عربستان صعودی همراه با رژیم صهیونیستی در توقیف اجساد شهدای فلسطینی

عربستان سعودی، در توقیف اجساد شهدای فلسطینی، از رژیم صهیونیستی پیشی گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از جنایت‌هایی که گمان می‌رود رژیم اسرائیل با تکیه به غرب - که همواره شعار عدالت، حقوق بشر و کرامت انسانی را سر می‌دهد مرتکب شده است، جنایت توقیف اجساد شهدای فلسطینی است که نمی‌توان توصیفی جز وحشیانه و وقیح برای آن به کار برد.

این رژیم جنایتکار، همچنان در مقبره‌های خود و در سردخانه هایش، ۳۰۴ جسد را در توقیف خود دارد که برخی از آن‌ها متعلق به ده‌ها سال پیش است. در سال ۲۰۱۰، مقامات رژیم اشغالگر صهیونیست، جسد شهید مشهور العاروری را پس از ۳۴ سال توقیف، آزاد کردند. یک سال بعد، جسد شهید حافظ ابوزنط که دوست شهید العاروری بود، پس از ۳۵ سال توقیف، آزاد شد.

گمان می‌رود که این جنایت فجیع علیه انسانیت، کاملاً "اسرائیلی" بود، زیرا هیچ نظام یا رژیمی در جهان وجود ندارد که بتواند چنین جنایتی را مرتکب شود، بدون آنکه پیامد‌های قانونی آن را متحمل شود. اما به نظر می‌رسد که افشاگری دو فعال سعودی درباره اقدام رژیم‌های سعودی و اسرائیل، در ارتکاب این جنایت، انحصاری بودن این جنایت را برای اسرائیل شکست.

در عربستان سعودی این جنایت به شکل فجیع‌تر و وحشیانه‌تر و از چند دهه قبل اتفاق افتاده است، بدون اینکه عامل آن کمترین ترسی از مجازات یا حتی سرزنش داشته باشد.

علت آن هم تکیه به دلار‌های نفتی است که صدای منادیان آزادی و انسانیت را در غرب دروغگو خفه کرده است. چند روز پیش، یک فعال مردمی از اهالی منطقه القطیف عربستان فاش کرد که رژیم سعودی، اجساد ۹۷ نفر از کسانی را که با ابزار‌های نظامی ترور کرده، یا کسانی را که در وسط زندان‌ها جان باختند یا در نتیجه قطع سرشان با شمشیر اعدام شدند، توقیف کرده است.

بدین شکل، این اجساد که بر اساس قوانین بین المللی و حقوق بشر و تعالیم دینی باید دفن می‌شدند، هتک حرمت شدند. فعالان درباره اینکه کدام یک از این دو رژیم یعنی رژیم اسرائیل یا رژیم سعودی در جهان در زمینه توقیف اجساد شهدا اول هستند و از این اجساد برای مجازات و اعمال فشار بر خانواده هایشان استفاده می‌کنند، اختلاف نظر دارند.

جنایت وحشیانه‌ای که اسرائیل و عربستان در اعمال فشار بر خانواده‌ها و محروم کردن آنان از حقوق اساسی بشر در اکرام میت و کفن و دفن آن و برگزاری مراسم ختم برای کاسته شدن از درد و مصیبت شان، مرتکب می‌شوند، به وضوح از ترس رژیم‌های عربستان و سعودی از شهدا چه در زمان زنده بودن آنان و چه پس از مرگ آنان پرده بر می‌دارد.

منابع وابسته به فعالان سعودی فاش کردند که برخی از زندانیان بر اثر شکنجه از دهه شصت قرن گذشته جان باخته اند، ولی جای اجساد آنان هنوز مشخص نیست، و جز مقامات سعودی که جان این زندانیان را در سلول‌های تاریک گرفته اند، کسی نمی‌داند که اجساد آن‌ها کجاست.

از جمله این شهدا، شهید عبدالرؤوف بن الشیخ حسن الخنیزی در سال ۱۹۶۱، شهید عبدالمجید الشماسی در سال ۱۹۶۸، شهید حسن بن العلامه الشیخ فرج العمران در سال ۱۹۷۰، شهید عبدالواحد العبد الجبار در سال ۱۹۷۰، شهید حسن صالح الجشی در سال ۱۹۷۳، شهید محمد الحایک در سال ۱۹۹۷، و دیگر شهدایی است که با شمشیر اعدام شدند.

از دیگر شهیدان، شهید خالد عبدالحمید العلق در سال ۱۹۸۸، شهید أزهر علی الحجاج در سال ۱۹۸۸، علی عبدالله الخاتم در سال ۱۹۸۸، محمد علی القروص در سال ۱۹۸۸، صادق عبدالکریم مال الله در سال ۱۹۹۲ است.

حال اگر کسانی باشند که جنایت رژیم اسرائیل را در توقیف اجساد شهدای فلسطینی برای استفاده از آنان در مبادله اسرا و جنازه‌های نظامیان صهیونیست در نزد گروه‌های مقاومت فلسطینی توجیه کنند؛ این سوال وجود دارد که توجیه مقامات سعودی برای توقیف اجساد شهدا از اهالی القطیف والاحساء و دیگر مناطق عربستان چیست؟!

آیا عربستان سعودی، رکورد رژیم اسرائیل را در جنایت توقیف اجساد شهدا نشکسته است؟

آیا این جنایت‌های فجیع، از دروغ و نفاق غرب و درصدر آن آمریکا که مدعی عدالت و کرامت انسانی و حقوق بشر است، پرده برنمی دارد؟! درحالیکه یک بار تحت فشار لابی‌های صهیونیست و بار دیگر تحت فشار دلار‌های نفتی، چشمانش را بر روی همه این جنایت‌های فجیع بسته است.

منبع: العالم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.