معاون صنایع‌دستی استان:

پرداخت ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات مشاغل خانگی در بخش صنایع‌دستی خراسان شمالی

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال  تا کنون ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بخش مشاغل خانگی به هنرمندان صنایع‌دستی استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی عابدی معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: این میزان تسهیلات برای ۹۵ پرونده هنرمندان صنایع‌دستی استان پرداخت شده است.

عابدی افزود: هم‌اکنون ۶۱ رشته صنایع‌دستی در استان خراسان شمالی فعال است و بیش از ۱۵ هزار صنعتگر و هنرمند درزمینهٔ تولید این صنایع فعالیت می‌کنند.

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی اظهار کرد: آموزش مستمر، پرداخت تسهیلات و حمایت به‌منظور فرصت‌یابی حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف، ۳ راهکار مهم برای حفظ و توسعه هنر‌های سنتی است.

عابدی با بیان اینکه صنایع‌دستی ریشه‌های عمیق و استوار در فرهنگ غنی و باور‌های ملی مذهبی مردم مناطق مختلف استان دارد، گفت: فرش دوروی ترکمن، گلیم و جاجیم، چاروق و... ازجمله صنایع‌دستی استان است که شهرت ملی و جهانی دارد.

او افزود: صنایع‌دستی خراسان شمالی با توجه به حضور قومیت‌های مختلف کرد، ترک، ترکمن، تات و فارس در این استان تنوع چشمگیری دارد و امسال صادرات صنایع‌دستی استان به ۱۰ هزار دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.