هندبال قهرمانی آسیا؛

تیم ملی هندبال ایران ۵۳ - نیوزلند ۲۱ / شروع مقتدرانه شاگردان حبیبی در آسیا

تیم ملی هندبال کشورمان در نخستین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جهان به مصاف نیوزلند رفت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم‌های ملی هندبال ایران و نیوزلند در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا و انتخابی مسابقات جهانی ۲۰۲۱ مصر، از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند. شاگردان حبیبی در حالی آماده این بازی شدند که ۲ ملی پوش کشورمان یعنی سعید حیدری راد و یونس آثاری در فاصله چند ساعت به این بازی موفق به دریافت روادید کویت و حضور در جمع ملی پوشان شدند.  با این حال انتظار نمی‌رفت این بازی برای ملی پوشان ایرانی خیلی سخت باشد و مشکلی به وجود بیاید، به همین دلیل غیبت این ۲ بازیکن در دیدار امروز شاید خیلی شرایط را پیچیده نکند.

تیم ملی نیوزلند حریف هندبالیست‌های ایرانی، اما خیلی قدرتمند نیست، آن‌ها در بازی نخستشان برابر بحرین با نتیجه ۴۵ - ۱۶ شکست سنگینی را تجربه کردند و در صورتی که امروز هم بازنده باشند از دور مسابقات کنار می‌روند، نکته این جاست که به دلیل ۳ تیمی بودن این گروه تیم ملی کشورمان در صورت پیروزی در بازی امروز بدون دردسر راهی مرحله بعدی خواهد شد.  

تیم ملی هندبال ایران - نیوزلند / گزارش لحظه به لحظه

نیمه نخست / ایران ۲۲ - نیوزلند ۱۱ 

بازی ۲ تیم راس زمان اعلام شده آغاز شد و نخستین برای تیم ملی نیوزلند بود. مجتبی حیدرپور، اما با توپ ربایی خوبش موفق شد نخستین امتیاز را کسب کند، نیوزلند بازی را در ادامه به تساوی کشاند، اما دوباره خیلی زود شاهو نصرتی گلزنی کرد.

محسن باباصفری که امروز برای تیم ملی کشورمان دروه دروازه قرار گرفته بود در ابتدای کار خیلی نمایش خوبی نداشت. اشتباه بازیکنان نیوزلندی و توپ ربایی‌های خوب مجتبی حیدرپور دوباره برای تیم ملی کشورمان امتیاز در پی داشت و در دقیقه سوم بازی نتیجه ۴ -۳ به سود تیم ملی کشورمان بود.

بازی در ادامه کار متعادل‌تر پیگیری شد، بازیکنان تیم ملی هندبال کشورمان، اما بر خلاف ابتدای بازی نمایش خوبی در حمله نداشتند و ۲ موقعیت مسلم را از دست دادند. تیم ملی کشورمان، اما همان طور که انتظار می‌رفت، تیم برتر میدان بود و تا دقیقه پنجم مسابقه با ۲ امتیاز از حریفش پیش بود.

در ادامه بازی،   دروازه بان نیوزلند توپ گیری خوبی داشت و همین باعث شد تا شرایط روحی این تیم بهتر شود و در نتیجه ۲ حمله خوب آن‌ها اختلاف را به حداقل رساند، با این حال حملات سریع و برق آسای مجتبی حیدرپور و شاهو نصرتی فاصله را دوباره به ۲ امتیاز رساند. نیوزلندی‌ها در ادامه یک ضربه پنالتی را هم از دست دادند و تیم ملی کشورمان با استفاده از ضد حمله امتیاز سوم را کسب کرد. ملی پوشان کشورمان در ادامه حملات خوبی انجام می‌دادند، اما برخی بی دققتی‌ها در خط حمله و پاس‌های اشتباه فرصت بیشتر کردن فاصله را از ملی پوشان کشورمان می‌گرفت.

علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی کشورمان در دقیقه ۱۴ در حالی که نتیجه ۹ - ۶ به سود ایران بود در خواست وقت استراحت فنی داشت. پس از این زمان حمله خوبی توسط بازیکنان کشورمان انجام شد و ضربه خوب شاهو نصرتی توسط دروازه بان نیوزلند دفع شد. روند خوب این دروازه بان، اما در ادامه هم وجود داشت و او برای ۳ حمله پیاپی توپ‌های بازیکنان کشورمان را گرفت تا امتیازی کسب نشود.  

تیم ملی نیوزلند در ادامه بازی امتیازهفتم را هم گرفت تا فاصله به ۲ امتیاز برسد، پس از آن حملات شاهو نصرتی و مجتبی حیدرپور از چپ و راست زمین امتیاز‌های بیشتری در پی داشت، همچنین دفاع خوب و دریافت‌های عالی از محسن باباصفری اختلاف را به ۵ امتیاز رساند، سرمربی نیوزلند که شرایط را سخت می‌دید درخواست وقت استراحت فنی داشت.

سرمربی نیوزلند در ادامه و در حالی که اختلاف ۲ تیم زیاد شده بود ترجیح داد تا دروازه بان تیمش را تغییر دهد، این تغییر البته به ضرر این تیم تمام شد و اختلاف ۲ تیم هم بیشتر شد. کرمی هم در ادامه برای تیم ملی کشورمان به میدان آمد و درون دروازه تیم ملی ایستاد.

بازی خوب بازیکنان تیم ملی کشورمان و درخشش مجتبی حیدرپور در نوک حمله ایران اختلاف ۲ تیم را به ۱۰ امتیاز رساند. تیم ملی کشورمان در پایان نیمه نخست موفق شد با نتیجه ۲۲ -۱۱ برنده باشد.

نیمه دوم / ایران ۳۱ - نیوزلند ۱۰ 

نخستین حمله در نیمه دوم مسابقه توسط ملی پوشان نیوزلندی  ها انجام شد، آن ها، اما خیلی خوب نبودند و نتوانستند از این حمله بهره ببرند. یونس آثاری ملی پوش کشورمان که در فاصله چند ساعت به مسابقه به این بازی رسیده بود در این نیمه به میدان آمد و نخستین امتیاز را کسب کرد، در ادامه هم ۲ امتیاز دیگر برای تیم ملی کشورمان به دست آمد تا نتیجه ۲۶ - ۱۳ به سود تیم ملی کشورمان شود.

برخورد‌های نسبتا زیادی در زمین ایران انجام می‌شد و همین موقعیت‌های خوبی را در اختیاز نیوزلندی‌ها قرار می‌داد. بازی درا دامه کار سرعت بیشتری گرفته بود و بازیکنان کشورمان به راحتی از حریفشان امتیاز می‌گرفتند، نتیجه بازی در دقیقه ۵ نیمه دوم ۲۸ - ۱۴ به سود تیم ملی کشورمان در جریان بود.

روند بازی در نیمه دوم به صورتی بود که شرایط با سختی زیادی برای نیوزلند دنبال می‌شد و آن‌ها هیچ حریفی برابر تیم قدرتمند ایران نداشتند، سرمربی تیم ملی هندبال نیوزلند در همین زمان درخواست وقت استراحت فنی داشت تا تیمش به شرایط بهتری برسد.

پاسکاری‌ها سریع و خوب بازیکنان کشورمان در ادامه کار ۲ امتیاز‌های دیگر هم در پی داشت و اختلاف به ۱۶ امتیاز رسید. تیم ملی نیوزلند در ادامه هم یک اخراجی داد تا شرایط برای این تیم سخت‌ها شود، آن‌ها به سختی دفاع می‌کردند، اما بازیشان پس از زیاد شدن فاصله ۲ تیم خشن دنبال می‌شد.

تیم ملی کشورمان در ادامه ترجیح داد تا به ضد حمله روی آورد و بیشتر دفاع کند، همین مسئله اختلاف را بیشتر هم کرد و به ۲۰ امتیاز رساند. بازی برای تیم ملی کشورمان در ادامه کار بسیار آسان دنبال می‌شدو این رقابت جنبه یک بازی دوستانه پیدا کرده بود.

یونس آثاری بدون شک ستاره تیم ملی کشورمان در نیمه دوم این مسابقه بود، علیرضا حبیبی پس از زیاد‌تر شدن فاصله ۲ تیم ترجیح داد تا استراحت بیشتری به برخی ستارگان بدهد، زیرا تیم ملی کشورمان باید دومین دیدارش را بلافاصله فردا برابر تیم قدرتمند بحرین که به تازگی سهمیه المپیک را هم گرفته است برگزار کند.

اختلاف ۲ تیم در ادامه بیشتر هم شد، سرمربی تیم ملی نیوزلند در فاصله کمتر از ۱۰ دقیقه مانده به پایان بازی درخواست وقت استراحت فنی داشت. در ادامه تیم ملی نیوزلند صاحب سک ضربه پنالتی شد که البته این ضربه به خوبی توسط کرمی ف دروازه بان تیم ملی کشورمان مهار شد، نیوزلندی‌ها در آخر بازی بهتر بودند و چند امتیاز پیاپی کسب کردند.

این بازی در نهایت با نتیجه ۵۳ - ۲۱ به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید تا عملا صعود تیم ملی کشورمان با توجه به ۳ تیمی بودن گروه به مرحله بعدی قطعی شود و تیم ملی هندبال نیوزلند هم از دور مسابقات حذف شود. شاگردان علیرضا حبیبی فردا در دومین دیدارشان برای کسب جایگاه صدر نشینی گروه باید در مصافی سخت و دشوار از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه به مصاف بحرین بروند.


بیشتر بخوانید: تیم ملی هندبال ایران - نیوزلند/ مصاف آسان شاگردان حبیبی در گام نخست


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۲۷ دی ۱۳۹۸
ایران باید ببازه وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۷ دی ۱۳۹۸
امیدواری در مراحل بعدی شاهد باخت سنگین ایران و خنک شدن دل مردم ایران باشیم
Iran (Islamic Republic of)
منان
۱۲:۱۹ ۲۷ دی ۱۳۹۸
ماشالا ایران❤❤❤