آثار دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در بزرگترین رویداد تفسیر اطلاعات سلامت کشور به عنوان اثر برتر معرفی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، گفت: در این رقابت علمی، آثار هدی حق‌شناس و حسین معصومی راهکانی از دانشجویان این دانشگاه که هرکدام با ۲ موضوع فشار خون و یک اثر از احمد رضا بزمجو با موضوع سرطان بود که جزء ۱۰ اثر برتر  رویداد  تفسیر اطلاعات سلامت کشور معرفی شده است.

او، بیان کرد: ۲ پوستر از هدی حق شناس و سارا دانیالی نیز با موضوع بیشترین علت مرگ و میر در ایران و یک پوستر از زهرا دهدشتی با موضوع فشار خون، جزء ۳۰ اثر برگزیده این رویداد است.

رحمانیان تصریح کرد: هدف از برگزاری بزرگترین رویداد تفسیر اطلاعات سلامت کشور، تحلیل و بررسی روند الگو‌هایی بود که در سامانه ویزیت برای دسترسی آزاد به اطلاعات حوزه سلامت طراحی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ادامه داد: سامانه ویزیت، حاوی چند صد میلیون گراف از وضعیت شاخص‌های حوزه سلامت در کشور است که با استفاده از علم مصور سازی اطلاعات سعی بر ارایه اثر بخش اطلاعات دارد و خطرات بیماری‌های غیرواگیر، بار بیماری‌ها، علل مرگ و وضعیت سرطان از جمله این اطلاعات است.

او، با اشاره به اینکه این رقابت از سوی مرکز تحقیقات بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده، افزود: یکی از مزایای شرکت در این رقابت، فرصت همکاری با مرکز نام برده است.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار