مدیر مالی هوآوی در دادگاهی در کانادا حاضر می‌شود

مدیر مالی شرکت چینی هوآوی که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده است، برای جلوگیری از استردادش به آمریکا در دادگاهی در کانادا حضور میابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منگ وانژو، مدیر مالی شرکت بزرگ هوآوی چین، برای جلوگیری از استرداد خود به آمریکا، در دادگاهی در کانادا حاضر می‌شود.

بازداشت مدیر مالی شرکت ارتباطات هوآوی در کانادا بحران عمیقی در روابط اتاوا و پکن ایجاد کرد. منگ وانژو چهل و هفت ساله، که دختر رن ژنگفی، موسس شرکت بزرگ هوآوی چین است، روز دوشنبه در دادگاه ونکوور حضور می‌یابد تا مانع از استرداد احتمالی خود به آمریکا شود.

مقامات آمریکا منگ وانژو را به تقلب و دور زدن تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران متهم کرده‌اند. او که دسامبر سال ۲۰۱۸ در فرودگاه ونکوور بازداشت شد، در حال حاضر به قید وثیقه آزاد است و در یکی از خانه‌های مجلل خود در ونکوور زندگی می‌کند، اما تحت نظر قرار دارد.

این مسئول بلندپایه شرکت هوآوی برای این که بتواند از استرداد احتمالی به آمریکا و محاکمه در دستگاه قضایی این کشور رهایی یابد، باید به اتفاق وکلای مدافع خود قاضی دادگاه ونکوور را متقاعد کند که اتهامات مطرح شده بر ضد وی درباره تحریم‌های آمریکا بر ضد ایران، مطابق با قوانین کانادا در این کشور قابل پیگیری نیست و اساسا هدف و انگیز پلیس کانادا از بازداشت وی به درخواست مقامات آمریکایی، سیاسی بوده است.

پدر منگ وانژو در مصاحبه با روزنامه کانادایی گلوب اند میل اعلام کرد که مقامات آمریکایی در زورآزمایی خود بر ضد شرکت مخابراتی بزرگ هوآوی، از دخترش به عنوان «یک مهره» استفاده کرده‌اند. آمریکا این شرکت مخابراتی چین را به ارتباط با دولت چین و احتمالا جاسوسی متهم کرده است.

مقامات واشنگتن منگ وانژو را متهم کرده‌اند که به بانک اچ اس بی سی درباره رابطه میان هوآوی و اسکای کام دروغ گفته و با این کار این بانک را با خطر نقض تحریم‌های آمریکا بر ضد تهران روبرو کرده است. اسکای کام شعبه‌ای از هوآوی است که تجهیزات مخابراتی به ایران می‌فروخت. با این حال منگ وانژو همواره اتهامات مطرح شده بر ضد خود را بی اساس دانسته است.

جلسات رسیدگی به پرونده منگ وانژو که روز دوشنبه آغاز می‌شود به مسئله «مجرمیت مضاعف» اختصاص یافته است. به عبارت دیگر منگ وانژو تنها در صورتی به آمریکا استرداد خواهد شد که در کانادا نیز به اتهام ارتکاب جرمی که قابل مجازات باشد، تحت پیگرد قرار گیرد.

اگر دستگاه قضایی کانادا در جلسات رسیدگی به پرونده منگ وانژو به این نتیجه برسد که اتهام مطرح شده بر ضد این مظنون در قوانین کیفری کانادا معادلی ندارد، مدیر مالی شرکت هوآوی احتمالا به سرعت آزاد خواهد شد در غیر این صورت روند استرداد وی به آمریکا وارد مرحله جدیدی خواهد شد و با توجه به این که امکان درخواست‌های تجدید نظر متعددی وجود دارد، این پرونده احتمالا چند سال دیگر طول خواهد کشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
اين زنه ميلياردر طرف ما بوده ؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار