ضرورت شناسایی و رفع مشکات کودکان بازمانده از تحصیل

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری، بر ضرورت شناسایی و رفع مشکات کودکان بازمانده از تحصیل تأکید کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست شورای آموزش و پرورش بر ضرورت شناسایی و رفع مشکات کودکان بازمانده از تحصیل تأکید کرد و گفت: با تشکیل کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های مربوطه فرآیند شناسایی و رفع مشکلات این کودکان قوت بیشتری به خود می‌گیرد.

او با اشاره به وجود ۹۰۱ کودک بازمانده از تحصیل در استان افزود: تا کنون نیمی از این کودکان شناسایی شده اند و مابقی به دلایل متعددی هنوز شناسایی نشده اند که این موضوع می‌طلبد کمیته ویژه‌ای برای آن تشکیل شود.

مردانی به ابراز نارضایتی فرهنگیان استان در خصوص نحوه رتبه بندی معلمان اشاره و اضافه کرد: این مطالبه فرهنگیان استان با مکاتباتی با وزارت آموزش و پرورش به اطلاع مسئولان مربوطه رسانده می‌شود.

او همچنین با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس ادامه داد: مهمترین این برنامه‌ها طرح یاریگران زندگی است که تا کنون عملکرد موفقی داشته است.

مردانی اولویت برنامه‌های فرهنگی در مدارس را پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: تنها راهی که می‌توان در بحث مبارزه و مقابله با اعتیاد به کار گرفت مباحث فرهنگی برای پیشگیری، آگاهی و اطلاع رسانی در جامعه است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.