رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه:

سپهبد سلیمانی «قهرمان ملی» و فرمانده شایسته نیروی قدس بود

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه در دیدار سفیر ایران، سپهبد شهید قاسم سلیمانی را «قهرمان ملی» و فرمانده شایسته نیروی قدس خواند.

سپهبد سلیمانی «قهرمان ملی» و فرمانده شایسته نیروی قدس بودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه دیروز (سه شنبه) ۲۴ دی ماه با «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

لئونید اسلوتسکی در این دیدار با اشاره به مواضع روسیه در مخالفت با یکجانبه گرایی در عرصه بین المللی اظهار کرد: قتل سپهبد قاسم سلیمانی انزجار برانگیز‌ترین حادثه در دوران اخیر بود. ما انزجار خود را از این عمل اعلام می‌کنیم و آن را ادامه همان برنامه‌های ضد ایرانی می‌دانیم که مدتهاست شروع شده و ادامه دارد.

رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه در توصیف شهید سلیمانی افزود: سردار سلیمانی شخصیتی بسیار مهم، یک «قهرمان ملی» و فرمانده شایسته نیروی قدس بود که در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد. خبر قتل وی باعث تلاطم و ناراحتی شدید در وجود ما شد.

کاظم جلالی سفیر ایران نیز در این دیدار ضمن اشاره به اهمیت توسعه همه جانبه روابط بین ۲ کشور، با اشاره به نقش مهم پارلمان‌ها در توسعه روابط خارجی دولت‌ها و نزدیکی بین ملتها، خواستار گسترش روابط بین مجلس شورای اسلامی و دومای دولتی روسیه شد.

بررسی برنامه‌های همکاری مشترک پارلمانی ایران و روسیه و از جمله سفر «ویچسلاو والودین» رئیس دومای روسیه به تهران و برگزاری کمیسیون عالی همکاری‌های پارلمانی دو کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار