رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس خبر داد؛

آزادی ۱۰ زندانی مالی به همت شورا‌های حل اختلاف/در ۹ ماهه امسال بیش از یک هزار نفر از زندان آزاد شدند

با تلاش قضات شورای حل اختلاف شیراز و همکاری ستاد دیه استان فارس ۱۰ زندانی مالی از زندان آزاد شدند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی رئیس شورا‌های حل اختلاف فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: در پی تأکیدات مدیریت ارشد قضایی استان و با حضور قضات شورا و اعضای ستاد دیه استان با گفت‌وگوی چند ساعته با خانواده‌های شکات، زمینه جلب رضایت آنان و آزادی تعداد ۱۰ نفر از زندانیان با پرداخت بخشی از بدهی محکومان بوسیله ستاد دیه استان فراهم شد.

او ادامه داد: قوه قضائیه در تلاش است تا به منظور حفظ شخصیت اشخاص و همچنین بهره مندی جامعه از توانایی‌هایی آن‌ها در حد امکان احکام حبس کمتری صادر کرده و با همکاری شکات و اولیای دم، زمینه گذشت بخشی از محکوم به در قالب کاهش و تقسیط میزان بدهی زندان‌ها را از حضور بدهکاران مالی و سایر زندانیان خالی کند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی اضافه کرد: بسیاری از زندانیان با مشکلات متعددی، از جمله نبود افرادی برای پیگیری پرونده در بیرون از زندان مواجه هستند که این اقدام، راهی جهت بررسی و پیگیری پرونده و آزادی زندانیان و در مجموع اقدامی موثر در مورد زندانیان کیفری به منظور کاهش جمعیت کیفری استان است.

حجت الاسلام موسوی عواقب ناشی از حبس‌های طولانی مدت را برای خانواده زندانیان غیرعمد سنگین برشمرد و تصریح کرد: غیبت طولانی نان آور خانه که به علت غیرعمد و به جهت نداشتن تمکن مالی برای پرداخت بدهی‌ها راهی زندان شده آسیب‌های فراوانی را در سطح جامعه و البته خانواده به دنبال دارد.
رئیس شورا‌های حل اختلاف استان فارس بیان کرد: در ۹ ماهه امسال یک هزار و ۶۶ نفر از زندان آزاد شدند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی اظهار امیدواری کرد: با بازدید و پیگیری‌های مستمر، منظم و موثر و بررسی وضعیت زندانیان موجبات کاهش جمعیت زندانیان در زندان‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار