مدیرکل کمیته امداد استان سمنان مطرح کرد؛

جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در استان

محسن مسعودیان راد از جمع‌آوری ۱۳ میلیارد تومان زکات در استان سمنان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، محسن مسعودیان راد مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در جلسه مشترک با رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رؤسای ادارات این سازمان و کمیته امداد با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳ میلیارد تومان زکات در استان جمع‌آوری‌شده است، گفت: در صورتی ارزش زکات چندین برابر خواهد شد که این دستور دینی و قرآنی منتهی به ایجاد اشتغال شود.

او بابیان اینکه یکی از راه‌های ایجاد اشتغال فراهم کردن زیرساخت‌هایی نظیر تولید میوه خشک است، افزود: طی سال جاری ۲۰۰ تن سیب در قالب زکات مستحبی به‌جای مصرف مستقیم به کارگاه‌های میوه خشک‌کنی منتقل و باعث ایجاد اشتغال شدند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان ضمن بیان اینکه با همکاری جهاد کشاورزی سمنان رتبه سوم جمع‌آوری زکات را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: این زکات برکاتی بسیایر نیز به دنبال داشته است که محرومیت‌زدایی، کمک به تولید و اشتغال بخشی از آن را شامل می‌شود.

مسعودیان راد بابیان اینکه در خصوص زکات می‌بایست ظرفیت سنجی صورت گیرد، در ادامه تصریح کرد: بر این اساس می‌بایست ظرفیت هر شهرستان در امر زکات احصا شود تا بتوان در این حوزه برنامه‌ریزی بهتری انجام داد.

او بابیان اینکه فقرزدایی مهم‌ترین هدف جمع‌آوری و پرداخت زکات است، افزود: قرآن نیز زکات را بخشی از نظام اقتصادی می‌داند و از آن به عنوان عنصری برای تحقق عدالت اجتماعی یاد می‌کند که می‌بایست این مهم نیز برای استان سمنان محقق شود.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار