نشریه روسی: پس از حمله ایران، هواپیمای هسته‌ای آمریکا بر فراز عین الاسد به پرواز درآمد

روزنامه «راسیسکایا گازتا» فاش کرد بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی آمریکا در عراق، هواپیمای هسته‌ای آمریکایی «فینیکس» بر فراز عین‌الاسد به پرواز درآمده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه روسی ”راسیسکایا گازتا“ فاش کرد بعد از موشک‌باران پایگاه آمریکایی در عراق از سوی ایران، یک فروند هواپیمای هسته‌ای آمریکایی بر فراز این پایگاه به پرواز درآمده است.

به نوشته این روزنامه، هواپیما‌های WC-۱۳۵ معروف به «فینیکس» در پیگیری آزمایش‌های هسته‌ای در هند، جمهوری دموکراتیک خلق کره و پاکستان شرکت داشتند. بعد از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق این نوع هواپیما بر فراز پایگاه به پرواز در آمد.

این هواپیما که متعلق به نیروی هوایی آمریکاست برای شناسایی تشعشعات هسته‌ای در آزمایش‌های هسته‌ای کاربرد دارد.

بامداد روز چهارشنبه ۸ ژانویه (۱۸ دی)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار سلیمانی و تعدادی از مبارزان مقاومت الحشد الشعبی، پایگاه عین الاسد در عراق که محل استقرار نظامیان تروریست آمریکا بود را هدف حمله موشکی قرار داد. 

پش از این حمله دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، مدعی شد که در این حمله آسیبی به نظامیان آمریکایی نرسیده است. این در حالی است که ارتش آمریکا سرانجام روز پنج‌شنبه اعلام کرد یازده نظامی آمریکایی به خاطر علائم ضربه مغزی ناشی از حمله موشکی ایران تحت درمان قرار گرفتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار