اجرای طرح فلورایدتراپی دانش آموزان در زرقان

طرح فلورایدتراپی دانش آموزان در زرقان اجرا شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عوض زاده کارشناس مسئول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرقان گفت: طرح فلورایدتراپی، معاینه و آموزش بهداشت دهان و دندان و ثبت این خدمات در سامانه کشوری سیب، مربوط به شهرستان زرقان و مناطق لپویی، دودج، رحمت آباد و بند امیر برای جمعیت ۶ تا ۱۴ ساله شامل دانش آموزان پایه اول تا هشتم در مدارس شهری و روستایی به طور کامل انجام شد.

او، بیان کرد: طرح فلورایدتراپی برای کودکان دو تا پنج سال از سوی مراقبان سلامت، بهورزان و کارکنان دندانپزشکی در مراکز شهری و روستایی انجام می‌شود.

عوض زاده تصریح کرد: برای جلوگیری از پوسیدگی و استحکام دندان ها، ژل وارنیش فلوراید به صورت موضعی باید هر ۶ ماه یک بار استفاده شود.

کارشناس مسئول واحد بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرقان ادامه داد: فلوراید یک ماده معدنی است که در طبیعت و در بسیاری از مواد غذایی مانند چای، آب، غذا‌های دریایی و انواع سبزی وجود داردواین ماده در ساختار برخی بافت‌های بدن انسان مانند استخوان‌ها و دندان‌ها تجمع می‌یابد، فلوراید به استحکام دندان ها، کند کردن روند پوسیدگی در دهان و متوقف کردن پوسیدگی‌های سطحی کمک می‌کند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار