تشویق و ترغیب جوانان جویای کار به فراگیری آموزش‌های مهارتی

مدیرکل فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت:اجرای نظام آموزش ۲ گانه مهارت‌ها، یکی از روش‌های کارآمد برای ضمانت اشتغال پایدار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، اکنون دستِ کم یک هزار حرفه مهارتی در بخش‌های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در۵۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی استان اصفهان ارائه می‌شود.

آرش اخوان مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان در این خصوص بیان داشت: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته حدود ۷۰ درصد افرادی که آموزش‌های مهارتی را در مراکز فنی و حرفه‌ای فرا گرفتند جذب بازار کار شده‌اند.

او اظهار داشت: از سویی اجرای نظام آموزش ۲ گانه مهارت‌ها، یکی از روش‌های کارآمد برای ضمانت اشتغال پایدار است که خود در تشویق و ترغیب جوانان جویای کار به فراگیری آموزش‌های مهارتی نقش داشته است.

اخوان افزود: جوانان پس از پایان تحصیل، تمایل به ورود به بازار کار و یادگیری شغل موردنظر خود دارند که این نظام آموزش شغلی، امکان پرورش استعداد و پیشرفت آینده شغلی فرد جویای کار را در شغل مورد علاقه او فراهم می‌آورد.

او بیان داشت: این نظام آموزشی تقاضا محور است و افراد جویای کار پس از یافتن شغل مربوطه، می‌توانند آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان افزود: در نظام آموزش ۲ گانه ۳۰ درصد کل دوره آموزش در مجموعه کارگاهی و ۷۰ درصد آن در محیط کار واقعی صورت می‌گیرد و فرد خارج شده از این نظام یک نیروی ماهر و متخصص است.

او با اشاره به اینکه سال گذشته آموزش‌های ۲ گانه با صنف خودرو‌های سبک آغاز شد گفت: امسال با صنوف خودرو‌های سنگین، پیرایش مردانه و زنانه، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌ها، موبایل، گیاهان دارویی و نساجی در رابطه با نظام آموزش ۲ گانه وارد ارتباط شده‌ایم.

او یادآوری کرد: امسال ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در قالب ۱۰ هزار و ۲۰۳ دوره آموزشی در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده است.

اخوان این آموزش‌ها را در بخش‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر و کشاورزی در ۴۰ رشته آموزشی از قبیل امور مالی و بازرگانی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، تکنولوژی فرهنگی، عمران و سایر بخش‌ها عنوان کرد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار