پرورش ۸ رقم مرکبات تجاری در مازندران

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: حدود ۳۰ رقم از انواع مرکبات در مازندران کشت می‌شود که حدود ۸ رقم به صورت تجاری پرورش داده می‌شوند.

حسن مولایی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه حدود ۳۰ رقم از انواع مرکبات در مازندران کشت می‌شود که حدود ۸ رقم به صورت تجاری پرورش داده می‌شوند، گفت: این ارقام شامل انواع نارنگی، لیمو، پرتقال و ارقام زینتی مرکبات می‌شود.

او افزود: حدود ۴۰ رقم ارقام مرکبات از کشور اسپانیا وارد ایران شد و از طریق پژوهشکده مرکبات رامسر کار‌های تحقیقاتی آن در حال انجام است.

مولایی گفت: کار‌های اصلاحی روی ارقام وارداتی انجام می‌شود و در نهایت به باغداران معرفی می‌شود.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: حدود ۵ رقم از انواع مرکبات سالانه از طریق پژوهشکده مرکبات رامسر پس از بررسی‌های لازم به باغداران معرفی می‌شود.

او گفت: ارقامی که اکنون از نظر تجاری و اقتصادی در باغ‌های مازندران داریم، ارقام زودرس، میان رس و دیررس هستند که با توجه به شرایط منطقه، اقلیم و نوع پایه‌های کشت شده به باغداران معرفی می‌شود.

مولایی افزود: پیش بینی می‌شود ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تن مرکبات در باغ‌های مازندران برداشت شود که از این میزان ۷۵۰ هزارتن نارنگی و یک ملیون ۷۵۰ هزار تن پرتقال است.

معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: بیشترین برداشت مرکبات در شهرستان ساری است و پس از آن شهر‌های میاندورود، نکا، قائم شهر و بابل بیشترین برداشت مرکبات را دارند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار