ارسال اولین محموله کمک‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به مناطق سیل زده

اولین محموله کمک‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها به مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال جهت توزیع در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان ارسال شد.

ارسال اولین محموله کمک‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان به مناطق سیل زدهنرماشیری رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت:سازمان نظام مهندسی ساختمان پس از بررسی و نیازسنجی، با بودجه تامین شده توسط سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان¬ها، اقدام به خرید اقلام اساسی و مورد نیاز مردم آسیب دیده از سیل نمود و اولین محموله روز جمعه ۲۷ دیماه به این مناطق ارسال شد تا در نقاط مشخصی که نیاز به کمک دارند توزیع شوند.

 نرماشیری ضمن تشکر از همیاری و همدلی خانواده بزرگ نظام مهندسی ساختمان کشور، اعلام کرد: «محموله‌های بعدی نیز پس از نیازسنجی مناطق سیل زده در اسرع وقت تهیه و ارسال خواهد شد.

 تیمی از سازمان نظام مهندسی ساختمان جهت ارزیابی مناطق سیل زده و تصمیم گیری در خصوص روش بازسازی و نوع کمک‌های آتی سازمان، به زودی به جنوب استان اعزام خواهند شد.

حجم خسارات آن قدر زیاد است که هم اکنون بیش‌از سه هزار و ۵۰۰ نفر در حال امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان هستند. قطع محور‌های ارتباطی ۵۰۰ روستا، بسته شدن ۲۶ محور ارتباطی، قطع برق ۱۳۰ روستا، از مدار خارج شدن شبکه توزیع آب آشامیدنی ۳۰۰ روستا در مناطق مرکزی و جنوبی، آسیب بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی، آسیب شدید به بخش کشاورزی از جمله باغات موز و مزارع در شهرستان‌های کنارک، چابهار و دلگان، قطع شبکه ارتباط تلفن در شهرستان‌های نیکشهر، فنوج، بخش‌هایی از دلگان، سرباز، کنارک، قصرقند و همچنین آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در مناطق شهری و روستایی از جمله آسیب‌های وارد آمده به مناطق سیل زده این استان است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار