زنان خانه‌دار بازنشسته می‌شوند

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد شرایط و خدمات بیمه زنان خانه‌دار را تشریح کرد.

زنان خانه‌دار بازنشسته می‌شوند؛ تشریح جزئیات بیمه زنان خانه‌داربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، عباس نورمحمدی  در تشریح بیمه زنان خانه‌دار اظهار داشت: در راستای گسترش چتر بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی در جامعه زنان خانه‌دار در صورت تمایل می‌توانند با استفاده از مقررات بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد زیر چتر حمایت‌های بیمه‌ای و درمانی سازمان قرار گیرند.

مدیرکل تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای این منظور زنان خانه‌دار می‌توانند به شعب تأمین اجتماعی محل سکونت خود مراجعه و با ارائه درخواست، عقد قرارداد و پرداخت حق بیمه از خدمات و حمایت‌های قانونی سازمان تأمین اجتماعی بهره‌مند شوند.

*چه افرادی مشمول بیمه زنان خانه‌دار هستند؟

وی در پاسخ به این سؤوال که چه کسانی مشمول بیمه زنان خانه‌دار هستند، تصریح کرد: همه زنان خانه‌داری که کمتر از ۵۰ سال سن دارند می‌توانند اقدام کنند.

نورمحمدی در خصوص چگونگی محاسبه نرخ حق بیمه گفت: میزان حق بیمه قابل پرداخت زنان خانه‌دار بر مبنای دستمزدی که متقاضی برای خود انتخاب می‌کند تعیین می‌شود و این دستمزد بر خدماتی که بیمه شده در آینده دریافت می‌کند، اثرگذار است.

*مدارک لازم جهت نامنویسی

وی اضافه کرد: متقاضیان در صورت احراز شرایط با در دست داشتن اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی خود و افراد تحت تکفل به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه و نامنویسی کنند.

نورمحمدی همچنین گفت که زنان خانه‌داری که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند بدونشرط سنی مجاز به استفاده از بیمه زنان خانه‌دار هستند.

*زنان خانه‌دار از چه خدماتی بهره‌مند می‌شوند؟

وی خدمات بیمه زنان خانه‌دار را یادآور شد و گفت: متقاضیان استفاده از این نوع بیمه از خدماتی مانند بازنشستگی، از کار افتادگی، خدمات درمانی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) برخوردار هستند.

این مسؤول در تشریح انواع بیمه زنان خانه‌دار به تناسب درصد حق بیمه، بیان داشت: در نرخ ۱۴ درصد بیمه شدگان بر اساس این نرخ از خدمات بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: بیمه شدگان نرخ ۱۶ درصد از خدمات بازنشستگی و فوت (قبل و بعد از بازنشستگی) بهره‌مند می‌شوند.

نورمحمدی نوع سوم بیمه زنان خانه‌دار را با نرخ ۲۰ درصد اعلام و تصریح کرد: خدمات این نوع شامل خدمات بازنشستگی، فوت (قبل و بعد از سن بازنشستگی) و از کار افتادگی است.

نورمحمدی با بیان اینکه زنان خانه‌دار مانند بیمه شدگان صاحبان حرف و مشاغل آزاد سازمان تأمین اجتماعی با پرداخت حق سرانه درمان خود و افراد تکفل، دفترچه درمانی دریافت می‌کنند، اضافه کرد: این بیمه شدگان حق استفاده از همه امکانات مراکز درمانی ملکی سازمان و نیز امکانات مراکز تشخیصی، درمانی و دارویی طرف قرارداد این سازمان را دارند.

وی گفت: این بیمه شدگان هنگام دریافت خدمات درمانی ملزم به پرداخت سهم بیمه شده از هزینه درمان به میزان ۳۰ درصد برای خدمات سرپایی و ۱۰ درصد برای خدمات بستری هستند.

*روش‌های پرداخت حق بیمه

نورمحمدی گفت: سازمان تأمین اجتماعی در راستای تکریم ارباب رجوع، روانسازی امور، پاسخگویی سریع و افزایش رضایتمندی مخاطبان اقدام به راه‌اندازی سرویس غیر حضوری صدور و پرداخت حق بیمه برای بیمه شدگان زنان خانه‌دار و صاحبان حرف و مشاغل آزاد کرده است.

این مسؤول افزود: بیمه شدگان با مراجعه به آدرس اینترنتی samt.tamin.ir نسبت به صدور و پرداخت حق بیمه خود به صورت آنلاین اقدام نمایند و نیازی به مراجعه حضوری به شعب ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضوانه
۲۳:۵۹ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
سلام ،اگر زنی خودرابیمه ی زنان خانه دارکند واز جانب همسرش هم بیمه باشد آیا بعداز فوت همسر میتواند هدو حقوق را بگیرد از تامین اجتماعی یا فقط یکی ازحقوق هارا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۲۳:۱۳ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
نون خوردن نداریم چی میگین.بیمه پیش کش.
Germany
ناشناس
۰۱:۵۵ ۳۰ دی ۱۳۹۸
امروز زنان پول نان بربری ندارند چطور پول بیمه برای بازنشستگی واریز کنند خودتان فکر کنید معاون ریسجمهور میگفت می خواهیم برای بیکاران روزی ده هزارتومان بدهیم کجارفت دوروغ گاهی وقتها خوب است نه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۵۳ ۲۹ دی ۱۳۹۸
تو رو خدا ولخرجی نکنید، بیمه رانندگان را درست کنید که مشمول هزینه ی سنگین نشوند و دوبرابر هزینه نکنن، لطفا
Iran (Islamic Republic of)
بیمه شده
۱۹:۱۷ ۲۹ دی ۱۳۹۸
سازمان تامین اجتماعی هم ازهمه نوع ترفند برای جذب سرمایه استفاده میکنه. من 14 سال بیمه واریز کردم 6 ماه که بیکار شدم برای دادن بیمه بیکاری هزار بهانه آورد آخر سرهم بیمه بیکاری منو نداد. مواظب پولتون باشین و طو این شرایط دیگر نمی شود اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۹ دی ۱۳۹۸
توضیحات کامل نبود...میشه بیشترتوضیح بدهید...
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی.لکزایی
۲۳:۴۳ ۲۸ دی ۱۳۹۸
جوراب.پارازین.نازک.سه.ربع.5تا.3000تومان
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۱۹ ۲۸ دی ۱۳۹۸
به جای هزینه کردن دربیمه بریدودربورس سرمایه گذاری کنیدهمون پول که قرارهست سالهادربیمه بخوابه دربورس به شماچندین برابرسودمیده!!!
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۲۱:۱۴ ۲۸ دی ۱۳۹۸
بیمه عمر و بازنشستگی برای زنان و دختران مجرد و خانه دار خیلی بهتره و مبلغ پرداختیش کمتر هست.
Iran (Islamic Republic of)
اوین سلامتی
۱۵:۵۱ ۲۸ دی ۱۳۹۸
ماکه بیمه قالیبافان داریم ازش هیچ خیری ندیدیم وواقعا هم پشیمانم کاش هزینه این چند سال رو بهم برمیگردانند انصراف میدادم نخواستیم بابا خر ما از کرگی دم نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ دی ۱۳۹۸
باسلام دختران که مجرد و خاندار چگونه بیمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۲۸ دی ۱۳۹۸
بهتر است ازدواج نمایند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۸ دی ۱۳۹۸
باسلام دختران که مجرد و خاندار چگونه بیمه شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۲۸ دی ۱۳۹۸
با سلام
دوباره تاکید می نمایم ازدواج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۸ ۲۸ دی ۱۳۹۸
سلام باشگاه خبرنکاران جوان واقع من که چشم بازکردم هیچ ازبازنشتکی مامانم خودمان ندیم تاحال که خبری ازهیچ گدام نیست بیمه حق حقوقی که بایدمی داریدگجارفته باشگاه خبرنکاران جوان الان سرتان دردنیاورم همان بندخدای که کنارماهازندکی می کن یارانه گمکی نکردی درست درس خوان ولی نشودکه خدمتکار اطرافیانی ازخانه خانواده خودش بگیه تا***************رسیدکی کن باشگاه خبرنکاران جوان جواب توی همان اخبارشبکه۱ساعت۱۹:۰۰عصربخش می شودبدهنیدماهازن دخترخانمهای جوان ممنم پدرمادرانی نیستن هستن التماس دعا?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۸ دی ۱۳۹۸
بیمه سلامت نشید ها
هیچکس باش قرارداد نداره
آخرین اخبار