پرداخت هزینه چند صد هزار دلاری از سوی دولت آلمان برای زنده نگه‌داشتن ویندوز ۷

دولت آلمان نیاز دارد تا با پرداخت مبلغ ۸۸۷۰۰۰ دلار به شرکت مایکروسافت از بروزرسانی ویندوز ۷ بهره‌مند شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، زمستان سال پیش شرکت مایکروسافت اعلام کرد که در تاریخ ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۰، پایان زندگی ویندوز ۷ خواهد بود. این یعنی شرکت از تاریخ ذکر شده به بعد دیگر هیچ‌گونه بروزرسانی، به صورت عمومی، برای سیستم عامل ویندوز ۷ منتشر نخواهد کرد، حتی اگر سیستم به پشتیبانی امنیتی نیاز داشته باشد. پس از انتشار این خبر تمامی کاربران یک سال زمان داشتند تا سیستم عامل خود را به ویندوز ۱۰ تغییر دهند، اما دولت آلمان نتوانست تا در زمان مناسب این ارتقا را انجام دهد. بر اساس گزارش‌ها یک روزنامه آلمانی، سازمان فدرال آلمان حدودا ۳۳۰۰۰ رایانه دارد که هنوز از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند، به همین دلیل نیاز دارند تا با پرداخت مبلغ ۸۸۷۰۰۰ دلار به شرکت مایکروسافت از بروزرسانی‌های امنیتی برخوردار شوند.لازم به ذکر است که شرکت مایکروسافت قابلیت خرید بروزرسانی‌های امنیتی را برای شرکت‌های خصوصی، مجموعه‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی فراهم ساخته است، اما این عمل هزینه بسیار بالایی دارد.

هزینه بروزرسانی هر دستگاه چقدر است؟

از آن جایی که سیستم عامل مورد نظر منسوخ شده است، شرکت مایکروسافت مبلغ ۵۰ دلار، بابت هر دستگاه رایانه که در سازمان وجود دارد، دریافت می‌کند. این مبلغ صرفا برای سال اول پس از منسوخ شدن است. گفته می‌شود که هزینه مذکور با گذشت هر سال افزایش می‌یابد. حالا به دلیل وجود هزاران دستگاه در سازمان فدرال آلمان، این مبلغ به میزان چشم‌گیری بالا است.

پرداخت هزینه بسیار بالا از سوی دلت آلمان به شرکت مایکروسافت

لازم به ذکر است که کنترل کردن هزاران دستگاه بسیار سخت است. ویروس‌ها، بروزرسانی نرم‌افزارها، مشکلات سخت‌افزاری و هزاران مسئله دیگر از مشکلاتی است که سرپرست بخش فنی باید با آن‌ها سر و کله بزند، و زمانی که یک سیستم عامل منسوخ می‌شود اجرای بروزرسانی‌های امنیتی مهم‌تر از قبل می‌شود. مخصوصا زمانی که یک اورگان مهم و دولتی از این مشکلات برخوردار است. بهترین راه حل این سازمان دولتی تغییر سیستم عامل به ویندوز ۱۰ است، در غیر این صورت نه تنها سالانه مبلغ زیادی باید از سوی این سازمان پرداخت شود، بلکه خطرات امنیتی به شدت افزایش می‌یابد بخصوص در دوره‌ای که تعداد حملات سایبری به شدت افزایش یافته است.


بیشتر بخوانید: اولین پیام توییتری مالک آمازون در پاسخ به هک شدن تلفن همراهش توسط ولی‌عهد سعودی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.