معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان بر لزوم تامین هزینه سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم روستایی در استان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عزیز الله آروین معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌ و پرورش خوزستان گفت: ۲۲ هزار و ۵۲۱ دانش‌آموز در مناطق روستایی و کم برخوردار خوزستان به تأمین هزینه سرویس رفت‌وآمد نیاز دارند و درصورتی‌که هزینه سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم تأمین نشود زمینه ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل آن‌ها فراهم می‌شود.

او افزود: ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار درمجموع برای تأمین هزینه سرویس دانش‌آموزان مناطق محروم موردنیاز است همچنین یک هزار و ۱۳۱ وسیله نقلیه برای رفت‌وآمد این تعداد دانش‌آموز باید فراهم شود.

آوین بیان داشت: با توجه به اینکه آموزش‌وپرورش توانایی تأمین این میزان اعتبار را ندارد ۵ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز از این تعداد که شرایط حساس‌تر و سخت‌تری برای رفت‌وآمد به مدرسه را دارند برای در اختیار داشتن سرویس مشخص‌شده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش خوزستان با بیان اینکه مبلغ ۶۴ میلیارد دیگر نیز باید در استان تأمین شود تا از ترک تحصیل دانش‌آموزان زیادی جلوگیری به عمل آید تصریح کرد: این تعداد دانش‌آموز به ۳۱۱ سرویس مدرسه و ۸۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند که از این میزان اعتبار ۲۰ میلیارد ریال را وزارت آموزش‌ و پرورش پرداخت کرده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.