در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پیش‌بینی وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان / آسمان پایتخت بارانی می‌شود

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی برای نیمه شرقی کشور به ویژه جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی وزش باد شدید در جنوب سیستان و بلوچستان / آسمان پایتخت بارانی می‌شودصادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز در استان‌های گیلان و اردبیل و به صورت جزئی در مازندران و کرمانشاه بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز در نیمه شرقی کشور به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد را خواهیم داشت، افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی برای مناطق سیستان و بلوچستان بارندگی نخواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه روز جمعه عمده بارش‌ها به شمال غرب کشور اختصاص دارد بیان کرد: با ورود سامانه جدید بارشی روز جمعه در استا‌ن‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، زنجان، قزوین و همدان بارش باران همراه با برف انتظار می‌رود هر چند عمده بارش‌ها به صورت برف خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه بارش محدوده وسیع‌تری از کشور را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع بارش در برخی مناطق هشدار داد و گفت: روز شنبه با ورود سامانه جدید بارشی در استان‌های شمال خوزستان، لرستان، کردستان، جنوب آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، مرکزی و غرب استان زنجان بارش از شدت بیشتری برخوردار است، اما به سبب آنکه عمده بارش‌ها به صورت برف خواهد بود وقوع سیل در این مناطق پیش‌بینی نمی‌شود.

او افزود: با ورود سامانه جدید بارشی برای روز شنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان تا حدودی مازندران، تهران، زنجان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، مرکزی، غرب استان اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد بارش خواهیم داشت و به سبب اختلال در تردد به ویژه مناطق کوهستانی کاهش دید و کولاک برف به شهروندان توصیه می‌شود از تردد‌های غیرضروری در این مناطق اجتناب کنند.

آسمان تهران بارانی می‌شود

ضیائیان درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی روز یکشنبه و طی روز دوشنبه در نیمه شرقی استان تهران انتظار بارش باران می‌رود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در پایان از کاهش محسوس دما خبر داد و گفت: از روز یکشنبه به بعد دمای تهران بین ۳ تا ۴ درجه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار