شدن آب مناطق سیل زده، گروه‌های جهادی آب معدنی به اندازه کافی به مناطق ارسال می‌کنند.

او با بیان اینکه آشپزخانه و نانوایی سیار در مناطق سیل زده دایر شده و روزانه بیش از سه هزار دست غذای گرم تهیه و بین سیل زدگان توزیع خواهد شد، اظهار کرد: گروه‌های جهادی متشکل از پزشک و مشاور به این مناطق در حال اعزام هستند و در صورت احساس نیاز بیمارستان صحرایی نیز برپا می‌شود.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: گروه های هلال احمر نیز در کنار گروه‌های جهادی بسیج به خدمات رسانی و تهیه بسته‌های غذایی و حمایتی نیز می‌پردازد و اداره برق استان نیز در اسرع وقت برق روستا‌های سیل زده را به مرور وصل می‌کند.

سالاری با اشاره به اینکه اکیپ‌های مهندسی سپاه امام سجاد (ع) نیز از روز گذشته در منطقه فعال شده‌اند، افزود: چند اکیپ مختلف از نیروی دریایی سپاه نیز وارد جاسک شده اند تا به برقراری راه‌ها و تخلیه گل و لای ناشی از ورود سیلاب به روستا‌ها و منازل مردم کمک کنند.

او گفت: ۳۰۰ پاسدار نیز از روز‌های گذشته در منطقه در حال خدمت رسانی به مردم هستند و نیرو‌های بیشتری نیز از امروز راهی مناطق روستایی جاسک و بشاگرد می‌شوند تا به مردم کمک کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به اینکه امکانات سپاه‌های شهرستانی از همان ساعات اولیه وقوع سیل در خدمت مردم قرار گرفته است، افزود: واحد‌های مختلفی از بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی نیز بعد از جمع‌بندی دقیق مشکلات و نیاز‌ها به منطقه اعزام خواهند شد تا به مردم در ایجاد شرایط مناسب برای زندگی کمک کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.