باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

بلاتکلیفی تغییر تقویم آموزشی؛ بی‌برنامگی آموزش و پرورش یا سنگ‌اندازی مجلس؟!

تغییر تقویم آموزشی با هدف ساماندهی تعطیلی مدارس سال‌هاست مغفول مانده و نبود برنامه‌ای شفاف صرفا آن را بایگانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سال تحصیلی فعلی تا امروز برای قریب به یقین دانش‌آموزان، سالی نسبتا باب میلشان است و یکی از مطالبه‌های همیشگی آنها فارغ از جنبه مثبت یا منفی آن یعنی همان تعطیلی مدرسه محقق شد؛ اما این فقط یک روی سکه است و روی دیگر آن انباشت برنامه‌های عقب‌افتاده‌ آموزشی و پرورشی است که به دلیل برودت یا آلودگی هوا و برخی مسائل اجتماعی بخشی از ساعات و روز‌های درسی دانش‌آموزان را از بین برد.

با وجود این اوضاع و احوال تعطیلی مدارس، بار دیگر طرح آرشیوشده تغییر تقویم آموزشی که معمولا در فصل سرد سال رونق می‌گیرد و به سرعت تب آن فروکش می‌کند برای کمک به ساماندهی این اوضاع بار دیگر مطرح شد؛ موضوعی که سال‌هاست سر زبان‌ها افتاده، اما مسیر اجرای آن روشن نیست و تاکنون هم در این عرصه تغییری نداشته‌ایم.

طی سال‌های مختلف اصرار دولت و آموزش و پرورش از یک سو و مخالفت مجلس از سوی دیگر برای تغییر تقویم آموزشی نه‌تنها ثمره‌ای نداشته بلکه  همچنان «مدارس تعطیل شد» پای ثابت اخبار پربازدید جامعه قرار گرفته است. 

بلاتکلیفی در تغییر تقویم آمورشی؛ دانش‌آموزان قربانی جدال مجلس و دولت

تغییر تقویم آموزشی طرحی مسکوت در دولت 

سابقه تغییر تقویم آموزشی حرف امروز و دیروز نیست و سال‌هاست با عناوین مختلف مطرح می‌شود اما تاکنون نتیجه‌ای مثبت عاید جامعه نشده است؛ می‌توان گفت یکی از برنامه‌های دست نخورده و صرفا روی کاغذ در آموزش و پرورش همین تغییر تقویم آموزشی است که هر از گاهی از آن یاد می‌شود، اما گویی یا در ایستگاه دولت یا مجلس متوقف نمی‌شود.

در جدیدترین اظهارنظر محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در باره رسیدگی به این موضوع گفت که دولت با تغییر تقویم آموزشی موافق است، اما لایحه سال گذشته دولت در مجلس با مخالفت‌هایی از سوی بهارستانی‌ها همراه بود همچنین او به در اختیار داشتن تعیین زمان شروع و پایان سال تحصیلی از طریق آموزش و پرورش اشاره کرد و معتقد بود که این اقدام می‌تواند در تعطیل کردن روز‌های در خلال سال تحصیلی موثر باشد.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از لایحه تعطیلات زمستانی مدارس


با وجود این شرایط تغییر تقویم آموزشی همچنان طرحی مسکوت است و پیشروی در اوضاع نیست و این در حالی است که امسال نظام آموزشی بیشترین ضربه را از تعطیلی‌های متعدد متحمل شد، عقب ماندن از برنامه درسی یک بعد، تعیین زمان جدید برای جبران این عقب‌ماندگی‌ها و خسارات مالی که از تعطیلی مدارس در موعد فعالیت ایجاد می‌شود، جزو مشهودترین آثار تعطیلاتی است که گاه در شرایط خود ضرورت داشت، اما مشکل اصلی نبود برنامه‌ریزی برای یافتن راه‌حل قطعی است.

بی‌برنامگی آموزش و پرورش؛ بهارستانی را وارد میدان کرد

آخرین تغییر تقویم آموزشی اوایل دهه ۷۰ بود که با در نظر گرفتن تعطیلات زمستانی برای دانش‌آموزان آن زمان از سوی آموزش و پرورش اعمال شد اما آنچه در آن دوران مشکل‌ساز شده بود متفاوت بودن زمان آغاز سال تحصیلی در چند سال مختلف و وجود نظام بسیار متمرکز در آموزش و پرورش بود و همین موضوع کفایت می‌کرد تا نهاد مربوطه دیگر به هدف ساماندهی شرایط، به میدان بیاید و در این زمان بهارستانی‌ها وارد عمل شدند.

میر حمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش درباره ماجرای تغییر تقویم آموزشی و مخالفت مجلس با واگذاری اختیار تعیین زمان شروع و پایان سال تحصیلی به آموزش و پرورش گفت: سال گذشته در لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارائه شد که بر اساس آن مسائلی همچون تعطیلات زمستانی و تغییر تقویم آموزشی مورد توجه بود و مجلس با بخش‌هایی از این لایحه موافقت نکرد.

او ادامه داد: حوالی دهه ۷۰ تعیین زمان شروع و پایان سال تحصیلی به آموزش و پرورش واگذار شده بود که طی سال‌های مختلف زمان آغاز سال تغییر می کرد و این موضوع باعث نارضایتی والدین و دستگاه‌های دولتی شده بود چرا که برنامه‌ریزی دقیق را سلب می‌کرد و به همین دلیل از آن زمان به بعد مجلس عهده دار تعیین زمان شروع و پایان زمان سال تحصیلی شد تا چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

شروع و پایان سال تحصیلی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق 

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: شروع و پایان سال تحصیلی باید زمان مشخصی داشته باشد تا دیگر دستگاه‌ها امکان برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های خود داشته باشند که از جمله مهمترین برنامه‌های می‌توان به برگزاری آزمون‌های سراسری اشاره کرد،‌به همین دلیل در مصوبه سال گذشته دولت مبنی بر تغییر تقویم آموزشی به دلیل مشخص نبودن برنامه دقیق آموزش و پرورش مجلس با آن مخالفت کرد.

میرزاده گفت: اگر آموزش و پرورش یا دولت موافق تغییر تقویم آموزشی است باید برنامه‌ریزی دقیق در این مورد را به مجلس اعلام کند و صرفا در اختیار قرار دادن زمان شروع تا پایان سال تحصیلی به  آموزش و پرورش کفایت نمی‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا امسال دولت یا آموزش و پرورش برای تغییر تقویم آموزشی طرح یا لایحه‌ای به مجلس داده است ‌یا خیر، بیان کرد: تا کنون پیشنهاد یا طرحی از سوی دولت به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نرسیده است که در این مورد اظهار نظر کنیم.

بلاتکلیفی تغییر تقویم آمورشی؛ بی‌برنامگی آموزش و پرورش یا سنگ‌اندازی مجلس؟!

جایگاه دانش‌آموز در تعطیلی مدارس کجاست؟!

هرچند آموزش و پرورش مسائل ریز و درشت بسیار داردکه هریک در جای خود حائز اهمیت است، اما در این میان آنچه بیش‌تر رسانه‌ای شده و جامعه را نسبت به آن حساس ساخته است، چند سرخط پر تکرار مانند سرانه دانش اموزی ومدارس، حقوق معلمان، شیر، معوقات، حق‌التدریس، خرید خدمات آموزشی وغیره  است.

با وجود این شاید بتوان گفت، یکی از مسائل مغفول، حاشیه‌ای و از نظر بعضی‌ها درجه چندم آموزش و پرورش، «جایگاه دانش آموز درمنظومه تعطیلات آموزش وپرورش» است.

ابراهیم محمدی مدیرکل پیشین امور فرهنگی و هنری در این باره به خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گفت: واقعیت این است که آموزش و پرورش به‌دلیل اشتغال به برخی مسائل به ظاهر مهم، از این مسئله مهم غفلت کرده و فراغت دانش‌آموزان راکه یکی اصلی‌ترین مسائل در آموزش و پرورش می‌باشد مورد بررسی و چاره‌اندیشی جدی قرار نداده است.

او ادامه داد: به عقیده بسیاری از صاحب نظران، فراغت اولین عامل آسیب رسان و ضد تربیتی و آموزشی است و دستگاه آموزش و پرورش، اولین نهاد در پاسخگوی به این مسئله است.

محمدی با اشاره به اینکه پرونده فراغت دانش‌آموزی به‌نحوی با مدیریت تعطیلات مدارس گره خورده است، تصریح کرد: این پرونده نیازمند بررسی، تحلیل و ارزیابی علمی و تربیتی است و شاید خود به یک پژوهش علمی و میدانی گسترده‌ای نیازمند باشد؛ برای مدیریت فراغت دانش‌آموزی لازم است، نگاه منظومه‌ای به مسئله داشته واز طرح‌ها وبرنامه‌های کاریکاتوری پرهیز شود.

مدیرکل پیشین امور فرهنگی و هنری تصریح کرد: بنظر میرسد تعطیلات زمستانه که از دیرباز در محافل کارشناسی طرح و در خروجی‌های رسانه‌ای تحلیل می‌شود، نه تنها مزاحمتی با فرایند جاری آموزش ندارد بلکه به تجدید انرژی و تنفس در خلال دو نیم سال تحصیلی انجامیده و آمادگی را در معلمان و دانش‌آموزان تقویت می‌کند، همچنین این اقدام ضمن تجدید انرژی در نیمه سال تحصیلی از تعطیلی کسالت‌آور و خسته‌کننده تابستان وبه تبع آن فراغت زیانبار وآسیب زای آن خواهد کاست.


بیشتر بخوانید: تمهیدات آموزش و پرورش برای تحرک دانش‌آموزان در روز‌های آلوده


بلاتکلیفی تغییر تقویم آمورشی؛ بی‌برنامگی آموزش و پرورش یا سنگ‌اندازی مجلس؟!

ساعات آموزشی مدارس نیازمند تغییر است

آموزش و پرورش همانند خانواده، باید مدرسه را به‌عنوان خانه دوم از امنیت روانی و جذابیت فرهنگی، آموزشی، هنری، تربیتی و ورزشی برخوردار کند بر همین اساس مدیرکل پیشین امور فرهنگی و هنری معتقد است که در واقعیت  مدارس امروز ما به‌دلیل انحصار گری در آموزش و انحصار پرورشی در چند فعالیت نخ نما عملاً از تربیت دینی، اجتماعی و غیره  دور مانده‌اند.

او ادامه داد: آموزش فشرده و تعطیلی نیمه اداری مدارس و پدیده پنجشنبه‌ها اولیاء را عملاً در مقابل هجوم ابزار و زمینه‌های ضد فرهنگی و تربیتی بی دفاع کرده است؛ این در حالی است که مدرسه نه اداره است و نه شرکت و به قاعده نمی‌تواند مثل این دست مجموعه‌ها ساعت ۱۲ تعطیل شود؛ بلکه باید نسبت به فراغت ضمن تحصیل احساس مسئولیت بیشتری کرده و همپای خانواده برای تربیت فردی و اجتماعی آنها  چاره‌اندیشی کند.

محمدی بیان کرد: اگر جای وزیر بودم همانطور که بسیاری از کشور‌های پیش رفته نسبتا به آینده تربیت فکری و مهارتی دانش‌آموزان حساس ونگرانند ساعت کاری مدارس را تا ۱۶ افزایش می‌دادم و باسامان دهی درست و نیاز محور از ظرفیت معاونان و مربیان پرورشی، ورزشی و هنری  برای فراغت‌های غیرآموزشی استفاده می‌کردم که البته سامان دهی مربیان برای فعالیت‌های میدانی و چیدمان برنامه با لحاظ کردن ظرفیت و زمینه‌های سنی و جنسیتی و مشارکت‌پذیری اولیا ضرورت دارد.


بیشتر بخوانید: تعطیلی مدارس؛ تدبیر مدیران بی تدبیر شهری برای آلودگی هوا


تعطیلات طولانی تابستانی ثمره‌ای ندارد

در شرایط فعلی تقویم آموزشی نکته بسیار مهم  و قابل تامل تعطیلات طولانی و فراغت تابستانی دانش‌آموزان است که اغلب در این ایام برنامه‌های در نظر گفته شده برای دانش‌آموزان جز با محوریت آموزشی، جنبه تربیتی چندانی را دنبال نمی‌کند.

محمدی در این باره  اظهار کرد:  واقعیت این است که فراغت در سال‌های اخیر به‌دلیل مرجعیت فضا‌های مجازی معنا و مفهومی خاص پیدا کرده و به دیگر عبارت مدیریت فراغت دانش‌آموزان در مواجهه با مزاحمت‌ها و اختلالات؛ امری سنگین و طاقت‌فرسا شده است؛  ۱۲ سال فراغت سه ماهه، ۱۲ سال فراغت ضمن تحصیل و پنجشنبه‌های مهربانی! که جز اسم، مفهومی  از آن نماند؛ خود بهترین فرصت و ظرفیت برای تجهیز دانش‌آموزان به انواع توانایی‌های فردی، اجتماعی و به‌ویژه مهارت‌های کارافرینی واقتصادی است.

در این شرایط پیشنهاد می‌شود وزارت آموزش و پرورش با کمک نهاد‌های مسئول دبیرخانه دائمی و فعال فراغت دانش‌آموزان را با هدف مهندسی و پشتیبانی ایجاد کند؛ فراغت در وضع جاری که از سابقه‌ای طولانی برخوردار است، درد چندانی از مشکلات عدیده فردی و اجتماعی جامعه هدف و خانواده درمان نکرده و مشکلی را از سر راه زندگی آنان برنداشته است.

نگاه منظومه‌ای به فراغت ضمن تحصیل و تابستان دانش‌آموزی و نیز تقویت مهارت‌های مناسب برای دانش‌آموزان در مقاطع سه گانه و تعریف قالب و چارچوب هدف‌مندو کارنامه‌ای، از الزامات این طرح است؛ موضوعی که نگاه کارشناسی به تغییر تقویم آموزشی می‌تواند محقق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
امید
۲۰:۰۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
آموزش و پرورش را بگین حقوق ما مغلم ها را زیاد کنه بقیه پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۹:۲۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
ای کاش یک ماه شما می رفتید سر کلاس درس. بعد می فهمیدید آیا معلمی شغل راحتی هست یا خیر. متأسفانه در شرایط کنونی برقراری ارتباط با دانش آموزان خیلی سخته..
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۱۷ ۲۶ دی ۱۳۹۸
کاملا مشخص است نویسنده در محیط آموزش پرورش نبوده و از دور تماشاگر است آیا شما شرایط اقلیمی کشور را در نظر گرفته آید آیا امکانات لازم برای برگزاری کلاس در تابستان وجود دارد آیا خانواده های روستایی که به کمک فرزندانشان در تابستان نیاز دارند موافقت می کنند آیا دولت می‌تواند بودجه لازم برای انبساط تقویم آموزشی فراهم کند و خیلی موارد دیگر . ناپخته حرف زدن بجز تشویش اذهان عمومی عایدی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۷ دی ۱۳۹۸
خب اینجا هم نماینده مجلس گفته که باید برنامه داشته باشه، اول بخونین کامل بعد نظر بدین، اصراری بر حرف زدن بدون پشتوانه نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۸
شما نگران نباشید. با این بلایی که حکومت سر آموزش و پرورش آورده تا عمدا بی سواد بشن، حتی 100 روز اضافه هم چیزی به مملکت اضافه نمیکنه. معلم نمره نده هم با بند و تبصره تا کلاس نهمو به راحتی میاد بالا. بعدش با این پایه ضعیف هیچی یاد نمیگیره. بالای 90درصد بچه ها بی سوادند و 10 درصد بقیه هم خودشون احساس مسئولیت میکنند و درس میخونن.
Iran (Islamic Republic of)
کمال
۱۷:۲۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
اگه هوای تهران الوده است فلان روستای بوشهر چکار کنه که میخواهید برنامه اموزشی رو عوض کنید این کار اصلا درست فقط میتونید تقویم اموزشی تهران رو عوض کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۷:۱۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
همه چی رو دارن به فنا میدن
....................
....................
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۰۳ ۲۶ دی ۱۳۹۸
لابد تو مدرک تحصیلی لیسانستو داخل شکم مادرت گرفتی آقای باسواد نه که زیر دست یه معلم آموزش دیدی که به اینجا رسیدی خداوکیلی اگه بچه داری خودت داخل خونت چقدر تحملش میکنی یاچواب سوالهاشو میدی.انصاف هم خوب چیزیه بعد میگی اینا بی ارزش هستن،میخوام ببینم انسان ازنظر روحی زوتر پیرمیشه یا جسمی یه معلم بعد30 سال خدمت واقعا دیگه بریده ولی دیگر شغل ها تازه دنبال شغل دوم میگردن
Iran (Islamic Republic of)
مهدوی
۱۵:۱۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
بچه من تو خود تهران مدرسه میره مدرسشون کولر نداره و همون مهرماه که میرن تا وقتی هوا خنک بشه از گرما هلاک میشن. اگه قراره تعطیلات جابجا بشن باید امکانات مدارس اول کامل باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۶ دی ۱۳۹۸
باسلام شما حتی تحمل یک فرزند را در داخل خانه ندارید و بعضی از اولیاء سالی یک بار هم مدرسه جهت پیگیری وضعیت فرزند خود نمی آید.کدام معلم را یعد از بازنشتگی از سلامت جسمی و روحی برخوردار است یا دکتر می رود یا درگیر سلامتی خودش است سختی کار معلم هم خبری نیست اگر مقایسه بین شغل معلمی با اساتید دانشگاه شود خیلی بهتر می باشدو.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۸
آفرین دقیقا همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۳:۵۵ ۲۶ دی ۱۳۹۸
طرح فوق العاده مزخرفیه...این چجور تعطیلاتی هست که بچه از ترس سرما و مریضی و آلودگی هوا جرات نداشته باشه پاشو بزاره از خونه بیرون...شما مطمعنید بااین منابع انرژی که صرف کشور میکنید بچه ها تو تابستون گرما زده نمیشن
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۰:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
با سلام بنظر من تعطیلی زمستانه غیرممکن است چون اگه از نظر آلودگی و برودت هوا بخواهیم تعطیل کنیم اینها همه پدیده های طبیعی هستند و زمان مشخص ندارن که بگیم از این تاریخ تا این تاریخ تعطیل باشه،دوما،اگه بخواهیم از اونطرف تو فصول گرم سال و تابستان کلاس برگزار کنیم مسئله ی تامین انرژی برق و آب بوجود میاد،همینطوریش تابستان قطعی برق وآب داریم چه برسه به اینکه بچه ها هم بخواهند به مدرسه برود.
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۴:۰۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
خداوکیلی آفرین.یه مسئول میخوایم که بیاد لطف کنه و توجه اساسی.
در ضمن.کنکور رو هم از یاد نبریم.چون ممکنه با نظام آموزشی دانشگاه ها تداخل پیش بیاد و وزیر سنجش و آموزش نتونه راهی براش پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
م.و
۱۰:۱۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
چرا فقط معلمی رو شغل انبیا می دانید.مگر آنها چوبانی و دامداری و کشاورزی نکردن مگر حضرت ادریس خیاط نبود.چرا این انسانهای بیخود رو با اونا مقایسه میکنید.چرا ادمی که ۳ماه تابستان ۵۲ پنجشنبه و ۵۲ جمعه +تعطیلات نوروزی و تعطیلات رسمی و... برا خودش بیکاره و روزی ۴ساعت تو مدرسه هس ادعای حقوق کم می کنن و باید بیمه طلایی بخان. چرا همش سنگ این آدمها رو ب سینه میزنید.از این قشر به اصطلاح فرهنگی که اکثرا دانشی ندارن و دغدغه های زندگیشون بیشتر از تدریس کردنشونه. بعد صحبت از عدالت اجتماعی و جایگاه شغلی میکنن.متاسفم برا کسایی که از این قشر حمایت میکنند.ما جمعه ها هم مدرسه می رفتیم.الان با داشتن مدرک لیسانس دارم کارگری میکنم.ما عدالت اجتماعی و جایگاه شغلی نداریم..... حرف زیاده اما اینجا جاش نیست.
لطفا الکی و زود قضاوت نکنید. سپاس از همه انسان های پاک و با وجدان روزگار
Iran (Islamic Republic of)
شیردل گلمحمدی از میانه
۱۲:۱۱ ۲۶ دی ۱۳۹۸
معلومه از مدرسه و معلم خاطره ی بدی داری .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
یه روز برو سر کلاس با بچه های مردم سرو کله بزن ببین چه حالی داره
بخدا 10 دقیقه اش هم نمیتونی دوام بیاری
بیچاره معلم جماعت با این حقوق ناچیز و بخور و نمیر و با این شغل سخت و پر دردسر
و این آدمادمای بی وجدان که با خاطره های بدی که از دوران تحصیلشون دارن به ناحق قضاوت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
با سلام
وقتی ۵ساله بودم چون مدرسه پشت خونمون بود میرفتم مدرسه
اما متاسفانه مدیر سال آخر دبیرستان به به بابام گفته بود پسرتون فرار میکنه از مدرسه.از اون موقع که از معلما و فرهنگیان متنفرم و راضی نیستم سری ت خیلیاشون ن همشون باشه.نباید تعطیلات رو براشون زیاد کنن و ادمای نالایق و تن پرور استخدام کنن.واقعا نظام آموزشی ما با این برنامه ها و این افراد ناکارآمد ترین تو جهان و خاور میانه است.
سپاس از همه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
معلومه درس نخوان و بی ادب بوده ای . من هیچگاه خاطره معلمان خوب و با وجدانم را فراموش نمیکنم. الان هم اگر فکر میکنم و می نویسم ، از سر این عزیزان است، دست بوس آنها هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
معلومه لیسانستو از پشت کوه ها گرفتی وگر نه اینجوری به مقام اون معلمی که تورو تا حد کارگری که لیاقتش رسونده توهین نمیکنی،!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۶ دی ۱۳۹۸
از همون اول میگفتی بیکارم بعدش تو تنبل بودی و کتک خوردی تقصیر معلم چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۶ دی ۱۳۹۸
جمعه ها هم به مدرسه رفتی و هنوز لیسانس هستی؟ من اگر پنج شنبه ها میرفتم مدرسه الآن پروفسور بودم اگر جمعه ها هم میرفتم الآن رییس سازمان ناسا بودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۲۶ دی ۱۳۹۸
واقعا راست میگی!معلم ها هیچ کاری نمی کنن تمام زحمت ها را فقط خود دانش آموزان می کشند.از این به بعد دانش آموزان در مدارس نیاز به معلم ندارن خودشون میرن مدرسه و درس میخونن و هروقت هم دلشون خواست برمیگردن خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۲۶ دی ۱۳۹۸
ما نفهمیدیم چوپان هستی یا دامدار یا خیاط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
معلومه از بیسوادی رنج میبری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۸
مدرک لیسانس داری یا سواد لیسانس؟خواهرزاده من دکتری ادبات فارسی داره بیکار بیکاره.حداقل تو شغل مقدس کارگری را داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۶ دی ۱۳۹۸
دوست من معنی بیمه طلایی این نیست که بجای خسارت بیمه بهمون طلا میدن.فقط اسمش طلایی هست مثلا میگن موی طلایی جنس مو از طلا نیست فقط رنگشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
برادر من! تو که شغل پیامبران را میدانی و اینو هم میدونی هیچکدام استخدام دولتی نبودن تو هم شغل حضرت ایوب را دنبال کن بشین و صبر کن
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۸:۱۹ ۲۶ دی ۱۳۹۸
همه دانشمندان فهمیده اذعان دارند که یک ساعت کارمعلم برابر با8ساعت کارکارگرانی مثل جنابعالی است ولی کسی که فهم ندارد مطوئنا قدرت درک نتایج کارسالها افراد فهمیده ی عالم رانمی تواند درک کند وخیلی راحت به قول خودتان قضاوت می کند
Germany
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۶ دی ۱۳۹۸
اگ به حرف معلمات گوش میکردی به این روز نمی افتادی
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
معلمی شغل انبیا است یعنی همونطور که انبیا مردم رو راهنمایی میکردند معلم هم مردم رو راهنمایی میکنند البته شغل معلمی مد نظر هست نه افرادی که برای گذران زندگی و برای بیمار نبودن این شغل رو انتخاب کردند به اینها شاغل میگویند نه فرهنگی معلم مثل شمع نیسوزد و چه بسیارند معلم هایی که علاوه بر دانش اموز مجبور به تربیت والدین آنها هم هستند معلمی شغل انبیا است چون پولی که به عنوان حقوق به معلم میدهند به اندازه نصف رنحی که از نظر روحی یک معلم میکشد نیست هر دانش آموز مشکل دار ییک درد برای معلم هست حتی بدترین معلمان از دیدن و مقایسه و آگاهی درد دانش آموز رنج میبرد معلم شمعی است که میسوزد تا به دیگران روشنایی ببخشد تا معلم نباشی معلم را درک نمیکنی معلم قشر زحمتکش اموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۷ دی ۱۳۹۸
معلومه به خیلیا که متن و نفهمیدن برخورده.الکی جو ندید
آخرین اخبار