وزیر بهداشت لبنان از تشکیل کابینه‌ای از متخصصان در لبنان خبر داد

وزیر بهداشت لبنان از دیدار نخست‌وزیر جدید با رئیس پارلمان این کشور خبر داده و گفت لبنان در آستانه تشکیل کابینه‌ای از متخصصان قرار دارد.

علی حسن خلیلبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، علی حسن خلیل،  وزیر بهداشت لبنان از دیدار نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور و حسن دیاب، نخست‌وزیر لبنان خبر داده و اعلام کرد این کشور در آستانه تشکیل کابینه‌ای از افراد متخصص و فن‌سالار قرار دارد.

وزیر بهداشت لبنان گفت: «نبیه بری و حسن دیاب با هم دیدار کردند که این دیدار بسیار مثبت بود. این دیدار بخشی از تماس‌های مستمری است که برقرار است.»

وی افزود: «درباره فضای موجود باید گفت توافق این امکان را فراهم کرده است که به سمت تشکیل کابینه‌ای متشکل از افراد متخصص پیش برویم که این افراد نماینده بیشترین گستره ممکن از اقشار جامعه لبنان هستند.»

پیش‌تر رسانه‌های لبنانی اعلام کردند ۴ زن در میان اعضای هیئت دولت جدید حضور دارند و ۹ وزیر به مسلمانان و ۹ وزیر به مسیحیان اختصاص یافته است.

علی حسن خلیل اعلام کرد: «امروز ما تا حد بسیار زیادی پیش رفتیم و می‌توان گفت که در آستانه تشکیل کابینه‌ای جدید قرار داریم.»

وزیر بهداشت لبنان گفت: «مساله مهم این است که ما کابینه‌ای از متخصصان و فن سالاران تشکیل دهیم. کابینه‌ای که متشکل از هجده وزیر باشد که بر اساس معیار‌های یکسان انتخاب شده اند. ما در آستانه تشکیل کابینه هستیم و در سریع‌ترین زمان ممکن به مرحله ایجاد کابینه منتقل خواهیم شد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار