واکسیناسیون کودکان خارجی در سیستان و بلوچستان

۱۶ هزار و ۵۰۰ کودک خارجی زیر ۵ سال در طرح واکسیناسیون فلج اطفال دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، واکسینه می‌شوند.

واکسیناسیون کودکان خارجی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در طرح واکسیناسیون فلج اطفال که از روز شنبه این هفته آغاز شده است، این تعداد از کودکان زیر ۵ سال اتباع بیگانه در کنار ۲۲۵ هزار کودک ایرانی در ۵ شهرستان زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران از این طرح بهره‌مند شوند.

هاشمی شهری با بیان این که ۳ کشور نیجریه، پاکستان و افغانستان بیشترین آمار فلج اطفال دنیا را دارند، افزود: با توجه به تردد‌های مرزی اتباع کشور‌های پاکستان و افغانستان با کشورمان و احتمال انتقال این ویروس، ما هر سال در دو مرحله این طرح را اجرا می‌کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم با بیان اینکه ۲۰ سال است در ایران گزارش فلج اطفال نداشته ایم، گفت: سیستان و بلوچستان، مرزبان سلامت کشوراست به همین علت این طرح صرف نظر از ملیت و قومیت برای همه کودکان حتی کودکانی که دارای شناسنامه نیستند نیز انجام می‌شود.

طباطبایی افزود: در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، این خدمات با یک هفته تاخیر ارائه می‌شود.

درسیستان و بلوچستان با توجه به وسعت آن، سه دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار