کد خبر: ۷۲۱۰۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳
کد خبر : ۷۲۱۰۵۶۶
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

حاجی میرزایی گفت: در ایجاد فصل مشترک بین بخش دولتی و خصوصی، ماموریت ما تربیت نسل مسئول است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه نشست گذار به نسل جدید حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران با حضور حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، خوانساری رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

حاجی میرزایی ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی و جانباختگان سانحه هواپیمای اوکراینی گفت: درباره حکمرانی شایسته در آموزش و پروش می‌توان از مولفه‌ها در تعریف حکمرانی استفاده کرد.

او ادامه داد: وقتی که جامعه‌ای توانمندی این را می‌یابد که اهداف خود را محقق کند، یعنی حکمرانی شایسته تحقق یافته است. اگر در این مسیر با مشکلات مواجه می‌شویم یعنی باید در شیوه‌ها تجدید نظر کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مطالعات میدانی این نکته را تایید می‌کند که مهم‌ترین ویژگی مجموعه‌ها در تحقق اهداف توانایی، ایجاد چشم انداز‌هاست. در این راستا می‌توان با ایجاد هم افزایی و مسئولیت، تسهیم منافع، ظرفیت‌های نهفته بیشتری را برای تلاش و کوشش فعال کرد.

او تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف و رفع موانع به دلایل متعددی نیازمند ایجاد یک چشم انداز مشترک هستیم. در ایجاد فصل مشترک بین بخش دولتی و خصوصی، ماموریت ما تربیت نسل مسئول است؛ ما باید نسلی را تربیت کنیم که بتواند در جامعه نقش موثری داشته باشد. ما قادر نخواهیم بود به تربیت دست یابیم مگر اینکه با خانواده ترکیب شویم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اهمیت جایگاه خانواده، بیان کرد: جایگاه خانواده برای شکل گیری تربیت بسیار مهم است و ما هم مامور تربیت هستیم. ما با جامعه پیوند می‌خوریم، چون می‌خواهیم فرد تربیت شده را به جامعه تزریق کنیم.

تربیت نسل خوب، نیازمند هم راستایی با آموزش و پرورش است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره بر نقش مکمل والدین در تربیت فرزندان، تصریح کرد: تربیت نسل خوب، نیازمند هم راستایی با آموزش و پرورش است و حکمرانی شایسته زمانی محقق می‌شود که این پیوند‌ها تحقق بیابد. ما طبق قانون موظف هستیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرا کنیم.

او افزود: تا نتوانیم حرف خود را در قالب چشم انداز‌های شوق آفرین و الهام بخش که همه نهاد‌ها و بخش‌های خصوصی و دولتی را در کنار هم داشته باشد بیان کنیم، این هدف محقق نخواهد شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: وجه مشترک همه برنامه‌ها قبل و بعد از تدوین و اجرای آنها، روش‌های نادرست و متناسب نبودن محتوای کتاب‌ها با نیاز‌های جامعه، دریافت‌های ناکافی معلمان و محدودیت‌های منابع و ... است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان یادآوری کرد: ما اگر بخواهیم تحول را به معنای واقعی پیاده کنیم باید بتوانیم نسبت خود را با خانواده و بخش‌های خصوصی و دولتی روشن کنیم که مستلزم چشم انداز و جهت گیری مشترک است. برای رسیدن به چنین اهداف بلندی این همایش‌ها راهگشا بوده و به ما جهت می‌دهد.

لزوم جوانگرایی و روش های جدید حکمرانی بر مبنای پایه های دیجیتال

در ادامه فتوحی، رئیس دانشگاه شریف در توضیح هدف برگزاری این نشست گفت: این کنفرانس سومین برنامه از سری کنفرانس‌های دانشگاه شریف است.

فتوحی ادامه داد: کنفرانس اول تنظیم گری و رگولاتوری بود که بر جامع بودن سیاست ها، قوانین و موارد تاکید داشت. "حکمرانی باز" موضوع کنفرانس دوم و کنفرانس سوم گذار به نسل جدید حکمرانی بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به دو محور مهم جوانگرایی و روش‌های جدید حکمرانی که بر مبنای پایه‌های دیجیتال بوده و در تسریع فرآیند‌ها بسیار مفید است، تصریح کرد: تعداد زیادی پنل و میزگرد در زمینه مختلف حکمرانی برگزار شده است. در این راستا از فعالان این حوزه درخواست شد تا ویدئو‌هایی با محتوای سیاست‌گذاری بهتر و همچنین بهترین طرح‌های خود را برای ما ارسال کنند.

انتهای پیام/

پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پیام رسان های باشگاه خبرنگاران - پایین شرح خبر
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر