چند پیشنهاد جذاب فرهنگی برای آخر هفته بهمنی/ از تماشای «زیر پلک ماه» تا سفری هیجان‌انگیز به «لالون»

تعطیلات همیشه فرصتی برای بودن کنار خانواده و دوستان است و در این میان تفریحات فرهنگی می‌تواند تجربه خوبی را رقم بزند.

چند پیشنهاد جذاب فرهنگی برای آخر هفته بهمن ماه/ از تماشای «زیر پلک ماه» تا سفری هیجان‌انگیز به «لالون»به گزارش خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، تهرانی‌ها با زندگی در کلانشهری صنعتی و پر از آلودگی، تعطیلات آخر هفته را فرصت مناسبی برای رهایی از دغدغه‌ها و خستگی‌های یک هفته کاری می‌دانند. دغدغه‌هایی که ضروری است تا برای فراموشی از آن‌ها به گشت و گذار رفت. فرقی نمی‌کند مناطق تفریحی و گردشی باشد و یا مناطق تاریخی. بستگی به شخصیت و روحیات انسان‌ها دارد که چه نوع تفریحی را برای آخر هفته خود انتخاب کنند. در این گزارش پیشنهاد‌های گوناگونی از تماشای تلویزیون گرفته تا سفر به دل طبیعت را برای اینکه هرچند لحظه‌ای کوتاه، اما خوش در کنار خانواده خود ثبت کنید، معرفی می‌کنیم. خواندن این گزارش را از دست ندهید.

فیلم تلویزیونی هفته

فیلم سینمایی «سرزمین خورشید» کاری از احمدرضا درویش، جمعه ۴ بهمن ماه ساعت ۱۴:۳۰ به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

این فیلم نمایشی از محاصره یک بیمارستان توسط نیرو‌های عراقی در خرمشهر است که در این بین با دستور محمد جهان آرا، پزشکان و مجروحان از بیمارستان خارج می‌شوند. اما این خروج به مرگ و اسارت عده زیادی از آن‌ها می‌انجامد. اما ماجرای این فیلم درباره نجات سرنشینان آمبولانس و عراقی اسیری است که...

چند پیشنهاد جذاب فرهنگی برای آخر هفته بهمن ماه/ از تماشای «زیر پلک ماه» تا سفری هیجان‌انگیز به «لالون»

بازیگرانی مانند مرحوم خسرو شکیبایی، گلچهره سجادیه، سعید پورصمیمی، محمود پاک نیت، محمدرضا مشاک زاده و محسن زهتاب در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند.

سینمایی سرزمین خورشید محصول سال ۱۳۷۵ است که جوایزی مانند سیمرغ‌های بلورین نقش اول زن و بهترین جلوه‌های ویژه را نصیب خود کرده است.

فیلم سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «زیرنظر» فیلمی کمدی به کارگردانی مجید صالحی و نویسندگی ابوالفضل کاهانی است که این روز‌ها در سینما‌های کشور در حال اکران است.

چند پیشنهاد جذاب فرهنگی برای آخر هفته بهمن ماه/ از تماشای «زیر پلک ماه» تا سفری هیجان‌انگیز به «لالون»

در این فیلم بازیگرانی همچون رضا عطاران، امیر جعفری، مهران احمدی، سروش جمشیدی، علی استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی، علی صالحی، سامیه لک، مصطفی راد، عباس جمشیدی و آزاده صمدی هنرنمایی می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: خانم ها! آقایان! مراقب باشید؛ همه جا «زیر نظر» است!

تئاتر هفته

نمایش «زیر پلک ماه» از نیمه دوم دی ماه در تالار محراب میزبان علاقه مندان به این هنر است. در این تئاتر بازیگرانی همچون پریسا سلمانی، هادی رضایی، فاطمه زمانی و مرجان زاغریان هنرنمایی کرده اند.

چند پیشنهاد جذاب فرهنگی برای آخر هفته بهمن ماه/ از تماشای «زیر پلک ماه» تا سفری هیجان‌انگیز به «لالون»

این نمایش به نویسندگی عدالت فرزانه و کارگردانی مجید یاراحمدی و نازنین پاشا، تا ۱۶ بهمن در ساعت ۱۸ به روی صحنه می‌رود.

زیر پلک ماه، روایت عشق و خاک و خون، داستان غسالخانه‌ای در جنوب کشور است و جایگاه زنان در هشت سال دفاع مقدس را به نمایش می گذارد.

گالری گردی در آخر هفته

گالری هما این روز‌ها میزبان نمایش آثار امیر فرهاد از هنرمندان تجسمی کشور است. این گالری که از ۲۷ دی ماه کار خود را آغاز کرده است، تا ۸ بهمن ماه میزبان علاقه مندان به این هنر است.

شایان ذکر است که این نمایشگاه، همه روزه پذیرای شهروندان تهرانی است.

گشت و گذار در پایان هفته

تنگه و آبشار لالون یکی از زیبایی‌ها و مناطقی است که می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر یک روزه در روز‌های پایانی آخر هفته در تهران باشد. این منطقه زیبا و رویایی در ۱۲ کیلومتری فشم قرار گرفته و دارای محیطی سرسبز است و در سرتاسر این منطقه، چشمه‌های زیادی وجود دارد.

چند پیشنهاد جذاب فرهنگی برای آخر هفته بهمن ماه/ از تماشای «زیر پلک ماه» تا سفری هیجان‌انگیز به «لالون»

نام این روستا و تنگه به دلیل وجود لاله‌های فراوان در این منطقه است که با گذشت زمان از لاله گون به لالون تغییر پیدا کرده است. برای رفتن به روستای لالون باید از مسیر فشم به گرمابدر رفت و بعد از طی چند کیلومتر، جاده‌ای آسفالت را در پیش گرفته و مسیر را تا روستای لالون ادامه داد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.