تعیین تکلیف مشکلات واحد‌های صنفی آلاینده در مازندران

استاندار مازندران با توجه به وجود دو آلاینده صنوف در هر شهرستان گفت: تا ۲ هفته دیگر مشکلات پیش روی واحد‌های صنفی آلاینده در مازندران بررسی و تعیین تکلیف می‌شود.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در گفت و گو با به خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: مشکل شهرک‌های صنفی یک بحث چندین ساله است که با توجه به کار‌های تحقیقی که انجام شده عملا کاری برای آن انجام نشده است.

او با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه واحد‌های صنفی آلاینده را در جلسه شورای توسعه برنامه ریزی مطرح کرد، افزود: مقرر شد کمیته ۴ نفره در مدت دو هفته با اولویت شهرک‌های صنفی آلاینده که برای مردم در حوزه آلودگی و ترافیک مشکل ایجاد کرده است، بررسی و راه حلی برای آن به تصویب برسد.

حسین زادگان رعایت مسائل آلایندگی و بومگردی مناطق در ایجاد شهرک‌های صنفی تاکید کرد. گفت: حداقل در هر شهرستان یک تا ۲ مورد صنوف آلاینده داریم که باید برای آن هر چه سریع‌تر برنامه ریزی شود.

استاندار مازندران افزود: شهرک‌های صنفی به دلایل به علت عدم تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و عدم حمایت مالی و تسهیلات بانکی تشکیل نشده است.

او گفت: در شهرستان باید مشخص شود چه صنوفی وجود دارد تا مشکلات پیش روی آن‌ها بررسی شود.

حسین زادگان افزود: برای مشکل تغییر کاربری و تسهیلات هم باید چاره‌ای اندیشیده شود و اگر تصویب شد شهرداری ها، اصناف، فرمانداری ها، اتحادیه‌های مربوطه و بخش خصوصی در هر شهرستان باید حمایت کنند.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار