مربی ایتالیایی شهر‌خودرو:

ایران امن است، چرا باید بترسم؟

استفانو کاسین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از حضور در این کشور هراسی ندارد، می‌گوید: «ترس؟ چرا باید بترسم. برای من کشور‌های دیگری وجود دارد که به‌نظرم ناامن هستند.

ایران امن است، چرا باید بترسم؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، استفانو کاسین، تازه‌ترین مربی خارجی است که حضور در فوتبال ایران را تجربه می‌کند. این مربی ایتالیایی-کانادایی که در مونترال کانادا متولد شده و در دوران فوتبالش به‌عنوان یک وینگر بازی می‌کرده حالا در ۵۱ سالگی راهی مشهد شده تا به‌عنوان کمک مربی به شهر‌خودرو کمک کند. کاسین تجربه حضور در نقاط مختلف دنیا چه به‌عنوان بازیکن و چه به‌عنوان مربی را دارد و کارنامه جالب و پر‌ماجرایی در این مدت داشته است.

حالا او به کشوری آمده که براساس ادعای برخی رسانه‌ها ناامن است، اما خودش چنین اعتقادی ندارد و در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از حضور در این کشور هراسی ندارد، می‌گوید: «ترس؟ چرا باید بترسم. برای من کشور‌های دیگری وجود دارد که به‌نظرم ناامن هستند. چند وقت پیش یک پیشنهاد از تیمی در بغداد داشتم که آن را رد کردم چراکه شرایط آنجا اصلا مساعد نبود و هر روز یک بمب‌گذار انتحاری خودش را در آنجا منفجر می‌کرد. حتی به‌تازگی پیشنهادی از لیبی را هم رد کردم. در‌مورد ایران چنین مشکلی وجود ندارد و قرار نیست نگران باشم.»

پایان زودهنگام دوران بازی

کاسین هیچ‌گاه بازیکن مشهوری نبود و بازی در سطح اول لیگ‌های اروپایی را تجربه نکرد. او فوتبالش را در فرانسه آغاز کرد و سپس در سوئیس و حتی در جزیره‌ای دور‌افتاده در دریای کارائیب هم بازی کرد تا درنهایت به این نتیجه رسید که بهتر است از همان دوران جوانی و پیش از ۳۰ سالگی، فوتبال بازی کردن را کنار بگذارد و به مربیگری روی بیاورد. او به مدت ۷ سال در فرانسه و ایتالیا به کار در تیم‌های پایه مشغول بود و توانست موفقیت‌های خوب و چندین جام نیز کسب کند. در سال ۲۰۰۳ فدراسیون فوتبال کامرون تصمیم گرفت او را برای یک دوره کلاس آموزشی مربیان این کشور و همچنین تمرین دادن به تیم‌های زیر ۱۷ و زیر ۲۰ سال دعوت کند و کاسین راهی آفریقا شد. او اعتقاد داشت که این کشور در‌صورتی‌که یک برنامه خوب و هدفمند برای پرورش بازیکنان داشته باشد می‌تواند استعداد‌های خوبی را برای آینده تربیت کند.

پس از سه سال حضور در این کشور او به‌دنبال چالشی جدید بود و سرانجام به‌عنوان مدیر فنی تیم‌ملی کنگو انتخاب شد. او علاوه‌بر تیم بزرگسالان، مسئولیت تیم‌های پایه این کشور را نیز برعهده داشت. در همان سال تیم زیر ۲۰ سال کنگو، قهرمان آفریقا شد و جواز حضور در جام‌جهانی کانادا را گرفت. اگر چه حضور او در فوتبال این کشور موفق بود، اما در اوایل سال ۲۰۰۸ به‌دلیل عدم پرداخت دستمزدش قرارداد خود را فسخ کرد. در همان سال کاسین، راهی بلغارستان شد تا با قراردادی ۶ ماهه هدایت باتف پولوودیف را برعهده بگیرد، اما حضورش در این کشور نیز خیلی طولانی نبود و چند ماه بعد از سمتش برکنار شد.

او که در دوران مربیگری‌اش بیشتر به‌عنوان دستیار در تیم‌های مختلف کار کرده در سال‌های اخیر حضور در کشورهایی، چون لیبی، عربستان، امارات، انگلیس، آفریقای‌جنوبی و حتی فلسطین را هم تجربه کرده و حالا ماجراجویی‌اش را در کشوری جدید در خاورمیانه آغاز کرده است.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار