افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی در ۱۳ شهرستان

۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی دهه فجر امسال در ۱۳ شهرستان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ، استان گیلان را جزءاستان‌های پیشتاز و خلاق در حوزه بوم‌گردی دانست و گفت: در دهه فجر امسال ۴۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با حجم سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۳۵ نفر در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

او افزود: این واحدها در شهرهای رشت، سیاهکل، رضوانشهر، رودبار، رودسر، شفت، صومعه سرا، لاهیجان، فومن، ماسال، تالش، آستانه اشرفیه و لنگرود به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان ، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۷۴ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعال است، افزود: علاوه بر حفظ میراث روستایی و شناساندن آن به گردشگران، توسعه پایدار گردشگری، احیای ارزش‌های سنتی و بومی، کمک به اقتصاد جامعه محلی و حفظ محیط زیست از جمله مزیت‌های بوم گردی است.

شهرود امیر انتخابی، حمایت از سرمایه‌گذاران و متقاضیان ایجاد واحد‌های بوم‌گردی در گیلان را از جمله اولویت‌های این اداره کل اعلام کرد و گفت: بر اساس آمار‌های موجود در ۸ ماه نخست امسال ۹۵ هزار و ۲۴۵ گردشگر در واحد‌های بوم‌گردی استان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، با اشاره به اینکه میزان اقامت گردشگران در واحد‌های بوم‌گردی استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از رشد ۴۴۰ درصدی برخوردار بوده است، افزود: با استقبال گردشگران از اقامتگاه‌های بوم‌گردی سطح اقتصاد خانواده‌های روستایی گیلان ارتقاء پیدا می‌کند.

او تصریح کرد: خارج کردن روستائیان از اقتصاد تک‌محصولی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، از دیگر مزیت‌های بوم گردی در استان است.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.