فعالیت ۶۰ رشته صنایع دستی درکرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت:هنرمندان صنایع دستی استان کرمان در ۶۰ رشته مشغول فعالیت هستند.

فعالیت  ۶۰ رشته صنایع دستی درکرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در چارچوب رسالتی که در زمینه پژوهش، نشر، ترویج و حمایت از هنر، صنایع دستی و هنر‌های سنتی برعهده دارد در چند سال اخیر سعی کرده تاریخ، فرهنگ و هنر گران‌بهای این خطه را از طریق پژوهش و انتشار تحقیق علمی به طور شایسته معرفی کند.

او با بیان اینکه باید جزییاتی درباره تاریخچه آثار هنری و تنوع طرح، نقش و تکنیک بافت صنایع دستی استان کرمان جمع‌آوری و ثبت شود افزود: کتاب معرفی صنایع دستی استان کرمان توسط عقیل سیستانی پژوهشگر حوزه صنایع دستی این استان و با همکاری پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی تالیف و چاپ شده که در آن به اهمیت صنایع دستی و هنر‌های بافندگی استان کرمان پرداخته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان به سابقه و پیشینه صنایع دستی و هنر بافندگی کرمان اشاره و تصریح کرد: بر اساس یافته‌های باستان‌شناسی از هزاره پنجم پیش از میلاد در مناطق تل ابلیس بردسیر آثاری از پارچه‌بافی و چرخ نخ‌ریسی گلی دیده شده است.

فعالی گفت: رشته‌های شاخص صنایع دستی این استان شامل پته‌دوزی، گلیم‌بافی، چاقوسازی، شالبافی، حصیربافی، قلم‌زنی مس، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، گلیم‌بافی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار