داورزنی: باشگاه های کشورمان پای عزت کشور ایستادند/ به کولاکوویچ بابت رفتار نامناسبش تذکر لازم را دادم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: باشگاه های فوتبال ما پای عزت کشور ایستادند و تن به ذلت نخواهیم داد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در حاشیه مجمع کمیته ملی المپیک درباره کسب دومین سهمیه المپیک از سوی تیم ملی والیبال اظهار کرد: کسب سهمیه المپیک از سوی تیم ملی والیبال کشورمان در بدترین زمان ممکن اتفاق افتاد، چون این کار ارزشمند همزمان با حوادث بسیار تلخ رخ داد که از طرف خودم و جامعه والیبال به مردم تسلیت می‌گویم و علاوه بر این، موفقیت بزرگ به جامعه ورزشی کشورمان تبریک می‌گویم. والیبال توانست مقتدرانه به المپیک راه یابد و من امیدوارم در فرصت ۶ ماهی که تا المپیک پیش رو داریم در نهایت بتوانیم  شرایط خوبی را برای تیم ملی مهیا کنیم تا دوباره تیم ملی والیبال کشورمان بتواند افتخار آفرینی کند و به اهداف خود برسد.

داورزنی: باشگاه های کشورمان پای عزت کشور ایستادند/ به کولاکوویچ بابت رفتار نامناسبش تذکر لازم را دادم

داور زنی درباره کار ارزشمند نمایندگان کشورمان در انصراف از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: همه حوادثی که برای کشورمان رقم می‌خورد و ما هم می‌دانیم  که دشمنان ما شامل استکبار جهانی، رژیم صهیونیستی و کشور‌های همسایه حوزه خلیج فارس که ابزار دست صهیونیست‌ها شدند از همه ابزار‌های موجود استفاده می‌کنند که شرایط را  برای کشورمان نامناسب کنند. زمانی که دشمن در عمل نمی‌تواند کاری انجام بدهد از ابزار‌های تهدید استفاده می‌کند. در عرصه ورزش نیز از این بهانه پوچ بهره می‌برند. به هر حال چطور تیم ملی کشورمان باید به ریاض برود و بازی کند در حالی که عربستان به صورت مستقیم با یمن در حال جنگ است. این موضوع خیلی عجیب است که به بهانه‌ای که کشور ایران امنیت ندارد در نهایت بخواهند میزبانی را از کشورمان بگیرند و مسابقاتی در ریاض و عربستان برگزار شود که بمباران و موشک به این کشور اصابت می‌شود. به هر حال به لحاظ کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوع مشکلی ندارد. همچنین شرایط امنیتی در سایر کشور‌های از جمله افغانستان و پاکستان به مراتب برتر از ایران است.

شرایط قدرتمند امنیتی در کشورمان وجود دارد 

او ادامه داد: ایران در طول تاریخ تا این حد امن نبوده و شرایط قدرتمند امنیتی در کشور وجود دارد، مگر همین لابی‌هایی که کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس ایجاد می‌کنند تا عرصه را بر ما تنگ کنند. به هر حال باشگاه‌های ایرانی پای عزت کشور ایستادند و چاره‌ای جز این هم وجود ندارد. البته در کنار آن باید از همه ظرفیت‌های دیپلماسی هم استفاده کنیم تا بتوانیم حق کشورمان را بگیریم، چون afc حق چنین تصمیمی ندارد. مستندات حقوقی این موضوع را از مراجع قانونی و دیپلماسی اخذ کنیم که انشالله حق میزبانی به کشورمان بازگردد. البته من دیروز اظهار نظر شیخ سلمان خواندم که گفته بود این موضوع در حال بررسی است که امیدوارم رای کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا را تغییر بدهند. من فکر می‌کنم با بحث‌هایی که اکنون مطرح شد و همبستگی که ملت بزرگ ما دارند و ارگان‌هایی که از تصمیم باشگاه‌ها حمایت کردند در نهایت ما پای عزت کشور ایستاده‌ایم و تن به ذلت نخواهیم داد.

تمهیدات لازم برای حضور بی دردسر در المپیک توکیو اندیشیده شود 

او درباره عملکرد کمیته ملی المپیک گفت: من از همدلی و تعاملی که بین کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و فدراسیون‌های ورزشی به وجود آمده بسیار تشکر و قدردانی می‌کنم.  ما در ۲ دهه گذشته بابت ناهماهنگی بین این ۳ ارگان با مشکلات جدی مواجه بودیم.  اما خوشبختانه یکی از اثرات خوب این هماهنگی باعث شده که در حال حاضر آرامش و همدلی خاصی به وجود آید. اقدامات خوب کمیته ملی المپیک این است که  زیرساخت‌های خوبی فراهم کرده است که رشته‌های ورزشی که به المپیک صعود کردند در نهایت بتوانند از این امکانات استفاده کنند. علاوه بر این افزایش اعتبارات مالی، حمایت از برنامه‌های رشته‌های ورزشی المپیکی و اعزام کاروان‌های ورزشی به مسابقات از اقدامات ارزشمند کمیته ملی المپیک است.  امیدوارم در فرصت باقی مانده تا المپیک همه تمهیدات لازم اندیشیده شود تا بتوانیم بدون دردسر در المپیک ۲۰۲۰ حضور یابیم و همه رشته‌های ورزشی با اقتدار در این مسابقات شرکت کنند.

به کولاکوویچ تذکر لازم را دادم 

داورزنی درباره رفتار توهین آمیز کولاکوویچ بعد از صعود تیم ملی والیبال به المپیک توکیوگفت: رفتار غیر ورزشی از سوی هیچ کسی پذیرفته نیست چه از سوی ایگور کولاکوویچ و چه از سوی کسانی که در یکی، ۲ سال گذشته به دفعات، عملکرد تیم ملی را زیر سوال بردند. من در مورد عکسی که کولاکوویج در صفحه مجازی خود منتشر کرده، تذکر داده و خواهم داد. همه ما باید آستانه تحمل خود را افزایش دهیم و نقد منصفانه داشته باشیم. تیم ملی والیبال  با وجود بی ثباتی‌هایی که در یکی، ۲ سال گذشته وجود داشته، قدرتمندانه به المپیک راه یافته است. به هر حال در مورد عکس اینستاگرام کولاکوویچ هم به این مربی تذکر دادم.

او درباره اینکه با رفتن کولاکوویچ از ایران چه کسی بازی‌های لیگ والیبال را نگاه می‌کند و این اقدام سرمربی تیم ملی والیبال یادآور رفتار کی روش است، گفت: گزارش همه بازی‌های لیگ برتر و حتی دسته یک به اطلاع سرمربی تیم ملی والیبال می‌رسد و این مربی در ابتدای پلی‌آف در ایران خواهد بود و از نزدیک نظارگر مسابقات خواهد بود. تدابیر فدراسیون والیبال این است که نیرو‌های اصلی تیم ملی را قبل از المپیک خسته نکنیم و با دعوت از بازیکنان جوان، تیم جوانی را راهی لیگ ملت‌های ۲۰۲۰ کنیم.

داورزنی: باشگاه های کشورمان پای عزت کشور ایستادند/ به کولاکوویچ بابت رفتار نامناسبش تذکر لازم را دادم

فدراسیون والیبال مشکلی بابت پرداخت دستمزد مربیان خارجی نداشته است 

داور زنی درباره اینکه فدراسیون والیبال برای پرداخت قرارداد‌های مربیان خارجی مشکلی ندارد، گفت: فدراسیون والیبال از سال ۲۰۰۷ از مربی خارجی استفاده کرده و خوشبختانه با پیش بینی‌ها و تدابیری که اندیشیده بودیم تا کنون، مشکلی برای پرداخت دستمزد مربیان نداشتیم. اجازه بدهید این راهکار‌ها پیش خودمان بماند، اما اگر فدراسیونی بخواهد، راهکار و مشاوره می‌دهیم. اگر سرمربی تیم ملی والیبال نیاز به دستیار داشته باشد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و از ظرفیت‌های داخلی در این مورد استفاده می‌کنیم.

داورزنی درباره انتخاب خانم شجاعی برای سمت مشاوره فدراسیون والیبال تصریح کرد: ما در فدراسیون برای پست معاون بانوان، نیاز به یک نیروی ثابت داشتیم که  با توجه به حضورخانم زبردست در وزرات ورزش و هیئت والیبال تهران، امکان ادامه همکاری با او در فدراسیون والیبال نبود.

تیم ملی بانوان والیبال برای کسب تجربه به مسابقات  اعزام کردیم 

رئیس فدراسیون والیبال درباره اینکه سفر تیم ملی والیبال بانوان تفریحی بود، بیان کرد: این سئوال اشتباهی است که مطرح کردید. ما می‌توانستیم تیمی را به مسابقات انتخابی زنان المپیک اعزام نکنیم. به هر حال با توجه به شرایطی که بانوان کشورمان داشتند و امیدی به کسب سهمیه المپیک نداشتیم به همین خاطر تصمیم گرفتیم که فرصت را به بانوان نوجوان رده سنی ۱۷ ساله خود بدهیم و یکی، ۲ بازیکن باتجربه را همراه با تیم جوان خود راهی مسابقات کردیم.  به هر حال ۷ تیم برتر آسیا در مسابقات انتخابی المپیک حضور داشتند و از بین این ۷ تیم فقط یک تیم سهمیه المپیک کسب می‌کرد. همچنین ۵ تیم حاضر در مسابقات می‌دانستند که قدرت مقابله با تیم ملی کره جنوبی ندارند و برای کسب تجربه در این مسابقات حضور یافتند و تیم ملی بانوان ما هم با این هدف در این رقابت‌ها شرکت کرد. ضمن تشکر از مربیان وطنی، به دنبال استفاده از مربیان بادانش بالا برای تیم بانوان هستیم.


   بیشتر بخوانید: داورزنی: کولاکوویچ تا المپیک می‌ماند/ ۲ تیم ملی والیبال تشکیل می‌دهیم


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار