پرداخت تسهیلات کارآفرینی به تعاونی‌های حوزه جوانان در کرمانشاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از پرداخت تسهیلات کارآفرینی به تعاونی‌های حوزه جوانان در کرمانشاه خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از پرداخت ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به جوانان کرمانشاهی خبرداد و گفت : این رقم تسهیلات که از ابتدای امسال پرداخت شده زمینه اشتغال ۴۹ جوان را در حوزه دامداری فراهم کرده است.

او به انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت ورزش وجوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حمایت از تعاونی‌های حوزه جوانان اشاره کرد و گفت : در استان کرمانشاه اجرای این طرح در دستورکار قرار گرفته تا بتوانیم با حمایت از این تعاونی‌ها گامی در راستای کارآفرین کردن آن‌ها برداریم.

او افزایش تعداد سمن‌های استان به ۸۱ سمن، اجرای مستمر سه شنبه‌های جوانی، پیشرفت ۸۵ درصدی خانه جوان و اجرای ۲۵ برنامه ملی و مذهبی را از اقدامات سه ماه اخیر حوزه جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان اعلام کرد.

 مهدی فتاحیان معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برنامه ارائه آموزش‌های منتهی به ایجاد اشتغال حوزه کسب و کار‌های مجازی در استان خبر داد و گفت: در این راستا آموزش هزار نفر از جوانان کرمانشاهی را در دستورکار قرار داده‌ایم که طی یازده ماه آموزش می‌بینند و وارد بازار کار در حوزه فضای مجازی خواهند شد.

او گفت: میزان اعتباری که برای انجام این آموزش‌ها در نظر گرفته‌ایم، نزدیک به ۶۰۰ میلیون تومان خواهد بود و مجری ارائه آموزش‌ها نیز انجمن سینمای جوان و نظام صنفی رایانه‌ای استان هستند.

افشین آزادی رئیس حوزه هنری کرمانشاه به اهمیت کسب و کار‌های حوزه فضای مجازی در دنیای کنونی اشاره کرد و گفت: برای اینکه در آینده بتوانیم از این حوزه اشتغالزایی خوبی داشته باشیم، باید آموزش‌های فضای مجازی را از مدارس و دانشگاه‌ها شروع کنیم.

او افزود: اگر آموزش بنیادین رسانه و فضای مجازی را در دانشگاه داشته باشیم، نوجوانان و جوانان ما هم با راه‌های اقتصادی شدن و کسب درآمد از این حوزه‌ها آشنا می‌شوند.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه به همسایگی کرمانشاه با بخشی از منطقه اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: تاکنون به رونق گردشگری استان به شکل استفاده از فضای مجازی و نرم افزار‌ها برای جذب گردشگران اقلیم توجه نکرده‌ایم که به نظر می‌رسد باید آن را در دستورکار قرار دهیم.

او گفت: همچنین در کرمانشاه ظرفیت خوبی برای انجام کار‌های انیمیشن داریم، اما متاسفانه تجهیزات و استودیو تخصصی برای انجام این کار نداریم.

کامران رضایی رئیس انجمن سینمای جوان استان به انتقاد از صداوسیمای کرمانشاه درعدم توجه به ظرفیت‌های حوزه فضای مجازی و ساخت فیلم و انیمیشن توسط جوانان استان پرداخت و گفت: هرچند که ظرفیت‌های زیادی در این حوزه داریم، اما شبکه زاگرس توجه چندانی به این ظرفیت‌ها نمی‌کند.

او از ساخت یک سریال انیمیشن توسط تعدادی از جوانان فعال حوزه مجازی کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه ساخت این انیمیشن که درحال انجام است، برای ۲۵ نفر ایجاد اشتغال کرده است .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار