در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

درآمدهای میلیونی دستفروشان مترو زیر سایه بی توجهی مسئولان شهری

در حالی شاهد حضور پررنگ دستفروشان در مترو هستیم که مدیران این ناوگان می‌گویند قانونی برای برخورد با دستفروشان وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مشکلاتی که چند سالی است گریبان حمل و نقل ریلی پایتخت را گرفته و خدمت رسانی مترو را با چالش جدی مواجه کرده است حضور پر رنگ دستفروشان در داخل ایستگاه‌ها و واگن‌های مترو است.

حضور دستفروشان در مترو به شکلی است که می‌توان گفت در روز‌های پایانی هفته در برخی از ایستگاه‌های تقاطعی مترو بازارچه‌ای کوچک، اما کامل شکل می‌گیرد که شهروندان می‌توانند تمامی مایحتاج خود را از آنجا خریداری کنند.

در بازه‌ای از زمان حضور دست فروشان در مترو به گونه‌ای پر رنگ شد که محسن پورسیدآقایی معاونت وقت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در واکنشی چکشی به حضور دست فروشان در مترو واکنش نشان دادو گفت: دستفروشی در ایستگاه‌های مترو ممنوع است، شهروندان در صورت مشاهده دستفروش در ایستگاه‌های مترو نام ایستگاه را اعلام کنند تا مدیر مسئول آن ایستگاه برکنار شود.

اما این شکل برخورد راه حل معمای حضور دستفروشان در مترو نشد و کماکان پس از گذشت چند ماه از برکناری محسن پورسیدآقایی از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و تصدی سرپرستی این پست توسط یوسف حجت باز هم شاهد حضور و کسب درآمد دستفروشان در مترو هستیم.


بیشتر بخوانید: آشفته بازار در متروی تهران/ تبدیل ایستگاه مترو به بازار شام 


محسن محمدیان مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در تشریح آخرین وضعیت برخورد و جمع آوری دستفروشان از سطح ایستگاه‌های مترو با انداختن توپ این مشکل در زمین مسافران گفت: راه حل حذف دستفروشان از سطح ایستگاه‌های مترو خرید نکردن مسافران از آن‌ها است.

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو افزود: ما نمی‌توانیم جلوی هر مسافر را بگیریم و از او بپرسیم چه چیزی همراه آن‌ها است، زیرا هر فردی می‌تواند بلیت مترو را تهیه و از قطار استفاده کند.


بیشتر بخوانید: نمی‌توانیم با دستفروشان مترو برخورد کنیم/ آن‌ها مسافر هستند 


محمدیان تصریح کرد: وقتی مردم از دستفروشان خرید کنند و بازار آن‌ها خوب باشد حضور آنها در مترو پررنگ می‌شود و باید تاکید کنم وظیفه مترو که از سال ۷۷ آن را آغاز کرده است فرهنگ سازی جهت استفاده مطلوب مسافران از مترو است.

او تاکید کرد: اگر مردم رعایت کنند و از دستفروشان خرید نکنند شاهد حذف دستفروشان از سطح ایستگاه‌های مترو هستیم، اما تا زمانی که بازار آن‌ها پر مشتری باشد این وضعیت (حضور دستفروشان در مترو) ادامه دارد.

اجناس ارزان و سود کلان دستفروشان مترو در سایه شانه های خالی از مسئولیت مدیران

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو در تشریح وظیفه مترو تهران در قبال دستفروشان گفت: وظیفه ما این است که به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم تا قطار‌ها در زمان مشخص به ایستگاه برسند و مسافرگیری کنند.

محمدیان ادامه داد: ما در ایستگاه‌های مترو تعداد زیادی نیرو و مسئول نداریم تا بخواهیم آن‌ها را برای برخورد با دستفروشان مامور کنیم و در قانون نیز هیچ ماده و بندی برای برخورد با دستفروشان وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: نارضایتی ۵۰ درصد مردم شهر تهران از دستفروشی در مترو 


این در حالی است که بار‌ها مشاهده شده تعدادی از ماموران ایستگاه‌های تقاطعی و پر مسافر مترو با دستفروشان رابطه‌ای صمیمانه دارند و در کنار حمایت از آن‌ها به صورت سلیقه‌ای با برخی دیگر از دستفروشان برخورد می‌کنند.

پرسش دیگر این است که اگر قانونی برای برخورد با دستفروشان سطح ایستگاه‌های مترو وجود ندارد چرا ماموران دستفروشان را از سطح ایستگاه‌ها به داخل واگن مترو هدایت می‌کنند.

نکته دیگر این است که این شکل برخورد سلیقه‌ای با دستفروشان موجب می‌شود که مهاجرت به کلانشهر‌ها بیشتر شود، زیرا بسیاری از دستفروشان حاضر در ایستگاه‌های مترو به صورت گروهی از یکی از شهرستان‌ها برای کار به تهران آمده‌اند.

با این نوع اظهار نظر‌ها اینگونه به نظر می‌رسد که اگر مردم از حضور دستفروشان در مترو ناراضی هستند مقصر خود آن‌ها هستند و در قانون نیز هیچ قانونی برای برخورد با دستفروشان بر عهده مدیران مترو نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رویا
۱۳:۵۶ ۰۳ دی ۱۳۹۹
کجای دنیا با این همه ثروت و ۸۰ میلیون جمعیت این همه فقیر وجود داره؟ کجای دنیا در عرض دو روز قیمت اجناس ۴ برابر میشه ولی حقوقا تکون نمیخوره؟ کجای دنیا حقوق کارگر و کارمند چند ماه داده نمیشه؟ کجای دنیا دولت از بیکاران حمایت نمیکنه؟
من جای شما بودم دهنم رو میبستم و یکم خجالت میکشیدم
Iran (Islamic Republic of)
رز ابی
۰۲:۱۱ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
سلام من خودم فروشنده مترو هستم درحال حاضر جوراب خارجی لباس زیر میفروشم خدمتتون عرض کنم ک واسه خودم کار میکنم هیچ مافیای وجود ندارع این ذهنیت بعضی از ادما بی خبر از دنیای ماست.هر کیو مترو میبینید واسه خودش کار میکنه وهمه تقریبا۸۰درصد یا بی سرپرست خونواده هستن یابدسرپرست.ایشاله ک نکته تاریک این صنف روشن شده باشه با ارزوی موفقیت ب همه هم میهنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۹ ۲۰ شهريور ۱۳۹۹
هرکس میگه اینا باید جم بشن خرج خانواده اون بندگان خدا رو بده،قرض قسط بدهی و هزار جورمشکل دیگه روحل کنه تا اونم تو مترو دستفروشی نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
دستفروشا مافياي گردن كلفت دارن و هر كي بخواد تو مترو فعاليت كنه اول بايد بره از پدر خوانده اجازه بگيره و حق و حساب بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
ما که راضی هستیم. ناراضی ها ملت نیستن ... اونایی هستند که همین اجناس رو چند برابر قیمت توی فروشگاهاشو.ن می فروشند. هفته گذشته رفتم یه شلوار جین از داخل پاساژ توی جمهوری خریدم برای دخترم ، صدو شصت هزار تومن ... اومدم بیرون ، توی خیابون ولی عصر کنار خیابون همون رو دست فروش می داد هشتاد تومن ... دقیقا نصف قیمت ! ... برگشتم هر کاری کردم پس نگرفت !.... شهرداری باید بوتیک ها و پاساژها رو جمع کنه نه دست فروش ها رو
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
می دونید که چقدر مالیات میشه از اونا درآورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
به نظرمن پایتخت هر کشوری باید تمیز باشد وجلو دست فروش گدا فالگیر کلاش قمه کش ودزد دلال گرفته شود وکلا نباید زمینهای فراهم شود تا مردم زیادی دریک شهر جمع شوند چون اگر بیماری واگیردار بیاید یاسیل ئیا زلزله افراد زیادی از دست می روند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
صد در صد دستفروشا مافيا دارن و تو شهرداري هم نفوذ دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
منكه هر وقت از دستفروشا خريد كردم پشيمون شدم يا گرونتر داده بودن يا كيفيت نداشت مثل اينكه نون مغازه دارا حلالتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
تنها چيزي كه برا دستفروشا اهميت نداره حق الناسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
با سلام و احترام ،رعایت قوانین در هر شکلی بر هر کسی لازم است تا به سازندگی برسیم ،ولیکن بجز عده محدودی اکثر فروشنده ها از سر اجبار و نبود کار وپیشه به این کار روی آورده اند،چه سخت است برای کسانی که ماسک می زنند تا اقوام آنها را نشناسند،آنها نان شب خود را باسیلی روزگار بدست می آورند.کاش بستری رو آماده می کردیم تا این عزیزان در آنجا فعالیت می کردند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
دستفروشام دیگه زورشونو زیاد شده حرف گوش نمیدن
بابا حداقل توی واگن نیاین
چه گناهی کردیم اخه
همون توی ایستگاه یا بیرون ایستگاه جلوی در هم به خدا مردم تردد دارند از جلوتون رد میشن بخوان میخرن دیگه چرا تو واگن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
برین دست اونی رو کوتاه کنید که به جای اینکه نذاره بفروشن ازشون یه پولی می گیره بعد رهاشون میکنه.به خدا واقعیت همینه.حقیقت همیشه برا مسئولین تلخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
هیچکس با اینجور کار کردن موافق نیست ولی شما هم جوری می گین درآمد میلیونی که مثلا دارن شاهکار میکنن. دیگه میلیونش هم هیچ دردی دوا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
اخه هر كارى جايي داره! خدايي ما كههمش از كشورهاى ديگه حرف ميزنيم مثل مترو روسيه! خودمون رعايت حتى ظاهر مترو رو نميكنيم ، كجاى دنيا تو يك واگن كوچيك كه مملو از جمعيت ٥ تا هم دستفروش ميچرخن و با صداى بلند همه جو همه جور و همه جور كالاى خودشونو تبليغ ميكنن!!!؟؟ اين يعنى چى!؟ خسته از سر كار برميگردى از هر طرف يه صدايي مياد كه ميخواد جنس خودشو به پول تبديل كنه! داد ميزنه دوست يه كارتبرام ميكشى؟! يكى ديگه داد ميزنه پول نقد دارى!؟ يكى پول خرد ميخواد! يكى ميگه ايستگاه پياده شو بقيه پولتو بدم ........باشن كار كنن اما نه داخل واگنها نه به اين شكل! بابا دوران پيشرفت! حداقل حفظ ظاهر كنيم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
یقینا عده ای از این بلبشو سود میکنند که به دستفروشان اجازه کار در مترو را می دهند ، ببین کی یه سوژه خبری بشه ، یا سلطان شون خبری بشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۲۳:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
قوه قضائیه ورود کنه قانون بزاره مسولین مترو فقط بلیط خریدن براشون مهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
اول ریشه مشکلات بخاطر این است که اوضاع اقتصادی مردم بخصوص جوانان اینقدر خرابس که مردم مجبورندبروند سراغ دست فروشی مشاغل کاذب وقتی یک جوان لیسانسه بیکترب چهاریاپنج سال دنبال شغل خبابان مترمب کند وکارگیرس نماید چکارکند؟ازگرسنگی بمبرد؟
واقعاذفکرمب کنیدی دست فرپس بدبخت توسرماوگرما شلوغی اعثاب خوردی استرس ماموران آقدر درامد داره؟
بابن همه اناربیکارب گرانی تورم وفسادمیولان مگرچاره واسه مردم هست؟
بعدم چرانومترواصفهان شیرازیامشهد کسی جرات دست فروشی ندارع؟
Netherlands
مهران
۲۱:۳۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
باید جای مناسبی رو در هر ایستگاه های پر تردد براشون درنظر بگیرند از ورودشون به داخل واگن ها جدا خوداری شه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
این بنده خدا ها دنبال یک لقمه نون هستند ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
بجنبین بگیرین شون
خاوری که در رفت لااقل از دهن اینها بکشیم بیرون یالا زودباشین
Iran (Islamic Republic of)
میم . دال
۲۰:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام من به عنوان یک دانشجو به خاطر استفاده از مترو سر درد می گیرم و چند وقتی هست که مسیر برگشت با بی ار تی میام چون آرامش بیشتری داره به عنوان راهکار می شود یه جای مشخص کرد تو خود ایستگاه که داخل قطار نیان ولی ارزان تر از غرفه ها ی ایستگاه باشه و در ضمن هر وسیله ای هم نفروشند . بعضی از این دستفروش ها ناهنجاری های زیادی ایجاد می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
بزارید بنده خداها دوزار کاسبی کنن
Iran (Islamic Republic of)
ح
۱۹:۰۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
بیشتر صندلهای مترو را دستفروشان اشقال میکن در ظمن دستفروشان بایستی جمی بشن درشهر تهران این کار بی فرهنگی پایتخت است
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۱ ۰۶ بهمن ۱۳۹۸
مطمن باش اگه شرایطشو داشت نمیرفت دستفروش بشه
من پدرم دستفروش بود و شرافتمندانه منو بزرگ کرد
الان که من مهندسم جلوی کارگرم سر ساختمون از جا بلند میشم
چون متوجه این هستم که شرایط، زندگیشون رو به این سمت سوق داده
Iran (Islamic Republic of)
ghj
۱۸:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
مغازه داری که مالیات میده چه گناهی کرده؟حکومت باید حامی قانون باشه .
Iran (Islamic Republic of)
pezhman
۱۸:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
کار نیس مجبورررن...!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
دستفروشان در مترو و بویژه واگونها قطار چیزی جز مزاحمت و دردسر ندارند. متاسفانه برخی هموطنان از سر دلسوزی و یا ناآگاهی از این افراد حمایت هم میکنند و به این فرهنگ غلط دامن میزنند. حتما در جهت جمع آوری این افراد مزاحم اقدام جدی و راسخ بعمل آید.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۳:۳۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
کسی که حاضر شده در حضور عموم خود راتحقیر کند واقدام به دست فروشی نماید علتی جز ناچاری ونیاز ندارد .پس بگذارید کاسبی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
لطفا دست بجنبانید این افراد که دنبال یه لقمه نون حلال هستن را خیلی زود بیکار کنید . چرا اینقدر دیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
ظاهرا ابن بندگان خدا که به این شکل نان حلال برای خانواده شان میبرن به مذاق اقایون خوشایند نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
حرف شما بسیار نامربوط و غلط است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
کجا بی توجهند؟
با هم زدو بند دارند اگر مترو سود نکنه اجازه می ده؟!!!!!!
Germany
ناشناس
۱۶:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
توی مترو تهران انگار بازار قدیم هست
باید روی شیشه نوشته شود
اگر آرامش می خواهید و می خواهید دستفروش نباشد از آنها خرید نکنید !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
پس راهی جلوی پای جوانهای ییکار کشورمون بگذارید نمیتونند که برند دزدی
United States of America
اشو
۱۵:۳۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
دستفروشی نکنن چکار کنن؟؟؟برن دزدی یا خلاف؟؟؟کار با امنیت شغلی سراغ داری؟؟؟؟؟اصلا کار سراغ داری؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
چه ربطی دارد. این دیدگاه ناشی از کوته بینی بخشی از هموطنان نسبت به سبک و نوع مزاحمت دستفروشان برای مردم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
درخیلی موارد دیگر مل قانونی نداریم از جمله پارک کردن خودرو مقابل درب پارکینگ منازل موارد که در خیلی از کشورهای دیگر امری جا افتاد و بدیعی است ولی متاسفانه مملکت ما خیر حالا حالاهامانده که به سطح کشورهای مترقی برسیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
مقصر دولت هست که هیچ شغلی برای مردم ایجاد نکرده
نه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
کسی درآمد داشته باشه نوش جانش.
مشکل مزاحمت و آزار و اذیت این دستفروش هاست.
وقتی اولین دستفروش تو مترو پیدا شد، اگر این شهرداری جلوشو می گرفت، مترو به این وضع نمی افتاد.
معلومه، اینها را شهرداری جمع نمی کنه چون به شهرداری رشوه می دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
چرا الکی حرف درمیاری .تا امثال شما هست به هیچ جا نمیرسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
دستفروش آخرین حلقه زنجیره یک باند مافیاییه که اقدام به وارد کردن اجناس بعضا نامرغوب و یا ممنوعه به داخل کشور می کنه.. برخورد باید در سطوح بالا انجام بشه. البته بعضا اتباع خارجی هم در مترو اقدام به تکدی گری می کنند که باید برخورد بشه. اما ظاهرا مسئولین مربوطه خواب هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
هر وقت میخواین یه کاری بکنید حداقل بررسی کنید ببینید این افرادی که دست فروشی میکنن آیا بخاطر اون بدبختی و فقر و تنگدستی نیست که دست به چنین کاری میزنن؟؟حداقل یه حقوق براشون در نظر بگیرید بعد دست به جمع کردن این افراد بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
تو این وضعیت خراب اقتصادی چیکار کنن ؟؟!! اگرم میخوان جمعشون کنن محیط مناسب براشون ایجاد کنن که اونجا فعالیت کنن،قبل از ایجاد همچین مکانی نیان خودشونو با وسایلاشون جمع کنن
Iran (Islamic Republic of)
آقا منطق
۱۳:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام من به عنوان یک نظامی با دست فروشان با وجدان مشکلی ندارم.و از مردمی که گله مندن هم تقاصا دارم یک صبور باشن وخیلی هم شاکی نباشن چون جامعه مشکل اشتغال داره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
چرا همش در حال تلاشید تا یکی رو از نون خوردن بندازین.؟؟؟
خب بزارید کارشون رو بکنن.
جای شما رو که تنگ نکردن!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
چرا همش در حال تلاشید تا یکی رو از نون خوردن بندازین.؟؟؟
خب بزارید کارشون رو بکنن.
جای شما رو که تنگ نکردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
وبنده های خدا از بیکاری اومدن دیت فروشی کارمند و پشت میز نشین نیستن اجناسی هم ک عرضه میکنند با قیمت مناسب و مقطوع هست
Germany
ابراهیم
۱۲:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
خب درامد داشته باشن...مگه میلیاردی دزدی کردن...اصلا چرا برخورد کنن...مشکل ما همینه...این همه دزدی ...فساد اختلاس
Germany
ابراهیم
۱۲:۵۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
خب درامد داشته باشن...مگه میلیاردی دزدی کردن...اصلا چرا برخورد کنن...مشکل ما همینه...این همه دزدی ...فساد اختلاس ..و....هروقت قانون برخورد با اینارو اجرا شد بیاید سراغ دست فروشای مترو...جای تاسف داره ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
کسی که دستفروشی میکنه توانایی گدایی رو نداره وگرنه این کارو میکرد،،، حتما ازشون خرید کند وحمیتشون کنید
من دست فروشم مجبوم سرما و گرما سختیو تحمل کنم اگه ملیارد درآمد د اشتم این کارارو نمیکردم
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
من موافق یا مخالف این دستفروشان نیستم .ولی نباید کسب روزی این دستفروشان باعث سلب آسایش وامنیت مسافران شود . ودر ضمن گفته میشه که این دستفروشان توسط مافیای قدرتمندی اداره میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
همراز
۱۲:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام
میخواین نون اینا رو ببرید تو این وضعیت اقتصادی برن دزدی خوبه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
کل مشکلات ایران حل شده گیر دادین به دست فروشای بدبخت؟اینا زنو بچه ندارن؟ نباید نون بخورن؟گدایی بهتره یا دزدی یا دست فروشی؟ ...
یقین داشته باشین اگه شغل دائمی داشته باشن سراغ اینکارا نمیرن
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۲:۰۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
تیغ بران گر به دستت داد روزی روزگار
هرچه میخواهی ببر اما مبر نان کسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
حتی یک بنر هم ننوشتید تو در و دیوار مترو که مردم از دست فروش جنس نخرن!
Georgia
هادی
۱۱:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
می‌خواین مردم بمیرن که شماها راحت باشین؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۱:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
پس چکار کنم
کار دیگه ای براشون سراغ دارید؟؟؟
اگه کار داری بهش بده
Iran (Islamic Republic of)
سامان
۱۱:۵۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
حتما اجاره میگیرند وگر نه دستفروشان مخل آسایش مسافران هستند کما اینکه جدیدا خردسالان افغانی که چه بی ادب هم هستند درکمال آزادی جولان داده و با یکدیگر زد وخورد میکنند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۴۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
اخه چرا میخواهید روزی این بنده های خدا که اغلب خانومای سرپرست خانواده ان قطع کنید با وجود اینکه من خودم از سرو صدای تو مترو اذیت میشم ولی اصلا دوست ندارم جلوی کسب و کار این قشر افراد گرفته شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
امروز دغدغه شما اين شده كه چرا برخورد نميشه و از درآمد ميليوني دست فروشان حرف ميزنيد. چند وقت ديگه تيتر ميزنيد كه چرا برخورد شده و اين قشر چه كار بايد بكنند اين تنها راه كسب درامدشون هست. ميگيد نه ؟ منتظر ميمونيم
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۱:۳۲ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
به جای گیردادن به این بیچاره‌ها، مالیات مسافرت به اروپا و دبی و ترکیه و.... افزایش بدید تا سرمایه های کشور، خارج نشود. . ما تحریم شدیم، چرا بعضی‌ها نمیفهمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
خب اشتغالزایی کنید تا دستفروشان هم تو مترو جمع بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
البته این نکته هم مهم است که اجناس دستفروشان مترو با قیمت مناسبتر فروخته میشود و مردم همیشه به دنبال قیمت مناسب هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
مگه دست فروشی جرمه .؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
دزدی که نمیکنن
این ها هم جز مردمن
درآمد میلیونی
میلیونم که با این تورمی که شب میخوابی صبح همه چی گرون شده ارزش نداره
شما به جای این چیزا به فکر این رانتی باشید که سراسر کشور و فرا گرفته باشید که فقیر را فقیرتر و دارا را دارتر میکنه باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
این بندگان خدا هم به درآمد برای خانواده خود نیاز دارند وگرنه از روی شکم سیری هیچ کس کار نمیکند در این شرایط بد اقتصادی و آشفته که کار نیست این بندگان خدا چکار میتوانند بکنند بریم دعا کنیم که همه مشغول کار باشند. انقدر مانع برای این نوع کارها نتراشیم از مسولان خواهش دارم که به داد این قشر برسندبا تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
شغل که ایجاد نمی کنید
حمایت از قشر آسیب پذیر که نمی کنید
اینا رو هم از نون خوردن بیندازید
Iran (Islamic Republic of)
سید علی بهرامی
۱۰:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
دستفروشان در مترو جمع آوری کنید بخدا خسته شدیم از سر صدای مترو دستفروشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
آخه مسلمون کل سرمایه یه دستفروش بی نوا یک میلیون توما می شود ؟؟؟؟!!!
United Arab Emirates
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
توي این اوضاع بی کاری و گرونی یه دنفر که نمی خواد دزدی کنه و به فساد کشیده بشه و سرمایه هم نداره داره توی مترو دستفروشی میکنه. نان حلالش گلوی شما رو فشار میده و اذیت میکنه که براش قلم زدی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
چه اشکالی دارد وقتی کار نیست بندگان خدا چکار کنند دزدی کنند، وام چند ملیاردی بگیرن وکسب کار راه بیاندازند دارن کاسبی میکنند شما هم گیر دادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۰۷ بهمن ۱۳۹۸
كاسبي به شرطي قابل قبوله كه براي مردم مزاحمت و دردسر درست نكنه ولي اينا جاي مسافرا رو كه ميگيرن هيچ تازه هيچ ماليات و عوارضي هم نميدن و مترو رو كردن فروشگاه تازه هي وسط جمعيت ميرن و ميان و مزاحمت درس ميكنن بماند حالا بگذريم كه معلوم نيست جنساشون تقلبيه يا قاچاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
چشم نداری ببینی اختلاس کنه دزدی کنه خوبه
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
سلام .اصلا در کشور ما با هنجار شکنی ها هیچ برخوردی نمیشود و به بهانه وضع بد اقتصادی عملا هر کسی هر کاری دلش میخواهد انجام میدهد.دستفروشان ، موتور سواران با اسم اینکه از اقشار ضعیف هستند ،با کارهای خلاف قانون آنها ،عملا هیچ برخوردی نمیشود .روزی فرا میرسد که در سایه این بی توجهی مسئولان هرج و مرج تمام شهر های ایران را خواهد گرفت .من با توجه به شرایط الان یقین دارم اینطور خواهد شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
بیشترشان از مجبوری تو مترو دستفروشی میکنن و بهتره شهرداری -که در این خصوص مسؤول اصلیه - و سایر نهادهای مربوطه ، جایی رو اختصاص بدن به دستفروشان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
بابا چکار این بنده های خدا دارید؟؟ دولت که نمیتونه برای اینا شغل ایجاد کنه حالاکه خودشون دارن کسب روزی حلال میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو افزود: ما نمی‌توانیم جلوی هر مسافر را بگیریم و از او بپرسیم چه چیزی همراه آن‌ها است، زیرا هر فردی می‌تواند بلیت مترو را تهیه و از قطار استفاده کند.
اخه تو خودت تا حالا از مترو استفاده کردی که این حرفو میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
حالا چند نفر تو این اوضاع بیکاری و اقتصادی دارن از این راه نون میخورن چیکارشون دارید؟ بهتر از گدایی و دزدیه که
Poland
ناشناس
۰۹:۱۴ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
از موقعي كه دراي بين واگناي مترو رو ورداشتن اينجوري شده قبلنا نميتونستن اينجوري تو واگنا جولون بدن
بايد دوباره بين واگنا ديوار بذارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
ارتودنسی دندان انجام دادم 17 جلسه روی هم رفته 2 ساعت 45 دقیقه شد
7 میلیون پرداخت کردم به دندونپزشک یعنی ساعتی 2.5 میلیون درامد دارن چرا برای اونا هیچ نظارت و بگیر و ببندی نیست دیواری کوتاه تر از فقرا ندیدین اینم عدالته داره پیاده میشه 2.5 میلیون واسه یک ساعت
Germany
ناشناس
۰۹:۰۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
اگه قانونی هم بذارن اول از همه خود مردم نمی ذارن مامورا دست فروشا رو جمع کنن. دوم دستفروش هم دستفروشی نکنه چی کار کنه. فقط جمع کردنشونو و پرت کردنشون وسط خیابون راه حل نیست که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
اگه قانون برای اجاره مغازه ها درست تعیین میشد و هر صاحب ملکی به دلخواه خودش اجاره و پول پیش تعیین نمیکرد ;مردم مجبور نبودن توی مترو دست فروشی کنن.معلوم که توی مغازه براشون بهتره ولی اونا هم اگه مجبور نبودن اینکارو نمیکردن.بالاخره خرج زیاد و چرخ زندگی باید یه جوری بچرخه. مشکل اینه که دولت زورش به مردم ضعیف میرسه ولی کاری به سرمایه دارها و ثروتمندان نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
به بندگان خدا چکار دارید
آخرین اخبار