کلنگ‌زنی یک پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن ملی ارتش در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از کلنگ‌زنی یک پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن ملی ارتش در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت : افزایش نرخ عرضه و تقاضا سبب شده قیمت فروش مسکن در کشور و استان افزایش یابد.

او گفت : در ۲ بخش تعاونی‌ها و سازندگان بخش خصوصی تحت عنوان بساز و بفروش ها با ۴۰۰ عضو حرکت‌های خوبی در بحث مسکن انجام شده است.

او اشاره‌ای به پروژه ۷۰۰ واحدی چشمه سفید داشت و گفت: این پروژه که سال‌ها درگیر بحث آب و فاضلاب و هزینه زیرساختها بود امروز ۳۰۰ واحد از این پروژه در حال بهره برداری است.

سالاری گفت: همچنین ۴۰۰ واحد دیگر از این پروژه نیز با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در صورت تأمین اعتبار ۲ میلیارد تومانی طی ۳ تا ۴ ماه آینده راه اندازی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: اقتصاد و دارایی قرار است ۹۰ واحد مسکونی بین این دو احداث کند که با تغییر کاربری آنها نیز موافقت شده است که این کار می‌تواند تأمین اعتباری برای ۴۰۰ واحد باقی مانده در پی داشته باشد.

او اشاره‌ای به اختلافات نوع قیمت گذاری در پروژه واحدهای دالاهو و ماهیدشت داشت و گفت: با توجه به اینکه قطع سهم واحدهای دالاهو کمتر است مشکل خاصی در این زمینه نداریم اما برای پروژه ماهیدشت چون واحدها ویلایی هستند و قطع سهم زمین بیشتر است درخواست کاهش قیمت‌ها را دارند.

سالاری پیشرفت پروژه ماهیدشت را ۵۲ درصد اعلام کرد و افزود: ۲۰۸ واحد از پروژه کرند نیز با قیمت تمام شده ساختمان و زمین متری ۳۵۴ هزار تومان با کیفیت خوب آماده مزایده و واگذاری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به مسکن مهر شهرداری کرمانشاه کرد و افزود: این پروژه با ۱۱۲۰ واحد که سالهای سال به طول انجامیده در حال حاضر تمام کارهای تغییر کاربری آن صورت گرفته است.

او افزود: از آنجا که بیشتر افراد آن از اقشار ضعیفی هستند قصد داریم لبه کار را تجاری کنیم که با آورده اعضا بتوانیم کار را پیش ببریم و در این زمینه ضروری است شهرداری مساعدت داشته باشد و با تخفیف در هزینه کاربری تسهیل گری کند.

سالاری به ۱۳۰۰ واحد نیمه کاره پروژه لشگر ۸۱ زرهی اشاره کرد و گفت: این پروژه ۶۵ درصد پیشرفت دارد که تا پایان شهریور سال ۹۹ حدود ۸۰۰ واحد آن تحویل داده می‌شود و برای ۶۰۰ واحد باقیمانده تغییر کاربری بخشی از پروژه به تجاری ضروری است.

این مسئول با اشاره به پروژه ستارگان ماندگار این پروژه را پروژه‌ای خارج شده از مدار عنوان کرد و افزود: این پروژه بدون تأیید نظام مهندسی و بی برنامه شروع شد که در نهایت مجبور شدیم اسکلت آن‌را جمع کنیم.

او افزود: در حال حاضر سپاه حضرت نبی‌اکرم (صب) استان برای ساخت یک پروژه فنی مسکن در آن منطقه اعلام آمادگی کرده و همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز برای ساخت یک مدرسه موافقت کرده است.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: تغییر کاربری برخی از قسمت‌های زمین و حمایت شهرداری برای راه اندازی این طرح اقدامی لازم و ضروری است.

سالاری ضمن اشاره به طرح مسکن ملی گفت: در این راستا قرار است طی فردا پنج شنبه ۲۶ دیماه با حضور امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش یک پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن ملی ارتش کلنگ زنی شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار