رئیس سازمان محیط زیست: تلاش می‌کنیم از توانایی‌های ورزشکاران برای حفظ محیط زیست کمک بگیریم

کلانتری گفت: تلاش می‌کنیم با استفاده از توانایی‌های ورزشکاران، برای حفظ محیط زیست و هوای پاک که حقوق شهروندی تمام مردم ایران است، بکوشیم.  

عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در حاشیه همایش هوای پاک اظهار داشت: با دعوت رئیس کمیته ملی المپیک با ورزشکاران کشورمان نشستی را برگزار کردیم تا با استفاده از توانایی‌های آن‌ها برای حفظ محیط زیست و هوای پاک که حقوق شهروندی تمام مردم ایران است، بکوشیم.  

رئیس سازمان محیط زیست در ادامه گفت: در این روز‌های سرد، بیشتر شهر‌های بزرگ کشور هوای آلوده‌ای دارند و راه حل بخش عمده‌ای از این مشکل، انجام کار فرهنگی است که از طریق سفیران ورزشی می‌توانیم مردم را به استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی ترغیب کنیم.


بیشتر بخوانید: احمدی: باید با ورزش به محیط زیست کمک کنیم/ تصمیم AFC یک شیطنت است


کلانتری افزود: نشست خوبی برگزار شد و امیدوارم ورزشکارانمان در حفظ محیط زیست و هوای پاک تلاش کنند. به هر حال ورزشکاران جزو گروه‌هایی هستند که بیشترین لطمه را از آلودگی هوا می‌خورند و با دم و بازدم‌های شدید و اجتناب ناپذیری که در حین فعالیت‌های ورزشی دارند، آلودگی بیشتری به ریه هایشان می‌رسد و به همین دلیل می‌توان گفت آن‌ها مانند کودکان بیشترین لطمه را از آلودگی هوا می‌بینند.  

او در پاسخ به این سوال که از ورزشکارانی که سفیر محیط زیست هستند، چه حمایتی انجام می‌شود گفت: ما در خدمت کسانی که بخواهند در این مسیر قدم بردارند هستیم و حمایت‌های ما معنوی خواهد بود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار