جمالی نوبندگانی در نطق میان دستور:

فعال کردن مکانیسم ماشه حکایت از نفاق اروپا دارد/ تقابل دشمن وارد عرصه ورزش شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی خطاب به کشور‌های اروپایی گفت: اقدام اخیرتان در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران حکایت از نفاق شما در جریان مذاکرات و بعد از آن دارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نطق اضطراری صحن علنی امروز با احترام به امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و قدردانی از سپاه به خاطر محقق کردن درخواست مردم برای انتقام خون شهید سلیمانی، اظهار کرد: همانطور که امام امت، وحدت کلمه را رمز پیروزی اعلام کرد، حالا همه ما مسئول هستیم که تحت زعامت مقام معظم رهبری در راستای وحدت و قدم برداریم.

او ادامه داد: در شرایطی که دشمن خبیث با تمام قوا و در همه زمینه‌ها وارد عمل شده است، از هرگونه اقدامی که باعث انشقاق و ناامیدی در جامعه و عملاً بازی در زمین دشمن محسوب می‌شود، باید پرهیز کرد و مصالح ملی را بر منافع شخصی، جناحی و گروهی ترجیح داد.

جمالی نوبندگانی گفت: مردم از از نخبگان سیاسی و اجرایی توقع دارند که از شرایط درک صحیح داشته باشند و بلوغ سیاسی و اجتماعی خود را نشان دهند؛ همانگونه که در نماز جمعه باشکوه هفته گذشته، مقام معظم رهبری فرمودند «دشمن به دنبال سرد کردن فضای انتخابات است» لذا بر همه مسئولین لازم است زمینه جلب مشارکت حداکثری مردم را فراهم آورند.

نماینده فسا در مجلس یادآور شد: مردم هم با توجه به همه مشکلاتی که در زمینه‌های مختلف معیشتی و اجتماعی دارند، مانند گذشته از حق انتخاب خود استفاده بهینه کنند و مثل همیشه دشمن را مأیوس کنند.

او از مسئولان کشور و اعضای کمیسیون تلفیق بودجه درخواست کرد: با توجه به مشکلات عدیده بازنشستگان کشوری، لشکری و تأمین اجتماعی و بالا بودن نرخ تورم، درصد افزایش حقوق این عزیزان به نحوی متناسب با مشکلاتشان باشد.


بیشتر بخوانید: مجلس کمیته‌ای برای راستی آزمایی پیگیری مشکلات مردم از سوی دولت تشکیل دهد


جمالی نوبندگانی با عرض تسلیت به خانواده‌های شهدای سانحه هواپیما اظهار کرد: مسافران این هواپیما اکثراً از نخبگان علمی بودند که خداوند به خانواده‌هایشان صبر و اجر عنایت کند؛ بر تسریع و هماهنگی‌های بیشتر تأکید درباره بررسی این موضوع می‌کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از سازمان‌های امدادرسان به خاطر حمایت از سیل‌زدگان جنوب کشور تشکر می‌کنم؛ همچنین از همه مردم و سازمان‌هایی که تا به حال خالصانه و شبانه روزی برای کاهش درد‌های این عزیزان در تلاشند، قدردانی می‌کنم.

او خطاب به کشور‌های اروپایی اظهار کرد: اقدام اخیرتان در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه جمهوری اسلامی ایران با وجود اعتراف‌های مکرر مسئولان اتحادیه اروپا، سازمان بین المللی انرژی اتمی و دبیرکل سازمان ملل بر انجام شدن کامل تعهدات برجامی ایران، حکایت از نفاق شما در جریان مذاکرات و بعد از آن دارد.

جمالی نوبندگانی افزود: این موضوع در خاطره تاریخی ملت ایران خواهد ماند و نشان می‌دهد که شما جزئی از پروژه ضد ایرانی ترامپ هستید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: متاسفانه تقابل دشمن امروزه علاوه بر ترور، تحریم ظالمانه و همه‌جانبه و جنگ روانی به عرصه ورزش هم وارد شده است؛ کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در یک اقدام کاملا سیاسی و جهت دار مانع از انجام بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا در ایران شده است.

او تأکید کرد: وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌های ایرانی و به خصوص هواداران عزیز با درک شرایط مانع از تحقق این تخلف شوند و در صورت اصرار AFC با عدم حضور و تحریم بازی‌ها، از عزت و کرامت ایران و ایرانی در مجامع عمومی دفاع کنند.

جمالی نوبندگانی گفت: البته دولت کویت به عنوان سردمدار این قضیه باید بداند وقتی صدام علیه شما وارد عمل شد، این ایران بود که از شما دفاع کرد و حالا شما نمک ناشناسی می‌کنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار کرد: مردم ایران همیشه به مردمی با فرهنگ و فرهنگ دوست اشتهار دارند و مردم عزیز که در تشییع جنازه سردار عزیز و چهره فرهنگ و اخلاق سپهبد سلیمانی نشان دادند هیچ گاه به دشمن بی فرهنگی مثل ترامپ که تهدید به بمباران ۵۲ منطقه فرهنگی ایران کرده است، توجهی نمی‌کنند. به قول شهید بهشتی، آمریکا از ماه عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار