سنگر مساجد در دفاع مقدس امروز باید در عرصه خدمت به مردم باشد

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه گفت: جهاد حقوقی، عدالت گستری و مبارزه با فساد رسالت بسیج حقوقدانان است.

دفاع مقدس به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  رسول بهرامی پور در اولین همایش "هر مسجد یک حقوقدان" که با حضور معاون فرهنگی قوه قضائیه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اساسی و بنیادی سازمان بسیج حقوقدانان نقش آفرینی در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه افزود: این نقش آفرینی در سه بعد جهاد حقوقی، عدالت خواهی و مبارزه با فساد متجلی می‌شود.

او بیان  کرد: در بحث جهاد حقوقی یکی از مأموریت‌هایی که به طور جدی دنبال می‌کنیم بحث طرح آموزش همگانی حقوق است که در سرلوحه کار سازمان بسیج حقوقدانان قرار دارد این طرح مدت دو سال است که در کل کشور اجرا می‌شود.

او ادامه داد: با انتصاب حجت الاسلام رئیسی و حمایت ایشان این طرح در مجموعه معاونت فرهنگی قوه قضائیه به طور جدی دنبال می‌شود و افتخار می‌کنیم خدمتگزار در این عرصه هستیم در طول تاریخ مسجد همواره منشأ تحولات اساسی بوده است و سنگر مساجد که دفاع مقدس را رقم زد امروز نیز باید در عرصه خدمت به مردم محور باشد چرا که بهترین عبادت خدمت به مردم است.

او  از ائمه جماعت، هیأت امنای مساجد و دیگر مسئولین خواست تا در این طرح مشارکت کنند تا به خوبی طرح انجام و به نتیجه برسد.

بهرامی پور ادامه داد: سازمان بسیج حقوقدانان بنا به تدبیر ریاست قوه قضائیه می‌تواند یک مجموعه بسیار کارآمد در جهت دفاع از حقوق انقلاب، مردم، حاکمیت، قانون اساسی و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

این مسئول بیان داشت: امروز یکی از ارزش‌های بنیادین خدمت به مردم در راستای حفظ اعتماد عمومی مردم نسبت به نظام اسلامی است  در این طرح به دنبال این هستیم که اختلافات حقوقی در خارج از محاکم قضائی رسیدگی و حل و فصل شود.

رئیس سازمان بسیج حقوق‌دانان استان کرمانشاه افزود: همچنین کاهش آسیب‌های حقوقی، ترویج فرهنگ قانونمداری، فرهنگ صلح و سازش، پیشگیری از وقوع دعاوی و بصیرت افزایی حقوقی مردم از اهداف بسیار مهم این طرح است.

بهرامی پور ابر چالش دستگاه قضائی را حجم ورودی پرونده‌ها دانست و گفت: همانطور که مردم ما در همه عرصه‌ها ورود پیدا می‌کنند و مشکلات را مرتفع می‌کنند امروز نیز در این سنگر باید ورود پیدا کنند و مشکلات را خارج از دستگاه قضائی حل و فصل کنند تا با مشکل حجم ورودی پرونده‌ها مواجه نباشیم این طرح نوید دهنده حرکت به سمت فراهم نمودن بستر‌های تشکیل تمدن نوین اسلامی است که مقام معظم رهبری همواره بر آن تاکید دارد.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای اجرای‌این طرح در ۴۰۰ مسجد استان خبر داد و گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر از حقوقدانان استان آمادگی داوطلبانه خود را جهت مشارکت در این طرح اعلام کردند.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار