طی ۱۰ ماهه سال ۹۸

البرزی‌ها ۱۳۵میلیارد ریال زکات پرداخت کردند / رشد ۵۲ درصدی زکات مستحبی در استان

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) البرزگفت :خیران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت رقمی معادل ۱۳۵میلیارد ریال زکات، ضمن رشد ۵۲ درصدی در زکات مستحبی، بخشی از نیازهای محرومان استان را برطرف کردند.

محمّد محمّدی فرد، مدیرکل کمیته امداد امام (ره) البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: با اشاره به اینکه زکات در بین مأموریت‌های این نهاد برای رفع نیازهای خانوارهای مددجوی البرزی، یکی از منابع مهم به شمار می‌رود بیش از ۸۰ درصد وجوهات پرداختی زکات به رفع مشکلات معیشتی مددجویان کمیته امداد امام (ره) و سایر نیازمندان و ۲۰ درصد نیز به امور عمران و آبادانی روستاها اختصاص‌یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) البرز با ابراز امیدواری از ترویج رویکرد اجتماعی زکات در بین اقشار مختلف مردم و امکان آشنایی بیشتر و حضور فعال و مؤثرتر آحاد جامعه درزمینه احیاء فریضه زکات عنوان کرد افزود: استفاده از ظرفیت مراکز نیکوکاری به‌عنوان هسته‌های زکات استان و انجام تکالیف قانونی تمامی دستگاه‌های عضو ستادازجمله مواردی است که در آخرین جلسه شورای زکات استان البرز بر آن تأکید شد.

محمّدی فرد بابیان اینکه زکات البرزی‌ها در دو بخش واجب و مستحب جمع‌آوری می‌شود گفت  : خیران، کشاورزان و دامداران البرزی با پرداخت رقمی معادل ۱۳۵ میلیارد  ریال زکات، ضمن رشد ۵۲ درصدی در زکات مستحبی، بخشی از نیازهای محرومان استان را برطرف کردند.

مدیرکل کمیته امداد البرز با اشاره به اینکه جلسات شورای زکات استان به ریاست آیت‌الله حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تشکیل می‌گردد افزود : در این جلسات با مشورت اعضاء، تصمیماتی کاربردی اتخاذ می‌شود که در جهت ترویج هرچه بیشتر زکات در استان هدف‌گذاری شده است.

او گفت : جمع‌آوری میوه و تره‌بار از خیّران حجره‌دار بازار میوه و تره‌بار کرج و جمع‌آوری پوشاک، کالای جهیزیه و ارزاق عمومی از صنوف مختلف و بنکداران کالا برای توزیع بین مددجویان جزو فعالیت‌های ستاد زکات استان البرز است.

انتهای پیام / خ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.