بیگلری در نطق میان دستور مطرح کرد؛

ضرورت شناسنامه دار و کنترل کردن فضای مجازی/ رسیدگی وزارت بهداشت به بومی گزینی

نماینده سقز خطاب به رئیس جمهور گفت: برای فضای مجازی تدبیری بیندیشید و آن را شناسنامه دار و کنترل کنید؛ وگرنه کشور، فرزندان و آینده آسیب جدی می‌بینند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگارن جوان، محسن بیگلری، نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور صحن علنی امروز با بیان اینکه دی ماه ۹۸ پر از حادثه و اندوه برای ما بود، گفت: ترور ناجوانمردانه سردار قلب‌ها حاج قاسم سلیمانی به دست تروریست‌های آمریکایی برایمان بسیار سخت بود، اما حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر این شهید و همراهانش به جهانیان ثابت کرد که ملت ایران همچنان پشت سر انقلاب و رهبری هستند؛ این مهم را خدمت ملت شریف و رهبری عزیز تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

او افزود: حادثه جان باختن هموطنان کرمانی در مراسم تشییع و به شهادت رسیدن تعدادی از هموطنان عزیزمان را در حادثه هواپیمای اوکراینی که تعدادی از آنها همشهریانم بودند، تسلیت می‌گویم.

بیگلری خطاب به مردم حوزه انتخابیه‌اش اظهار کرد: بابت اعتمادتان قدردان هستم که هشت سال بار سنگین امانت وکالتتان را در مجلس شورای اسلامی به دست حقیر سپردید. خدا را شاکرم وجدانم راحت است که در راه خدمتگزاری به شما هر آنچه در توانم بود، انجام دادم و کوتاهی نکردم. هر آنچه به نتیجه رسیده است یا در حال انجام شدن است، انجام وظیفه کردم که کم هم نیست. هر آنچه مطالبه به حق شما بوده و انجام نشده به شما اطمینان خاطر می‌دهم که تا حد توانم پیگیری کرده‌ام و بابت تأخیر آن پوزش می‌طلبم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا قبول دارید که عملکرد ضعیف تعدادی از دولت مردان باعث نارضایتی مردم شده است؟ چرا کاری کرده‌اند که مردم باوری به قول‌های دولتمردان و آمار‌های دولتی ندارند؟ مگر قرار نبود به ۶۰ میلیون نفر ایرانی در وهله اول کمک معیشتی پرداخت شود؟

او ادامه داد: بین مردم بیایید تا بدانید؛ از هر ۱۰ خانواده به ۷-۸ خانواده کمک معیشتی پرداخت نشده است و کسی هم جواب آنها را نمی‌دهد. با توجه به گرانی غیرکارشناسانه قیمت بنزین و کالا‌های اساسی، زندگی برای قشر متوسط به پایین بسیار سخت شده است. حداقل کمک معیشتی آن‌ها را پرداخت کنید. هرچند متأسفانه دولتمردان با زرنگی خاص تمام مشکلات کشور را در حیاط مجلس می‌اندازند.

بیگلری با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب فرمودند مجلس در رأس امور است، بیان کرد: امروز نمایندگان مجلس سیبل و هدف کم کاری دولت و مدیران شده‌اند. داستان جالبی است؛ هرجا کاری با پیگیری و فشار نمایندگان انجام می‌شود، می‌گویند کار دولت بوده است.

نماینده مردم سقز و بانه تصریح کرد: رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر رد بومی گزینی بیکاری جوانان، تورم، معیشت سخت مردم و تمام مشکلات جامعه را به ناحق به نمایندگان مجلس ربط می‌دهند. سرکشی مسئولان به روستا‌ها حداقل کار ممکن است.

او افزود: برای جلوگیری از حاشیه نشینی و معضلات آن، توجه به روستا‌ها به ویژه آسفالت کردن جاده‌ها، گاز و آب شرب رساندن، ایجاد شبکه فاضلاب، اتصال به شبکه اینترنت و اشتغال خانگی و توجه به کشاورزان، افزایش قیمت گندم و نهاده‌ها و محصولات کشاورزی و توجه به دامپروران لازم و ضروری است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به دولتمردان گفت: چند کار زیربنایی و اساسی انجام دهید و کاری کنید تا مهاجرت معکوس رخ دهد. بسیاری از مشکلات ما با سیاست حل می‌شود؛ آقای رئیس جمهور، وزیر ارتباطات و وزیر کشور، درست است همه ما می‌دانیم تخریب در انتخابات نشان از تفرقه است و به نظر کارشناسان تخریب به معنای باخت است، اما برای دفاع از حقوق شهروندی با آداب و اخلاق ایرانی- اسلامی برای فضای مجازی تدبیری بیندیشید و آن را شناسنامه دار و کنترل کنید؛ وگرنه کشور، فرزندان و آینده آسیب جدی می‌بینند.

بیگلری با بیان اینکه فضای مجازی امروز پایگاه اجیر شدگانی شده است که با تخریب، تهمت و دروغ ناامیدی و یأس را در جامعه ترویج می‌دهند، اظهار کرد: این فضا با توجه به نبود ساز و کار مشخص، تریبونی برای بدخواهان نظام انقلاب و مسئولان شده است.

او خطاب به مردم سقز و بانه بیان کرد: خدای بزرگ را شاکرم که در این مدت با تمام سختی‌ها، مشکلات اقتصادی و سختی وکالتم، شاهد به سرانجام رساندن پروژه‌های زیادی در سقز و بانه بودیم. از تمام مسئولین شهرستانی و استانی و کشوری که بنده را یاری نمودند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش! امروز شاهدیم طرح رتبه بندی معلمان شامل بازنشستگان نشده است؛ حتما لازم است که تأکید کنید این عزیزان از این موضوع بهره‌مند شوند. امیدوارم رئیس جمهور محترم حتما برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان چاره‌ای بیندیشد.

او در ادامه به وزیر بهداشت و درمان گفت: رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر رد بومی گزینی کاملا به ضرر مناطق محروم است؛ زیرا غیربومی‌ها حق بومی‌ها را پایمال می‌کنند و از همان روز‌های اول به فکر انتقالی هستند. برای بیمارستان سقز و تویسرکان و چندین شهر دیگر مشکل جدی داریم. با توجه به تصویب فوریت طرح در صحن علنی در آبان ۹۸ تقاضا داریم در به کارگیری افراد پذیرفته شده غیربومی تأخیر بیفتد و حق متقاضیان سقزی ضایع نشود.

نماینده مردم سقز و بانه همچنین به چند نمونه از فعالیت‌های خود مانند اتمام بیمارستان ۲۳۵ تخت خوابی سقز، بیمارستان ۹۶ تخت خوابی رازی بانه، درمانگاه تأمین اجتماعی بانه و احداث چند سد، احداث تنها کنارگذر در غرب کشور و تصفیه خانه، گازرسانی ۹۰ درصدی به روستا‌ها و مورد بهره برداری قرار دادن تجهیزات پزشکی در شهرستان‌ها در طول دوره نمایندگی و به راه اندازی عملیات ساخت راه میاندوآب به سقز و فرودگاه سقز در سال آینده اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار