تیم ملی هندبال ایران - قطر / کار سخت هندبالیست‌های ایرانی برای تکمیل موفقیت و صعود زود هنگام

تیم ملی هندبال کشورمان امروز در چهارمین دیدارش در رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا به مصاف قطر می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم ملی هندبال کشورمان باید امروز در دومین دیدارش در دور دوم رقابت‌های قهرمانی هندبال آسیا و انتخابی جام جهانی هندبال مصر از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف تیم ملی هندبال قطر برود. شاگردان علیرضا حبیبی موفق شدند شب گذشته در یکی از مهم‌ترین بازی‌های چند سال اخیر هندبال کشور مقابل تیم ملی هندبال کویت ، میزبان رقابت‌های قهرمانی آسیا با نتیجه ۲۸ - ۲۴ به پیروزی برسند تا گام محکمی برای جهانی شدن در هندبال بردارند.

هندبال ایران که از سال ۲۰۱۵ نتوانسته به رقابت‌های قهرمانی جهان برسد حالا امیدوار است با کسب این سهمیه در مسابقات امسال دوباره زمینه ساز موفقیت‌های آینده این رشته و از همه مهمتر توجه مسئولان ورزش کشور به آن شود، هندبال ایران پتانسیل بالایی دارد و همه به آن واقف هستند، اما در چند سال گذشته این رشته نتوانستم آن طور که شاید و باید عملکردی داشته باشد و بتواند مانند والیبال و بسکتبال در میان هواداران ورزش جا باز کند. البته این اتفاق دلایل مختلفی از جمله نبود ثبات در فدراسیون این رشته مخصوصا در چند سال گذشته دارد ، با این حال حضور مدیری جوان در راس امور این فدراسیون و سازماندهی و شکل‌گیری بسیاری از امور آن حالا توانسته بار دیگر جامعه هندبال را به درخشش و کسب افتخار دیگری امیدوار کند.

تیم ملی هندبال ایران - قطر / کار سخت هندبالیست‌های ایرانی برای تکمیل فرآیند صعود زود هنگام

حریف امروز ملی پوشان هندبال تیم قدرتمند قطر است ملی پوشان ایرانی در سال‌های گذشته موفق به کسب عنوان‌های زیادی در آسیا شده است، این در حالی است که  تنها مدال  هندبال ایران  در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴ که این مسابقات  به میزبانی بحرین در حال برگزاری بود به دست آمد،   تیم ملی هندبال ایران در آن سال موفق شد به مدال برنز این رقابت‌ها دست یابد و برای اولین بار سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کند.

ملی‌پوشان همچنین در بازی‌های آسیایی هم دو مدال دارند یکی از آن‌ها به بازی‌های آسیایی قطر در سال ۲۰۰۶ بازمی‌گردد یعنی جایی که هندبال ایران موفق شد برای نخستین بار به مدال برنز دست یابد، دومین مدال ایران، اما خوش رنگ‌تر بود و هندبالیست‌های ایرانی در مسابقاتی که به میزبانی چین برگزار شد و به مدال نقره این مسابقات دست یافتند تا آخرین مدال تاریخ هندبال ایران تا به اینجای کار را کسب کنند. تیم ملی هندبال قطر، اما در طرف مقابل وضعیت متفاوتی دارند آن‌ها در سال‌های گذشته با سرمایه گذاری‌های کلان در این رشته داشتند و با به کارگیری بازیکنان چند ملیتی در تیم ملی شان شرایط متفاوتی را برای خود رقم زدند.

تیم ملی هندبال قطر حتی در سال ۲۰۱۵ و در همان مسابقاتی که ایران برای نخستین بار در آن شرکت کرد موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی جهان شدند،   تیم ملی قطر به غیر از مدال نقره رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۵ در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم تاکنون سه مدال طلا،   ۲ مدال نقره و ۲ مدال برنز کسب کرده است و در زمره ۳ تیم  برتر رقابت‌های قهرمانی آسیا قرار دارد.

تیم ملی هندبال ایران - قطر / کار سخت هندبالیست‌های ایرانی برای تکمیل فرآیند صعود زود هنگام

قطری‌ها همچنین تنها یک دوره در رقابت‌های المپیک حاضر شدند و آن هم در سال ۲۰۱۶ بود که به عنوان هشتمی این رقابت‌ها رسیدند، قطر، اما در این دوره شرایط متفاوتی دارد آن‌ها اگرچه تیم قدرتمند و صاحب نامی هستند و در دور قبلی از رقابت‌های قهرمانی آسیا هم به عنوان نخست رسیدند، اما این روز‌ها بازیکنانی دارند که تقریباً پا به سن گذاشته هستند، قطری‌ها چندی پیش در رقابت‌های انتخابی المپیک و در نیمه نهایی آن مسابقات مغلوب تیم ملی بحرین شدند تا نتوانند به جمع دو تیم پایانی راه یابند و حتی کوچکترین امیدی برای کسب سهمیه المپیک را زنده نگه دارند.

عنابی پوشان قطعاً می‌کوشند تا در این مسابقات بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند و در این رشته همچنان در میان تیم‌های برتر باقی بمانند، به هر حال نباید فراموش کرد که هندبال در کشور‌های حاشیه خلیج فارس بسیار جایگاه بالایی دارد و در کشور‌های مانند بحرین و کویت ورزش اول آن‌ها محسوب می‌شود.

قطر، اما برای تیم ملی ایران خیلی نا آشنا نیست تیم ملی کشورمان پیش از رقابت‌های انتخابی المپیک و پیش از رقابت‌های قهرمانی آسیا با تیم ملی این کشور چند بازی دوستانه انجام داده است به هر صورت نمی‌توان خیلی راحت این بازی را به سود ملی‌پوشان ایرانی دانست و باید در نظر گرفت که قطعا با شرایط متفاوتی نسبت به سایر دیدار‌ها در این مسابقه حاضر می‌شود، زیرا آن‌ها هم شرایط برابری با تیم ملی کشورمان دارند و مانند هندبالیست‌های ایرانی در نخستین دیدارش آن موفق شدن برنده باشند و در صورتی که امروز هم بازی را ببرند همانند تیم ملی ایران می‌توانند صعودشان به دور نیمه نهایی و کسب سهمیه رقابت‌های جهانی را قطعی کند.

تیم ملی هندبال ایران - قطر / کار سخت هندبالیست‌های ایرانی برای تکمیل فرآیند صعود زود هنگام

تیم ملی هندبال کشورمان اگر امروز هم بازنده این بازی باشد چیزی از ارزش‌های آن کم نخواهد شد و قطعاً ملی‌پوشان توانایی آن را دارند تا با کسب نتیجه مناسب در آخرین دیدار ایشان در دور دوم گروهی رقابت‌های قهرمانی آسیا برابر پر افتخار‌ترین تیم قاره کهن یعنی کره جنوبی سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ مصر را بگیرند.

خوشبختانه علیرضا حبیبی همه بازیکنانش را برای دیدار امروز در اختیار دارد و حتی مصدومیت استکی که در بازی مقابل کویت کمی با ناراحتی روبه‌رو شد هم جدی نیست و می‌تواند تیم ملی را در رقابت حساس و مهم برابر قطر همراهی کند تیم ملی کشورمان اگر امروز برنده این بازی باشد می‌تواند خیلی زودتر سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را کسب کند آن‌ها در صورتی که به نتیجه تساوی و یا حتی شکست شانس، آن را دارند تا در آخرین دیدارشان برابر کره جنوبی نتیجه لازم را بگیرند تا هم در نیمه نهایی قهرمانی آسیا حاضر شوند و هم سهمیه رقابت‌های جهانی را بگیرند.  


بیشتر بخوانید:

حیدر پور: امیدوارم مقابل بحرین نتیجه لازم را کسب کنیم / بازیکنان شرایط خوبی دارند

تیم ملی هندبال ایران ۲۰ - بحرین ۲۲ / ملی پوشان هندبال راه سخت را انتخاب کردند

تیم ملی هندبال ایران ۲۸ - کویت ۲۴ / پیروزی دلچسب و ارزشمند برابر میزبان / هندبالیست‌ها یک گام به سهمیه جهانی نزدیک شدند


انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار