پیش بینی بارش برف و باران در استان کرمانشاه

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با فعالیت سامانه بارشی مستقر بر جو منطقه، هوای استان طی امروز و فردا نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، بارش برف و باران و احتمالاً رعدوبرق خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه  در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،گفت: با فعالیت سامانه بارشی مستقر بر جو منطقه، هوای استان طی امروز و فردا نیمه ابری تا ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد، بارش برف و باران و احتمالاً رعدوبرق خواهد بود.

او گفت:  بارش كه بخصوص از فردا بعدازظهر تا صبح پنج شنبه و در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان شدت بیشتری داشته؛ با آبگرفتگی معابر عمومی، ايجاد رواناب، در برخي نقاط با احتمال سيلاب هاي محلي نيز همراه مي گردد.

خسروی گفت: بارش برف در گردنه ها، جاده های کوهستانی، نواحي سردسير و بتدريج در نواحي معتدل موجب کاهش دید، لغزندگي و اختلال در تردد خواهد شد.

به گفته مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه در روز پنج شنبه تشکیل مه و بارش های پراکنده و موقت در پاره ای نقاط مهمترین پدیده های جوی خواهند بود.

او گفت: به دنبال این وضعیت از اواسط روز جمعه تا بعدازظهر روز شنبه، گذر سامانه ای بارشی قوی از جو منطقه، سبب بارش برف در اغلب نقاط استان خواهد شد.

او افزود: با خروج این سامانه از جو منطقه، در روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش شدید دمای هوا (بخصوص دمای شبانه)، یخبندان و تشکیل مه مهمترین پدیده های جوی برای سطح استان پیش بینی می شوند.

 او با اشاره به آمار بارندگی سال زراعی جاری استان کرمانشاه تا امروز گفت: بیشترین بارش استان کرمانشاه به ماهیدشت با بارندگی ۲۳۴ میلیمتر اختصاص دارد وکمترین بارش استانسومار ۷۷ میلیمتر است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار