بانه و مریوان از لحاظ کمبود فضای آموزشی وضعیت مناسبی ندارند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت:فضا‌های آموزشی در شهرستان بانه و مریوان وضعیت مناسبی ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در مراسم تجلیل از اعضای شورای آموزش و پرورش بانه گفت:بیش از ۸۰ درصد مدارس شهرستان بانه به صورت ۲ شیفت استفاده می‌شود که این مشکل در مریوان نیز وجود دارد و از لحاظ کمبود فضای آموزشی این مناطق وضعیت مناسبی ندارند.

او افزود: در چند سال اخیر بیشترین فضای آموزشی در بانه و مریوان ایجاد شده، اما با توجه به رشد بالای جمعیت دانش آموزی، همچنان یکی از چالش‌های بزرگ این مناطق فضا‌های آموزشی است.

قربانی با بیان اینکه برای حل این مشکل نیاز به کمک مردم و خیرین داریم، افزود: بیش از یک پنجم جمعیت بانه دانش آموز است که نیاز به خدمات و امکانات آموزشی مناسب دارند که این امر با همکاری مردم و سازمان‌های مختلف فراهم می‌شود.

او شورای آموزش و پرورش بانه را یکی از شورا‌های استان معرفی کرد و گفت: شورای آموزش و پرورش مهمترین بازوی تصمیم گیری است و می‌تواند و بسیاری از مشکلات و معضلات آموزش و پرورش بویژه کمبود فضای آموزشی را با تعامل و همفکری حل کند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه ۱۱ درصد جمعیت دانش آموزی استان در بانه تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: ۲۵ درصد ساعت حق التدریسی استان به بانه اختصاص یافته که نشان از کمبود نیروی انسانی دارد.

قربانی یادآور شد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر کمبود نیروی انسانی در بانه وجود داشته و برای جبران آن نیرو‌های شهر‌های دیگر استخدام شدند که هر سال تعدادی از این افراد درخواست انتقالی می‌دهند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.