کارشناس هواشناسی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استمرار بارش برف و باران تا هفته آینده در کشور/ سامانه بارشی وارد استان تهران می‌شود

نقشینه گفت:طبق نقشه‌های هواشناسی برای کل کشور از امروز تا یکشنبه ناپایداری به شکل برف و باران پیش بینی می شود.

بارشامین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی از امشب تا یکشنبه هفته آینده با گذر امواج تراز میانی جو برای کل کشور ناپایداری به شکل بارش برف و باران خواهیم داشت.

او از استمرار بارندگی طی یک هفته آینده در کشور خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت آینده با فعالیت سامانه بارشی ابتدا در غرب برای استان‌های لرستان، کرمانشاه، همدان، جنوب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و مناطقی از اصفهان بارش برف و باران آغاز خواهد شد و به تدریج بارش‌های پراکنده به شمال دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی، جنوب استان کرمان و شمال هرمزگان می‌رسد.

نقشینه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت خواهد شد، بیان کرد: بر این اساس گستره بارش به مناطق جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های البرز کشیده می‌شود ضمن آنکه روز پنجشنبه سامانه بارشی مناطق جنوبی و شرقی کشور را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: اواخر وقت روز چهارشنبه و پنجشنبه شب سامانه بارشی از نوار شرقی کشور خارج می‌شود و روز پنجشنبه برای اکثر مناطق کشور آسمان ابری گاهی با بارش خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه طی دو روز آینده بارش در شرق و جنوب شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود، اظهار کرد: روز جمعه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب شاهد بارش در شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و دامنه‌های البرز غربی و مرکزی خواهیم بود و روز شنبه در اکثر مناطق کشور بارش تداوم می‌یابد.

نقشینه از کاهش محسوس دما طی روز جمعه در نیمه شمالی کشور خبر داد و گفت: امشب خلیج فارس، روز پنجشنبه شرق خلیج فارس و دریای عمان و روز جمعه غرب دریای خزر مواج خواهد شد.

تشدید یخبندان با کاهش محسوس دما طی روز شنبه در تهران

 
این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران گفت: امشب با ورود سامانه بارشی به تهران شاهد بارش پراکنده برف گاهی باران خواهیم بود و فردا در برخی ساعات بارش برف و باران در تهران رخ می‌دهد.

او افزود: از چهارشنبه شب تا پنجشنبه با تقویت شرایط بارش در اکثر نواحی استان به ویژه نواحی مرکزی و شمالی بارندگی عمدتا به شکل برف رخ خواهد داد و طی روز‌های جمعه و شنبه با عبور متناوب موج بارشی از استان در برخی ساعات انتظار بارش برف و باران را داریم.

نقشینه نسبت به لغزندگی معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی هشدار داد و گفت: با توجه به بارش برف و باران در نواحی مرکزی، شمالی استان کاهش دید، لغزندگی معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی در نواحی کوهستانی همراه با کولاک برف و اختلال در تردد معابر و جاده‌ها پیش بینی می‌شود که بدین ترتیب به افراد توصیه می‌شود خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی تجهیز کنند.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی روز شنبه با کاهش محسوس دما اثر یخبندان در تهران تشدید می‌شود.

او در پایان بیشینه امروز و فردای دمای مهرآباد را ۵ درجه سانتیگراد و شمیرانات را ۴ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: روز چهارشنبه کمینه دمای مهرآباد به یک درجه زیر صفر و شمیرانات ۴ درجه زیر صفر می‌رسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار