مسکو: خط لوله نورد استریم ‌۲ را طبق برنامه تکمیل می‌کنیم

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ طبق برنامه زمانی تکمیل خواهد شد.

خط لوله گازی نورد استریم ۲به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای تحریم‌های آمریکا علیه "خط لوله گازی نورد استریم ۲" را مداخله آشکار در امور داخلی اتحادیه اروپا توصیف کرده و اعلام کرد ساخت این خط لوله طبق برنامه زمانبندی شده تکمیل خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در وبسایت این وزارت‌خانه منتشر شده، آمده است: «با وجود فشار‌های موجود، نورد استریم ۲ تکمیل خواهد شد. برای اروپایی‌ها، مزایای ایجاد یک خط لوله اضافی صادرات گاز کاملا واضح است.»

وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود اعلام کرد: «ما می‌دانیم که هیچ کسی در اتحادیه اروپا نیست که از این پروژه استقبال نکند.»


بیشتر بخوانید: پسکوف: نورد استریم ۲ با وجود تحریم‌ها به بهره برداری خواهد رسید


پیش‌تر نیز الکسی میلر، مدیرعامل شرکت گازپروم روسیه اعلام کرد کشورش به تنهایی عملیات احداث خط لوله گازی نورد استریم ۲ را به انجام خواهد رساند؛ چرا که هیچ مانع فنی که برای آن نیاز به کمک خارجی باشد، وجود ندارد.

الکسی میلر گفت: «خطرات فنی امروز با امکانات ما حل شده اند و بخاطر همین، نورد استریم ۲ تکمیل خواهد شد. این کار، مقدار زمانی بیشتر طول می‌کشد؛ اما ما هیچ موانع فنی برای انجام این کار به تنهایی نداریم.»

نورد استریم ۲، پروژه‌ای بین المللی برای احداث یک خط لوله گازی است که از ساحل روسیه شروع شده و با عبور از کف دریای بالتیک به آلمان می‌رسد. این خط لوله همچنین از کشور‌هایی نظیر اوکراین، بلاروس، لهستان و دیگر کشور‌های اروپای شرقی و کشور‌های حوزه بالتیک عبور می‌کند.

مقامات روسی اعلام کردند هدف از تحریم‌های آمریکا در این باره، فشار برای ایجاد امنیت انرژی این اتحادیه نیست، بلکه فشار برای فروش گاز طبیعی مایع آمریکا به بازار‌های اروپایی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار