واکسینه شدن ۲۳ هزار کودک زیر پنج سال دربرابر فلج اطفال

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: طرح ایمن سازی مقابله با بیماری فلج اطفال برای ۲۳ هزارو ۵۸۳ کودک زیر پنج سال در جیرفت آغاز شد.

واکسینه شدن  ۲۳ هزار کودک زیر پنج سال دربرابر فلج اطفالفرزانه برخوری رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: طرح ایمن سازی مقابله با بیماری فلج اطفال برای ۲۳ هزارو ۵۸۳ کودک زیر پنج سال در جیرفت از امروز آغاز و تا یک بهمن ادامه دارد که از این تعداد هزارو ۱۷۱ کودک از افاغنه می‌باشند.

فرزانه برخوری رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت گفت: مرحله دوم این طرح به مدت سه روز، از ۴ تا ۷ اسفند سال جاری در جیرفت اجرا می‌شود.

برخوری تصریح کرد: فلج اطفال نوعی بیماری حاد ویروسی است که دستگاه گوارش و در بعضی مواقع نیز دستگاه عصبی مرکزی کودکان زیر پنج سال را درگیر می‌کند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت اظهار کرد: ویروس این بیماری تنها از انسان به انسان منتقل می‌شود و تنها واکسن برای پیشگیری از این بیماری وجود دارد و از تمامی همشهریان خواست به این موضوع اهمیت داده، به شایعات گوش ندهند و فرزندان خود را هر چه زودتر واکسینه کنند.

علی اصغر خیر خواه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: اجرای طرح ملی فلج اطفال تا ۱ بهمن ۹۸ به مدت ۳ روز برای حدودا ۸۲ هزارو ۶۳۴ هزار کودک زیر ۵ سال در جنوب کرمان اجرا می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: گرچه علائم بیماری فلج اطفال تاکنون در کشور مشاهده نشده، اما با توجه به همجواری با افغانستان و پاکستان احتمال انتقال این بیماری وجود دارد.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار